مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به وجود نگرانی از اختلال در خدمات دهی داروخانه ها به دلیل قطعی سامانههای آنلاین بر راه اندازی سامانه جایگزین تاکید کرد.
به گزارش ساعت سلامت، محمدمهدی ناصحی گفت: در شرایط جنگ تحمیلی ۱۲ روزه تلاش شد منابع مورد نیاز دانشگاهها و مراکز خصوصی به موقع تخصیص پیدا کند.
وی در خصوص آخرین اقدامات سازمان متبوع خود در دوران جنگ تحمیلی ۱۲ روزه گفت: موضوع سلامت در کنار امنیت از اهمیت بسزایی برخوردار است. بیمه سلامت نیز به عنوان یک دستگاه مسئول در تأمین منابع و نظارت بر خدمات دهی به مردم از همان ابتدا برنامهریزیهای مناسبی را برای خدمات دهی مناسب به مردم انجام داد.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه در شرایط جنگ تحمیلی ۱۲ روزه بخشی از منابع مورد نیاز دانشگاهها و مراکز خصوصی اختصاص پیدا کرد افزود: بیمه سلامت با زیرساختهای مناسب و هوشمند و انسجام قابل قبول در فرآیندها، از ایجاد هرگونه مشکل و اختلال در خدمات دهی جلوگیری کرد، لذا پوشش بیمهای و خدمت بیمهای متوقف نشد. ضمن اینکه بلافاصله با اطلاعرسانیهای دقیق به مردم این اطمینان داده شد که در شرایط سخت هم هیچ مشکلی دردریافت خدمات وجود ندارد.
وی با بیان اینکه براساس قانون برنامه هفتم در شرایط اضطرار تلاشهای بسیاری در جهت کاهش مشکلات بیمه شدگان صورت گرفت تصریح کرد: به عنوان مثال تمدید مهلت بیمه به صورت خودکار برای یک ماه انجام شد، همچنین سعی شد که در آن مقطع کمکهای قابل قبولی به مراکز و مؤسسات طرف قرارداد شده و تأمین اعتبارات بهتر از گذشته صورت گیرد.
ناصحی تأکید کرد: با هماهنگیهای صورت گرفته با معاونت توسعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اولویت اول پرداختیها و اختصاص منابع برای استانها و مناطقی بود که درگیری مستقیم با جنگ داشتند.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان بیمه سلامت خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه میدهد، نگرانیهایی در جهت ارائه خدمات به بهانه قطعی سامانهها وجود داشت؛ لذا اتفاقاتی در برخی داروخانهها رخ داده که نیازمند بررسی است. بنابراین ضرورت وجود یک سامانه آفلاین و غیر بر خط در کنار سامانه آنلاین برای ثبت برخی مسائل وجود دارد که باید در اولویت قرار گیرد.
source