پاول دوروف کیست! بیوگرافی پاول دورف همراه با عکس و زندگی شخصی وی

پاول دورف با نام کامل پاول والریویچ دوروف متولد ۱۰ اکتبر ۱۹۸۴ در شهر سن پترزبورگِ روسیه می باشد. او کارآفرین و مهندس کامپیوتر اهل روسیه بوده که به واسطه تأسیس شبکه اجتماعی وی‌کی و تلگرام در جهان شهرت دارد. ادامه بیوگرافی این چهره مهم جهان را می خوانید

پاول دورف کیست! + بیوگرافی پاول دورف همراه با عکس و زندگی شخصی وی

بیوگرافی پاول دوروف

پاول دورف یک کارآفرین و مهندس کامپیوتر روسی و بنیانگذار شبکه اجتماعی پرطرفدار و محبوب تلگرام است. او با اینکه اصالتا روسی بوده اما در سال ۲۰۲۱ به عنوان شهروند فرانسه پذیرفته شد و از سال ۲۰۱۷ در دبی زندگی می‌کند و تابعیت امارات متحده عربی را دارد.

در سال ۲۰۲۲، او توسط فوربس به عنوان ثروتمندترین مهاجر در امارات متحده عربی و در فوریه ۲۰۲۳، Arabian Business قدرتمندترین کارآفرین در دبی معرفی شد.

دوران کودکی و تولد پاول دورف

پاول دورف در لنینگراد به دنیا آمد، اما بیشتر دوران کودکی خود را در تورین ایتالیا گذراند، به این دلیل که پدرش در آنجا مشغول به کار بود. او یک برادر بزرگتر به نام نیکلای دورف دارد. پدر او، والری دورف است.

او تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه ایتالیایی سپری کرد و بعد از اینکه در سال ۲۰۰۱ به روسیه برگشت، در دانشگاه سن پیترزبورگ شروع به درس خواندن کرد و در سال ۲۰۰۶ در رشته علوم زبان فارغ‌التحصیل شد. در سال ۲۰۰۶ از گروه فیلولوژی دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ فارغ التحصیل شد و در آنجا مدرک درجه یک را دریافت کرد. زندگی اولیه و حرفه دورف در کتاب کد دورف به تفصیل شرح داده شده است.

داستان زندگی پاول دورف

داستان زندگی پاول دورف موسس VK و تلگرام

پاول دورف، در روز ۲۱ آوریل ۲۰۱۴، به عنوان مدیر عامل شرکت وی کی استخدام شد. بعدها دورف ادعا کرد که این شرکت به‌طور واضحی توسط متحدان ولادیمیر پوتین مورد نفوذ قرار گرفته بود. بعد از آن دورف روسیه را ترک کرد و اظهار داشت که او هیچ برنامه ای برای بازگشت ندارد و گفت این کشور در حال حاضر با کسب و کار اینترنتی سازگار نیست. پس از خروج از روسیه، او حق شهروندی در سنت کیتس و نویس، جزیره ای در دریای کارائیب را به‌دست آورد و بعد از آن توانست شرکت بعدی خود، تلگرام را تأسیس کند.

این شرکت که یک سرویس پیام رسانی رمزگذاری شده می‌باشد به‌طور رسمی در برلین تأسیس اما سپس به دبی انتقال یافت

پاول دورف کیست

در سال ۲۰۱۱ پس از انتخابات پارلمانی بحث‌برانگیز در روسیه، دولت خواستار حذف صفحات سیاسی مخالفان بر روی وی‌کی شد و دورف مخالفت کرد. در دسامبر ۲۰۱۳ دورف ۱۲٪ از سهام وی کی را به صاحب بزرگ‌ترین شرکت اینترنتی روسی فروخت. در روز اول آوریل ۲۰۱۴ دورف رسماً از شرکت وی‌کی استعفا داد. در روز ۱۶ آوریل ۲۰۱۴ دورف عملاً حاضر به انتقال داده‌های معترضان اوکراین به سازمان امنیتی روسیه نشد و در عوض بر روی صفحه رسمی وی‌کی خود پیامی پست کرد که این درخواست غیرقانونی بوده است.

