وزیر بهداشت گفت: حوزه دارو گلوگاه های فسادزایی دارد که باید آنها را از زنجیره حذف کنیم و چاره ای جز همکاری مشترک نداریم.

به گزارش ساعت سلامت، محمدرضا ظفرقندی با تاکید بر اهمیت توجه به نظام دارو، نظام ژنریک، قیمت گذاری، نوسازی صنایع و تعامل بیمه ها و حوزه داروسازی، یادآور شد: در حال حاضر مشکل اصلی در حوزه دارو، کمبود نقدینگی صنایع به دلیل چرخه مالی نامناسب از سوی دولت، بیمه ها و دانشگاه ها است.

 وی گفت: در سازمان غذا و دارو برای پیشگیری از کمبود دارویی، باید رصد بسیار خوبی داشته و قبل از کمبود به فکر تهیه مواد اولیه و نیازمندیهای صنعت باشیم.

 ظفرقندی ادامه داد: باید به همدیگر کمک کنیم که در تمام ابعاد دارو از تولید و پخش تا دسترسی به دارو و قیمت گذاری، مشکلی ایجاد نشود. اگر قیمت گذاری نتواند نقدینگی صنایع را تامین کند با اشکال روبرو می‌شویم و آسیب آن به مردم وارد می‌شود.

 وی افزود: حوزه دارو، گلوگاه هایی دارد که موجب اختلال و فساد می‌شود و در همه دنیا نیز این گلوگاه وجود دارد. باید سعی کنیم این گلوگاه ها را شناسایی کرده و برای حفظ حرمت مردم و جامعه داروسازی  گلوگاه های فسادزا را از زنجیره حذف کنیم و چاره ای جز همکاری مشترک نداریم.

 وزیر بهداشت گفت: حوزه دارو نیازمند توجه ویژه است. در همین مدت اجازه برداشت سهمی از صندوق توسعه ملی برای حل مشکلات دارو، گرفته شد.

 ظفرقندی افزود: تعرفه گمرکی برای مدت طولانی دچار مشکلاتی شده بود که از سه روز پیش مقرر شد عوارض گمرکی با تعرفه یک درصد ابلاغ شود که این مساله حل شد و از سوی دیگر برای تامین نقدینگی بخش داروسازی، 5 هزار میلیارد تومان اختصاص یافت تا در گام اول، مشکلات دارو تا حدی برطرف شود و مردم به جز درد بیماری، رنج دیگری نداشته باشند.

.

source

توسط salamathyper.ir