در مرحله دوم طرح کالابرگ، بازنشستگان و مستمری بگیران می توانند با کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰*، مانده اعتبار خود را استعلام کنند. این طرح با هدف تسهیل خرید اقلام اساسی به منظور بهبود وضعیت معیشتی مشمولان اجرا می شود.

مرحله دوم طرح کالابرگ 1404 / روش استعلام مانده اعتبار اعلام شد

طرح کالابرگ به منظور تسهیل خرید اقلام اساسی و کمک به خانوارها، به ویژه در شرایط اقتصادی کنونی، در دو مرحله اجرا می شود. مرحله اول این طرح با موفقیت انجام شد و حالا مرحله دوم اجرا شده است که شامل بهبودهایی در سیستم و روش های استعلام اعتبار است.

سیده مرجان دبیری، سخنگوی طرح ملی کالابرگ الکترونیکی: در گام نخست مرحله دوم از چهارشنبه ۱۳ فروردین مشمولین نهادهای حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) می‌توانند به فروشگاه‌های مشمول طرح برای خرید کالاهای اساسی مراجعه کنند.

این طرح با هدف حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی دهک‌های اول تا هفتم اجرا می‌شود. بر این اساس، دهک‌های اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا هفتم به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد. این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروه‌های لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص یافته است.

در ادامه‌ گام دوم این مرحله از طرح، خانوارهای دهک‌های اول تا سوم از چهارشنبه ۲۰ فروردین و در سومین گام دهک‌های چهارم الی هفتم می‌توانند از تاریخ چهارشنبه ۲۷ فروردین به بعد اعتبار تخصیصی برای خرید کالاهای اساسی خود را استفاده کنند.

روش استعلام مرحله دوم طرح کالابرگ 1404

روش استعلام مانده اعتبار

یکی از ویژگی های بارز مرحله دوم طرح کالابرگ، اعلام روش استعلام مانده اعتبار برای افراد مشمول است. کاربران می توانند از طریق ارسال پیامک، مانده اعتبار خود را به راحتی بررسی کنند.

  • کاربران باید از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* و برنامه «شما» استعلام بگیرند.
  • این پیامک شامل اطلاعاتی مانند شماره ملی و سایر مشخصات فردی خواهد بود که از طرف کاربران باید ارسال شود.
  • پس از ارسال پیامک، اطلاعات مربوط به مانده اعتبار به سرعت برای فرد ارسال خواهد شد، تا افراد از وضعیت مالی خود آگاه شوند و بتوانند برنامه ریزی بهتری برای خریدهای خود داشته باشند.

مرحله دوم طرح کالابرگ 1404

تغییرات اعمال شده در مرحله دوم

در مرحله دوم طرح کالابرگ، اقدامات جدیدی برای تسهیل دسترسی و ارتقاء کیفیت خدمات انجام شده است. برخی از این تغییرات شامل:

  • افزایش مبلغ اعتبار: مبلغ اعتبار تخصیص یافته به خانوارها در این مرحله افزایش یافته که به آن ها امکان می دهد کالاهای اساسی بیشتری خریداری کنند.
  • گسترش دامنه کالاها: لیست اقلام قابل خرید از سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای همچنین گسترش یافته که امکان خرید محصولات متنوع تری را فراهم می کند.
  • پشتیبانی بهتر: افزایش تعداد مراکز خدمات مشتریان و خط های ارتباطی برای پاسخ به سؤالات و مشکلات کاربران از دیگر تغییرات مثبت صورت گرفته است.

مرحله دوم طرح کالابرگ یک اقدام کلیدی در حمایت از خانواده ها و کاهش فشارهای اقتصادی است. با معرفی روش های جدید استعلام مانده اعتبار و بهینه سازی روند خرید کالاهای اساسی، دولت تلاش دارد تا رفاه بیشتری برای افراد جامعه به ویژه اقشار آسیب پذیر فراهم کند. امیدواریم این تغییرات به بهبود وضعیت معیشتی افراد و رشد رضایت مندی عمومی منجر شود.

source

توسط salamathyper.ir