آیا دائماً احساس خستگی می کنید و انرژی لازم برای انرژی در طول روز خود را ندارید؟مصرف قرص های ویتامین و مولتی ویتامین برای تولید انرژی و بهبود سلامت بدن ضروری هستند.با مصرف ویتامین ها افراد می توانند سطح انرژی خود را افزایش دهند، خلق و خوی خود را بهبود بخشند و توان بیشتری در برابر خستگی داشته باشند.بهترین ویتامین برای رفع خستگی همچون ویتامین های گروه B و ویتامین C,D هستند که در ادامه به فواید آن ها برای کاهش خستگی بدن می پردازیم.همچنین بهترین قرص مولتی ویتامین رفع خستگی مانند مولتی ویتامین ویتالی تون،قرص دابل بول،قرص فارماژلیتان را معرفی و بررسی خواهیم نمود.

بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی و کوفتگی بدن

هنگامی که به دنبال بهترین مولتی ویتامین برای مبارزه با خستگی و بی حالی هستید، ضروری است مولتی ویتامینی را انتخاب کنید که حاوی ترکیبی جامع از ویتامین های B، ویتامین D، آهن و منیزیم باشد. یک مولتی ویتامین با کیفیت بالا باید حاوی ویتامین های B، به ویژه B12 و B6 باشد که برای متابولیسم انرژی و تولید گلبول های قرمز خون بسیار مهم هستند.در ادامه بهترین مولتی ویتامین های رفع خستگی خارجی موجود در داروخانه را همراه با لینک خرید مکمل مشاهده می نمایید.

1.مولتی ویتامین ویتالی تون | مولتی ویتامین خارجی برای رفع خستگی

قرص مولتی ویتامین و مینرال ویتالی تون (Vitally Tone Multivitamin And Minerals Capsules) با داشتن ترکیبات مغذی و کامل که از 23 نوع ماده اصلی مورد نیاز بدن تشکیل شده اند ، در بهبود سلامت عمومی بدن، تقویت ایمنی و افزایش انرژی و کاهش خستگی ، سلامت قلب و تقویت حافظه اثرات بسیار مثبتی دارد. مولتی‌ویتامین‌ ها یا ترکیبات ویتامینی چندگانه مجموعه‌هایی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که برای حفظ سلامت عمومی بدن ضروری هستند.

  • حاوی مولتی ویتامین، مواد معدنی مغذی و جینسینگ
  • تقویت سیستم ایمنی
  • افزایش انرژی و کاهش خستگی
  • حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن
  • موثر در بهبود حافظه

خرید قرص مولتی ویتامین ویتالی تون + تخفیف ویژه%

فواید کپسول ژلاتینی نرم مولتی ویتامین و مینرال ویتالی تون2.قرص دابل بول | بهترین قرص رفع خستگی

قرص دابل بول (Double Bull) مکملی انرژی زا و کاهش خستگ،حاوی جنسینگ و گوارنا است که در رفع خستگی روزانه و درمان خستگی‌های مزمن یا ناشی از سرطان و خستگی دوران یائسگی بسیار موثر است.مصرف دابل بول به دلیل داشتن ویتامین‌های گروه B و تائورین علاوه بر افزایش سطح انرژی سبب تقویت سیستم ایمنی ، تقویت قوای جسمانی و جنسی و افزایش استقامت بدن به ویژه در ورزشکاران می‌گردد.قرص انرژی زای دابل بول دارای درصد رضایت مطلوبی از سوی مصرف کنندگان است و نظرات در مورد قرص دابل بول درباره عملکرد قرص برای افزایش انرژی روزانه و رفع خستگی مثبت بوده است.

  • سندرم خستگی مزمن
  • خستگی مفرط و اضطراب روز مره
  • خستگی ناشی از بیماری های مضمن مانند شیمی درمانی و یا بیماری ام اس
  • خستگی دوران یائسگی
  • بهبود سلامت جسمی و جنسی

خرید قرص دابل بول + تخفیف ویژه%

قیمت و خرید قرص دابل بول نیچرز اونلی

3.قرص فارماژلیتان

کپسول فارماژلیتان (pharmagelitan) یک مکمل غذایی پرخاصیت است که برای کاهش خستگی بزرگسالان و افراد مسن تولید شده است. این کپسول‌ها حاوی ترکیبی قدرتمند از مواد طبیعی از جمله ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره‌های گیاهی همچون جنسینگ هستند که موجب افزایش انرژی و تقویت قوای ذهنی و جسمی می‌شوند.

  • حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی همچون جنسینگ با غلظت بالا
  • موثر در افزایش سطح انرژی و کاهش ضعف و خستگی
  • بهبود سلامت مو و کاهش ریزش مو
  • جبران کمبود های تغذیه ای در بزرگسالان
  • موثر در تقویت سیستم ایمنی

خرید قرص فارماژلیتان + تخفیف ویژه%

کپسول فارماژلیتان

4.قرص مولتی مکس نکست ساپلمنت

مولتی مکس نکست، یک مکمل غذایی جامع و پیشرفته است که حاوی 32 ماده مغذی اساسی برای کاهش خستگی و سرحالی بدن می‌باشد. این مکمل با ترکیب منحصر به فرد خود، نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی، استحکام ناخن‌ها، شادابی پوست و سلامت موها ایفا می‌کند.مولتی مکس نکست همچنین حاوی لوتئین برای حفاظت از سلامت چشم‌ها و لیکوپن به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای محافظت در برابر بیماری‌های مزمن است. این مکمل همچنین به تأمین انرژی و رفع خستگی کمک می‌کند.

خرید قرص مولتی ویتامین مولتی مکس + تخفیف ویژه%

قیمت و خرید قرص مولتی مکس نکست ساپلمنت ۳۰ عدد

9 قرص ویتامین برای رفع خستگی

ویتامین ها با تسهیل فرآیندهای بیوشیمیایی حیاتی که تولید انرژی و شادابی را افزایش می دهند، خستگی بدن را کاهش می دهند. به عنوان مثال، ویتامین های B در قرص ب کمپلکس خارجی برای تبدیل مواد مغذی از غذا به انرژی قابل استفاده ضروری هستند و به طور مستقیم بر استقامت و استقامت تأثیر می گذارند. ویتامین D از عملکرد ماهیچه ها و سلامت ایمنی حمایت می کند، که می تواند از خستگی ناشی از بیماری یا التهاب جلوگیری کند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C به مبارزه با استرس اکسیداتیو، کاهش خستگی سلولی و بهبود ریکاوری کمک می کنند. بهترین ویتامین ها برای رفع خستگی روزانه عبارتند از:

به نقل از سایت داروخانه theindependentpharmacy

B3, B5, B6, B9 and others act like helpers to energise cells and tissues. B12 and folic acid (B9) enable red blood cells to carry oxygen where needed. Low levels of any B vitamin can slow these processes. Taking a vitamin B complex gives the body ample stores of each type to maximise energy production.

B3، B5، B6، B9 و دیگران مانند کمکی برای انرژی دادن به سلول ها و بافت ها عمل می کنند. B12 و اسید فولیک (B9) گلبول‌های قرمز خون را قادر می‌سازد تا در صورت نیاز اکسیژن را حمل کنند. سطوح پایین هر ویتامین B می تواند این فرآیندها را کند کند. مصرف کمپلکس ویتامین B به بدن ذخایر کافی از هر نوع را می دهد تا تولید انرژی را به حداکثر برساند.

1. قرص ب کمپلکس 

قرص ویتامین B12 (کوبالامین) | بهترین ویتامین برای انرژی بدن

عملکرد: B12 برای تشکیل گلبول های قرمز خون و عملکرد عصبی بسیار مهم است. به متابولیسم هر سلول بدن کمک می کند، به ویژه بر سطح انرژی تأثیر می گذارد.قیمت قرص ویتامین b12 خارجی را با تخفیف ویژه در سایت ویتامین کده ببینید.
منابع: گوشت، ماهی، محصولات لبنی و شیرهای گیاهی غنی شده. کمبود می تواند منجر به خستگی شدید و مشکلات عصبی شود.

ویتامین B1 (تیامین)

تیامین برای تبدیل کربوهیدرات ها به انرژی حیاتی است. به متابولیسم گلوکز که منبع اصلی انرژی بدن است کمک می کند.
منابع: غلات کامل، حبوبات، آجیل و دانه ها. کمبود می تواند منجر به خستگی، تحریک پذیری و ضعف عضلانی شود.

ویتامین B2 (ریبوفلاوین)

ریبوفلاوین با کمک به متابولیسم چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها، نقش کلیدی در تولید انرژی ایفا می کند. همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند.
منابع: تخم مرغ، محصولات لبنی، سبزیجات برگ سبز و بادام. ریبوفلاوین ناکافی می تواند منجر به خستگی و کم خونی شود.

