گزارش سلام نو به نقل از جهان صنعت نیوز، رضوان حکیمزاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، در جریان جلسه شورای راهبری نماد در اردبیل، از حذف بیش از ۱۹ هزار متقاضی استخدام در آموزش و پرورش با به کد ۱۹ انتقاد کرد. وی این مسئله را نشانهای از ضعف در نظام جذب منابع انسانی دانست، بهویژه آنکه این افراد از مسیر آموزش رسمی کشور عبور کرده و آماده ورود به بدنه آموزش و پرورش بودند.
رضوان حکیمزاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، در نشستی در اردبیل اعلام کرد که بیش از ۱۹ هزار جوان که از نظام آموزش عالی کشور فارغالتحصیل شده و در فرایند جذب آموزش و پرورش شرکت کرده بودند، به دلیل اعمال کد ۱۹ از مسیر استخدام کنار گذاشته شدند. وی این اتفاق را یکی از نمونههای آسیبزا در نگرش و رفتار مدیریتی خواند.
وی با اشاره به اجرای طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی از دانشآموزان)، بر لزوم اعتمادسازی، مشاوره مؤثر و ایجاد حس تعلق در میان دانشآموزان تأکید کرد و افزود: اگر نتوانیم دانشآموز را به عنوان یک فرد ارزشمند در مدرسه تربیت کنیم، در مسیر تعلیم و تربیت شکست خواهیم خورد.
حکیمزاده با انتقاد از رویکرد عملکردمحور و ارائه گزارشهای صوری، خواستار ارائه گزارشهایی شد که بیانگر روند بهبود، رفع آسیبها و نتایج ملموس باشند. او تصریح کرد که گزارشها باید مسیر پیشرفت از نقطه ضعف تا نقطه قوت را شفاف بیان کنند، نه صرفاً تعداد جلسات و اقدامات ظاهری.
معاون وزیر آموزش و پرورش از رویکرد رئیسجمهور در ورود تخصصی به مسائل آموزش و پرورش در ششماهه گذشته تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح «محیط مثبت یادگیری»، بسیاری از آسیبهای اجتماعی و تربیتی دانشآموزان کاهش یابد.
او تأکید کرد که نگاه به دانشآموز باید بر مبنای کرامت ذاتی و ارزشمندی او باشد تا در بلندمدت روحیه مسئولیتپذیری و اعتماد به نفس در او تقویت شود و آسیبهای روانی و اجتماعی به حداقل برسد.