اسامی بازیگران فیلم سینمایی کشتی آنجلیکا +داستان و بیوگرافی بازیگران

فیلم کشتی آنجلیکا به کارگردانی محمد بزرگ نیا در سال ۱۳۶۷ بوده و دومین فیلم بلند آقای محمد بزرگ نیا در عرصه کارگردانی است که در آن بازیگرانی مانند عزت‌الله انتظامی، داریوش ارجمند، مهدی فتحی، مجید مظفری، پرویز پورحسینی، سوگند رحمانی و کتایون ریاحی بازی کرده اند. این فیلم امشب ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

محمد بزرگ نیا کارگردان این فیلم٬ متولد ۱۳۲۳ تهران، فارغ التحصیل مدرسه عالی تلویزیون و سینما است. وی پس از پایان تحصیلات، فعالیت هنری اش را در تلویزیون آغاز و با ساخت فیلم های مستند، در گروه ورزش ادامه داد. او با دستیاری کارگردان در فیلم «پستچی» به کارگردانی داریوش مهرجویی وارد سینمای حرفه ای شد

اسامی بازیگران فیلم سینمایی کشتی آنجلیکا +داستان و بیوگرافی بازیگران

بیوگرافی بازیگران فیلم کشتی آنجلیکا

  • عزت‌الله انتظامی در نقش حاکم شیراز
  • داریوش ارجمند در نقش احمدبیگ
  • مهدی فتحی
  • پرویز پورحسینی
  • آتیلا پسیانی
  • سوگند رحمانی
  • مجید مظفری در نقش پسر حاکم شیراز
  • جمشید جهان‌زاده
  • کتایون ریاحی در این فیلم ایفای نقش می کنند.

بیوگرافی بازیگران فیلم کشتی آنجلیکا با نقش ها

خلاصه داستان

داستان فیلم درباره کشتی به نام آنجلیکا است که بار طلا دارد و بسیار با اهمیت است. کشتی آنجلیکا که محموله ی آن طلا و هدایایی از طرف فردیناند، پادشاه پرتغال، بران شیوخ امارات عربی است – در جنگ کشتی ها به قعر آب فرو می رود. سال ها بعد احمدبیک، که نقشه ی محل فرو رفتن کشتی را به دست آورده است، با جلب همکاری حاکم شیراز، به شرط تقسیم غنایم، با پسر حاکم و یک کشتی بادبانی عازم محل می شوند. آن ها کشتی را می یابند. پسر حاکم مصمم است که همه ی گنج را تصاحب کند. انگلیسی ها هم که در جزیره مستقر هستند از ماجرا مطلع می شوند. قبل از آن که طرفین موفق شوند گنج را به دست آورند احمدبیک دوباره آن را به قعر آب می فرستد.

در خلاصه داستان فیلم کشتی آنجلیکا مشاهده میکنید: سال‌ها پیش کشتی آنجلیکا با محمولهٔ ارزشمندی از طلا و نقره در دریا غرق شده‌است. احمد بیک موفق می‌شود محل غرق‌شدن کشتی را بیابد و در پی خارج ساختن گنجینهٔ آن برآید. او برای این کار با پسر حاکم شیراز و به شرط تقسیم غنایم عازم محل غرق کشتی آنجلیکا می‌شود اما پسر حاکم درصدد تصاحب تمام گنجینه برای خود برمی‌آید غافل از اینکه انگلیسی‌های حاضر در جزیره که از ماجرا باخبر شده‌اند نیز تصمیم مشابهی را برای خود دارند.