ویتامین B3 (نیاسین)

نیاسین برای تبدیل مواد مغذی به انرژی بسیار مهم است و در ترمیم DNA و پاسخ های استرس نقش دارد. این به بهبود گردش خون کمک می کند، که می تواند با خستگی مبارزه کند.
منابع: گوشت، ماهی، مرغ و غلات کامل. کمبود ممکن است منجر به خستگی و سردرگمی ذهنی شود.

ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک)

این ویتامین برای سنتز کوآنزیم A که در متابولیسم اسیدهای چرب و تولید انرژی نقش دارد، ضروری است.
منابع: مرغ، گوشت گاو، سیب زمینی، جو و گوجه فرنگی. کمبود B5 ممکن است باعث خستگی و تحریک پذیری شود.

ویتامین B6 (پیریدوکسین)

پیریدوکسین برای سنتز انتقال دهنده های عصبی، که سطح خلق و خو و انرژی را تنظیم می کند، حیاتی است. همچنین به تولید هموگلوبین کمک می کند.
منابع: ماهی، موز، نخود و سیب زمینی. کمبود آن می تواند منجر به خستگی و کم خونی شود.

ویتامین B9 (فولات)

فولات برای سنتز و ترمیم DNA ضروری است و در تولید گلبول های قرمز خون که اکسیژن را به بافت ها حمل می کنند، نقش دارد.

منابع: سبزیجات برگدار، حبوبات و غلات غنی شده. سطوح پایین فولات می تواند به خستگی و ضعف کمک کند.

2. قرص ویتامین D

ویتامین D از عملکرد سیستم ایمنی حمایت می کند و ممکن است خلق و خو را تقویت کند. سطوح پایین ویتامین D با خستگی و افسردگی مرتبط است.

منابع: نور خورشید، ماهی های چرب، محصولات لبنی غنی شده و قارچ. اطمینان از ویتامین D کافی می تواند به بهبود سطح کلی انرژی کمک کند.

3. قرص ویتامین C

ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان به محافظت از سلول ها در برابر آسیب و حمایت از سیستم ایمنی کمک می کند. همچنین در سنتز کارنیتین نقش دارد که اسیدهای چرب را برای دریافت انرژی به سلول ها منتقل می کند.

منابع: مرکبات، توت فرنگی، فلفل دلمه ای و بروکلی. کمبود می تواند منجر به خستگی و تضعیف ایمنی شود.

قرص ویتامین برای رفع خستگی

بهترین مکمل رفع خستگی

علاوه بر ویتامین هایی که در قسمت بالا به عنوان بهترین ویتامین های افزایش انرژی بدن معرفی شد، برخی مواد معدنی و عناصر نیز در تقویت انرژی بدن و رفع بی حالی موثر هستند که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

قرص جینسینگ برای افزایش انرژی

جینسینگ یک گیاه آداپتوژن است که می تواند به بهبود سطح انرژی و کاهش خستگی کمک کند.این ریشه گیاهی با تنظیم سطح کورتیزول به بدن کمک می کند تا استرس را کاهش دهد، که اغلب می تواند به احساس خستگی کمک کند. مطالعات نشان می دهد که بهترین قرص جینسینگ خارجی به دلیل توانایی آن در بهبود متابولیسم انرژی و کاهش استرس اکسیداتیو در سلول ها ،عملکرد فیزیکی و استقامت را افزایش می دهد. علاوه بر این، جینسینگ می تواند وضوح ذهنی و عملکرد شناختی را تقویت کند و با خستگی ذهنی نیز مبارزه کند. با بهبود گردش خون بهتر و استفاده از اکسیژن، جینسینگ سبب سرزندگی و سرحالی افراد شده و از بهترین مکمل ها برای افرادی که به دنبال افزایش سطح انرژی خود و کاهش خستگی مزمن هستند می باشد.

منابع: در مکمل ها و چای موجود است. جینسینگ می تواند به ویژه برای کسانی که خستگی مزمن را تجربه می کنند مفید باشد.

