آترینا فرحمند، دانش آموز فرزانگان ۱ مشهد و فرزند خانواده ای پزشک، موفق شد با تلاش مستمر رتبه ۱ کنکور تجربی ۱۴۰۴ را کسب کند. او در مصاحبه های مختلف از منابع مطالعاتی، آزمون ها و روش های خاص خود برای موفقیت در زیست، شیمی، فیزیک و ریاضی سخن گفته است.
بیوگرافی آترینا فرحمند نفر اول کنکور تجربی ۱۴۰۴
آترینا فرحمند رتبه ۱ کشوری کنکور تجربی ۱۴۰۴، متولد و ساکن مشهد است. او در دبیرستان فرزانگان ۱ مشهد تحصیل کرده و در خانواده ای علمی و پزشک بزرگ شده است. پدر او متخصص پاتولوژی و مادرش متخصص مغز و اعصاب هستند. این محیط علمی و حمایت خانواده زمینه ساز موفقیت چشمگیر او در کنکور سراسری شد.
سوابق تحصیلی و کارنامه آترینا فرحمند
معدل نهایی آترینا فرحمند ۱۹.۸۱ است. او توانست با تراز ۱۴۰۰۴ در کنکور تیرماه بدرخشد. کارنامه درخشان او شامل درصدهای بی نظیری همچون زیست ۹۷٪، فیزیک ۹۶٪، شیمی ۹۶٪، ریاضی ۸۴٪ و زمین شناسی ۶۹٪ است.
منابع و شیوه مطالعه
آترینا در گفت وگوهایش تأکید می کند که برای زیست شناسی تنها از دو منبع اصلی استفاده کرده و بیشتر وقت خود را روی کتاب درسی و آزمون های آزمایشی گذاشته است. در درس شیمی با تمرکز ویژه و زدن آزمون های سریالی توانست تنها یک غلط در کنکور داشته باشد. فیزیک را با کتاب های نشر الگو و نردبام مطالعه کرد و روزانه حدود دو ساعت برای آن وقت گذاشت. در ریاضی هم از خیلی سبز، نردبام و کتاب های تکمیلی استفاده کرد و بی دقتی هایش را با یادداشت برداری و تکرار تست زمان دار برطرف ساخت.
حمایت خانواده و انگیزه
آترینا فرحمند در پیام پس از اعلام نتایج، از حمایت بی دریغ خانواده، معلمان و دوستانش قدردانی کرد. او موفقیت خود را حاصل تلاش فردی و همراهی اطرافیان دانست. پیام پدرش نیز حاکی از غرور و افتخار خانواده نسبت به دستاورد او بود.
مصاحبه ها و تجربیات آترینا فرحمند
مسیر موفقیت آترینا فرحمند، رتبه ۱ کنکور تجربی ۱۴۰۴، ترکیبی از پشتکار، برنامه ریزی دقیق، استفاده هوشمندانه از منابع و حمایت خانواده بود. او نمونه ای روشن برای داوطلبانی است که می خواهند با تلاش هدفمند به رتبه های برتر دست یابند.
به نظرت چرا کسب درصد بالا تو زیست شناسی برای بیشتر دانش آموز ها دشواره ؟
رتبه ۱ کنکور تجربی ۱۴۰۴: مشکل بچه ها در رسیدن به درصد بالای زیست شناسی اینه که به کنکورهای سال گذشته مسلط نیستند و میگذارند آخر سال بررسی کنند. و مهم تر این که کتاب را با دقت نمیخوانند و سعی می کنند نکته هایی که نوشتند را بیشتر حفظ کنند.
مثلا فرض کن تو یه شکلی میخواستی بررسی کنی چطوری نکاتش رو برای خودت مینوشتی؟ چیکار میکردی؟
من سعی میکردم شکل رو تجسم کنم و خب قطعا خودم رو جای طراح بذارم. سعی میکردم نکاتی که تا حالا نیومده رو دربیارم. من فقط دو تا منبع رو استفاده کردم و به نظرم برای درس زیست دو تا منبع واقعا بیشتر لازم نیست. بیشتر باید آزمون بزنید و روی خود کتاب وقت بذارید و سعی کنید خودتون نکته جدید از کتاب دربیارید.
بعد مثلا می تونی بگی کجای کتاب رو میشه متفاوت خوند و بچه ها معمولا اشتباه میخونن؟
چیزی که تو ذهنم هست. قسمت خون رسانی دستگاه گوارش تقریبا اواخر فصله و اون شکل رو هرچقدر که بهش نگاه کنید میتونید نکته دربیارید و نکته هایی که واقعا تو کتابها نیست، تو آزمون ها نیست و خیلی هم پتانسیل بالایی داره برای اینکه ایده های جدید ازش در کنکور مطرح بشه.
چی باعث شد بتونی درصد زیستت رو از ۸۵ کنکور اردیبهشت به ۹۷ در کنکور تیر برسونی؟
به نظرم بیشتر این استمرار و اعتماد به نفس بود که باعث شد اون نقطه ای که جهش تو زیست داشتم رو پیدا کنم و از اشتباهات کنکور اردیبهشت هم درس بگیرم و بتونم به این نقطه برسم.
آیا بازه هایی میرسید که از متن کتاب بدت بیاد متنفر بشی؟
تقریبا خوندن متن کتاب یکی از حوصله سربرترین کارهاییه که میتونین انجام بدید و همون اندازه هم واجب و ضروری و موثره.
برای زیست کلاسای مختلف میدیدی یا روش های مختلفی واسه مطالعه داشتی؟
بیشتر سعی میکردم مسیری که قبلا رفتم رو دوباره تکرار کنم. دوباره مرور کنم و اشکال کاری که خودم دارم میکنم را دربیاورم تا اینکه کار جدیدی رو شروع کنم.
source