اسامی بازیگران فیلم سینمایی کشتی آنجلیکا +داستان و بیوگرافی بازیگران و دانلود

زمان پخش

فیلم سینمایی “فیلم کشتی آنجلیکا” به کارگردانی «محمد بزرگ‌نیا»، سه شنبه ۳۰ مرداد ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

بیوگرافی عوامل فیلم سینمایی کشتی آنجلیکا

عوامل این فیلم عبارتنداز:

کشتی آنجلیکا‏ – The Ship Angelica‏ (۱۳۶۷)
کارگردان
محمد بزرگ‌نیا
نویسنده
حسن قلی‌زاده
بهنام دیانی
محمد بزرگ‌نیا
مدیر فیلم برداری حسن قلی‌زاده
آهنگ ساز بابک بیات
سرپرست تدوین عباس گنجوی
طراح گریم جلال‌الدین معیریان

طراح صحنه امیرحسین اثباتی
عکاس حسین ملکی

عزت‌الله انتظامی

بازیگران فیلم کشتی آنجلیکا سینمایی

استاد انتظامی ۳۰ خرداد سال ۱۳۰۳ در محلهٔ سنگلج تهران متولد شد. وی پس از گذراندن دوره تحصیلات مقدماتی، وارد هنرستان صنعتی تهران شد و در رشته برق به تحصیل پرداخت. در سال ۱۳۲۶ وارد عرصه هنر گردید و با اندک دست مایه‌های هنر نمایش و تئاتر به آلمان سفر کرد و در شهر هانوفر وارد یک مدرسه شبانه آموزش سینما و تئاتر گردید. وی پدر مجید انتظامی آهنگ‌ساز و نوازنده است. عزت‌الله انتظامی فعالیت هنری خود را با پیش‌پرده‌خوانی در تماشاخانه‌های لاله‌زار شروع کرد؛ او پس از یک سال به تماشاخانه‌های هنر و فرهنگ تهران رفت؛ در سال ۱۳۲۰ نخستین نمایش حرفه‌ای خود را با عنوان اولتیماتوم نوشته پرویز خطیبی به کارگردانی اصغر تفکری در تئاتر پاریس خیابان لاله‌زار اجرا کرد و تا سال ۱۳۲۶ توانست در بیش از ده نمایش نقش‌پردازی کند. سپس، در سال ۱۳۵۱، پیش‌پرده‌خوانی در ایران و نیز کار هنری هنریش فون کلایست موضوع پایان‌نامهٔ کارشناسی او در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد که با امتیاز «بسیار خوب همراه با تشویق کتبی» به تأیید استادانش، من جمله بهرام بیضایی، رسید.

داریوش ارجمند

داریوش ارجمند بازیگران فیلم کشتی آنچلیکا

وی ۴ مرداد سال ۱۳۲۳ در مشهد زاده شد. پدرش استوار نصرالهی نظامی ارتشی و شیفت درب جنوبی بیمارستان رضاشاه در مشهد و ماما رضا در بیرجند بود، مادرش خانم یغمایی فرزند یکی از ثروتمندهای مشهد و دارنده کارخانه‌های نوشابه‌سازی و خواهر کوروش یغمایی خواننده سرشناس ایران بود. در خانواده‌ای با سه برادر و دو خواهر، او فرزند دوم خانواده و برادر کوچکتر انوشیروان ارجمند است که از بازیگران درگذشته سینما و تلویزیون بو او همچنین عموی برزو ارجمند و بهار ارجمند، و پدر امیریل ارجمند است.

اسامی بازیگران فیلم سینمایی کشتی آنجلیکا +داستان و بیوگرافی بازیگران

سوگند رحمانی

زاده ۱۳۴۶ در تهران چهره‌پرداز و بازیگرِ سینمای ایران است. بازی در سینما را از سال ۱۳۶۳ با فرار به کارگردانی جمشید حیدری آغاز کرد.

سوگند رحمانی بعد از ایفای نقش در فیلم شب حادثه سال ۱۳۶۷ دیگر فعالیتی نداشته‌است و از جمله بازیگرانی هست که سینمای ایران مدت‌هاست خبری از آنها ندارد

کتایون ریاحی در فیلم کشتی آنجلیکا

کتایون ریاحی بازیگران فیلم کشتی آنچلیکا

کتایون ریاحی در ۱۰ دی ۱۳۴۰ در تهران به دنیا آمد. او دارای یک فرزند به نام پوریا است که موسیقی‌دان و دارای تحصیلات آکادمیک در زمینه موسیقی است. برادر او علیرضا ریاحی از دیگر بازیگران سینما در ایران است.

source

توسط salamathyper.ir