بیوگرافی پاول دوروف همراه با عکس و زندگی شخصی وی

دورف که با لقب مارک زاکربرگ روسیه نیز شناخته می‌شود، یکی از مشهورترین افراد روسی در دنیای مدرن است. تقریباً تمام روس‌های نسل هزاره (متولدین بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰) و روس‌های نسل دیجیتال بعد از دوران اتحاد جماهیر شوروی، کمترین اطلاعات ممکن را در مورد این شخص دارند.

زندگی شخصی پاول دورف

پاول دورف، از نوجوانی علاقه زیادی به تکنولوژی داشت. سمیون پتروویچ تولیاکوف پدربزرگ پاول دوروف در جنگ جهانی دوم جنگید. مادرش آلبینا الکساندرونا دوروا، مانند دورف در دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ تحصیل کرده است.

پاول در آگوست ۲۰۲۱ تابعیت فرانسه را دریافت کرد و اکنون تابعیت اتحادیه اروپا را دارد. در آوریل ۲۰۲۱، شهروندی امارات متحده عربی را نیز دریافت کرد.

پدر دورف، والری سمنوویچ دوروف، دکترای علوم فیلولوژیکی و نویسنده مقالات آکادمیک است. از سال ۱۹۹۲، او رئیس گروه زبان شناسی کلاسیک دانشکده زبان شناسی دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ بوده است. در مارس ۲۰۲۲، دورف نوشت که “از طرف مادرم، به کیف برمی گردم. نام او اوکراینی (ایواننکو) است و ما اقوام زیادی در اوکراین داریم.

او برادر کوچک‌تر نیکولای دوروف است که در تأسیس تلگرام به او پیوست و به عنوان توسعه‌دهنده، برنامه‌نویس و معمار پروژه خدمت کرد.

بیوگرافی پاول دورف و همسرش و فرزندان

ازدواج و همسر پاول دورف

پاول دوروف ازدواج نکرده است و در دبی زندگی می کند. طرفدار دختران زیبا است و بعضی مواقع عکس‌هایی از او با مدل‌های معروف در اینترنت دیده می‌شود. مادرش آلبینا الکساندرونا دوروا، مانند دورف در دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ تحصیل کرده است.

ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی

دورف رئیس تلگرام فردی گیاهخوار است. بعلاوه او از نوشیدن الکل، چای و نوشیدنی‌های انرژی زا دوری می‌کند. پاول دورف عاشق مسافرت است. او هرگز تلویزیون تماشا نمی‌کند. دوستانش گفته‌اند که او معتاد کار کردن است. بسیار مودب است و ارتباطات کمی دارد.

پاول دورف کیست! + بیوگرافی پاول دورف همراه با عکس و زندگی شخصی وی

او برنامه‌نویسی را در مدرسه یاد گرفت و با کمک آن، برنامه خوش‌آمدگویی روی شبکه کامپیوتری مدرسه را دستکاری کرد تا معلمی که دوست نداشت را اذیت کند. او به برادر بزگتر خود نیکولای بسیار نزدیک بود.

تحصیلات

نیکولای در رشته مهندسی کامپیوتر تحصیل کرده است و فردی ماهر در زمینه برنامه‌نویسی و نیز ریاضیات به شمار می‌رود. نیکولای در مسابقات بین‌المللی ریاضی و کامپیوتر چند بار برنده شده است.

او تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه ایتالیایی سپری کرد و بعد از اینکه در سال ۲۰۰۱ به روسیه برگشت، در دانشگاه سن پیترزبورگ شروع به درس خواندن کرد و در سال ۲۰۰۶ در رشته علوم زبان فارغ‌التحصیل شد.

دستگیری و بازداشت

در ۲۴ آگوست ۲۰۲۴، دوروف به اتهامات متعدد، در فرانسه دستگیر شد.

دورف در روز ۲۴ اگوست ۲۰۲۴ در فرودگاه «لوبورژه» در حومه پاریس بازداشت شد. بر اساس حکم بازرسی از طرف پلیس قضایی فرانسه OFMI او پس از ورود از جمهوری آذربایجان به فرانسه در فرودگاه بازداشت شد. وی از سال ۲۰۱۷ در دبی زندگی می‌کند و تابعیت امارات متحده عربی را دارد.

source

توسط salamathyper.ir