قرص رویال ژلی

ژل رویال، ماده ای غنی از مواد مغذی که توسط زنبورهای عسل تولید می شود، به دلیل پتانسیل آن در کاهش خستگی بدن و افزایش شادابی کلی شناخته شده است. قرص ژل رویال سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان ها، از متابولیسم انرژی پشتیبانی می کند و به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک می کند، که می تواند منجر به احساس خستگی شود. مطالعات نشان می دهد که ژل رویال می تواند استقامت را بهبود بخشد و به ویژه برای افرادی که به دلیل فعالیت بدنی یا استرس دچار خستگی می شوند مفید باشد.

قرص آهن برای ضعف و بی حالی بدن

آهن برای تولید هموگلوبین در گلبول های قرمز خون ضروری است که اکسیژن را در سراسر بدن حمل می کند. سطوح پایین آهن می تواند منجر به کم خونی شود و باعث خستگی و ضعف شود.

منابع: گوشت قرمز، لوبیا، عدس و غلات غنی شده. اطمینان از دریافت کافی آهن برای حفظ سطح انرژی بسیار مهم است.

قرص منیزیم برای خستگی

منیزیم در بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی از جمله تولید انرژی، عملکرد ماهیچه ها و انتقال عصبی نقش دارد. سطح کافی منیزیم به تنظیم انقباضات و آرامش عضلات کمک می کند و از گرفتگی و ناراحتی عضلات که می تواند منجر به خستگی در حین فعالیت بدنی شود، جلوگیری می کند. علاوه بر این، منیزیم برای حفظ الگوهای خواب سالم بسیار مهم است، زیرا به آرامش سیستم عصبی کمک می کند و باعث استراحت می شود. با اطمینان از دریافت کافی منیزیم، افراد می توانند سطح انرژی خود را افزایش دهند.

منابع: آجیل، دانه ها، غلات کامل و سبزیجات سبز برگ. کمبود آن می تواند منجر به گرفتگی عضلات و خستگی شود.

قرص کوآنزیم کیوتن (CoQ10)

کوآنزیم Q10 (CoQ10) یک آنتی اکسیدان قوی است که نقش مهمی در تولید انرژی در سلول های بدن ایفا می کند و آن را به یک کمک موثر در کاهش خستگی بدن تبدیل می کند. CoQ10 با تسهیل تبدیل مواد مغذی به آدنوزین تری فسفات (ATP)، ارز انرژی سلول، از عملکرد و استقامت بهینه سلولی پشتیبانی می کند. تحقیقات نشان داده است که مکمل CoQ10 می تواند عملکرد ورزش را افزایش دهد، به ویژه در افرادی که سطح انرژی پایین یا شرایط پزشکی خاصی دارند. علاوه بر این، خواص آنتی اکسیدانی آن به محافظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کند، که می تواند به خستگی و درد عضلانی کمک کند.

منابع: گوشت، ماهی، غلات کامل و مکمل ها. سطوح پایین CoQ10 با خستگی و برخی بیماری‌های مزمن مرتبط است.

قرص ال کارنیتین

ال-کارنیتین یک ترکیب طبیعی است که با تسهیل انتقال اسیدهای چرب به داخل میتوکندری، که در آنجا به انرژی تبدیل می شوند، نقش مهمی در کاهش خستگی بدن ایفا می کند. این فرآیند به ویژه در طول فعالیت بدنی مفید است، زیرا استقامت را افزایش می دهد و به تاخیر در شروع خستگی کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که مکمل ال کارنیتین می تواند عملکرد ورزشی و ریکاوری را بهبود بخشد و به افراد اجازه می دهد سخت تر و طولانی تر بدون احساس خستگی تمرین کنند.

منابع: گوشت، ماهی، لبنیات و مکمل ها. به ویژه برای کسانی که به دلیل ورزش سطح انرژی پایینی دارند مفید است.

جمع بندی بهترین ویتامین برای رفع خستگی

در این مطلب به بررسی انواع ویتامین های موثر بر تقویت انرژی و کاهش خستگی افراد پرداختیم.قرص ویتامین B12 را می توان بهترین ویتامین برای افزایش انرژی و رفع بی حالی بدن دانست.مصرف بهترین مولتی ویتامین ها که علاوه بر ب12 حاوی جنسینگ و سایر مواد موثر بر کاهش خستگی هستند، از بهترین روش های رفع خستگی و کوفتگی بدن می باشد.شما می توانید با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ویتامین کده از طریق شماره تماس 9999523-0903 بهترین قرص ویتامین برای رفع خستگی و افزایش انرژی را تهیه نمایید.

 

source

توسط salamathyper.ir