انشا درباره اوقات فراغت : نوشتن انشا در پایه های ابتدایی و حتی دوره اول راهنمایی ضروری است. پس باید موضوع خاص و زیبا و سرگرم کننده باشد. در ادامه همراه حرف تازه باشید.

5 انشا درباره اوقات فراغت برای کلاس چهارم و پنجم با مقدمه و نتیجه

۵ انشا درباره اوقات فراغت برای کلاس چهارم و پنجم با مقدمه و نتیجه

انشا اول :

مقدمه :

اوقات فراغت یک فرصت عالی در زندگی روزمره هر یک از ما است و معمولا به لحظات خلوت و آرامی گفته می شود که در آن زمان مشغله کاری یا درسی نداشته و از بار فشارهای استرس زای روزمره آزاد و رها هستیم.

بدنه :

ما در هر سن و سالی که باشیم وظایف و تکالیفی بر عهده داریم، مثلا من و هم سن و سالان من باید درس بخوانیم، در امور منزل به مادر کمک کنیم و گاهی کارهای بیرون از منزل مانند خرید نان و رفتن به فروشگاه بر عهده ما می باشد.همه کارهایی که گفتم ممکن است ساعات زیادی از روز ما را بگیرد اما همیشه دقایق یا ساعاتی را نیز برای خود خودمان داریم که می توانیم در آن ساعات استراحت کرده یا به انجام کاری مشغول شویم.اوقات فراغت بهترین فرصت برای همه ما است که دروازه ذهن مان را به سوی تجربه های جدید باز کرده و ماجراجویی های هیجان انگیز داشته باشیم. مثلا می توانیم با افراد جدید آشنا شده یا با خودمان خلوت کرده و در آرامش غرق شویم. می توانیم به تفکر و ارتباط با خود پرداخته یا آن را بهترین فرصت برای آشنایی با یک هنر یا مهارت یا پرداختن به یک سرگرمی یا علاقه مندی در نظر بگیریم.به عنوان مثال از نظر من اوقات فراغت جان می دهد برای گشت و گذار در طبیعت، خواندن یک کتاب هیجان انگیز یا گوش دادن به موسیقی اما برخی افراد ترجیح می دهند اوقات فراغت خود را در بازار سپری کنند یا به دیدن اقوام و دوستان خود بروند.

نتیجه :

در هر صورت این اوقات می تواند خاطراتی خوش و به یاد ماندنی برای ما بسازد و ما نباید فراموش کنیم که با وجود همین لحظات به یاد ماندنی است که همه چیز را قشنگ تر می شود.

دوم :

مقدمه :

تعطیلات تابستان برای همه ما یک فرصت استثنایی است زیرا اوقات فراغت زیادی داریم و می توانیم به فعالیت های مورد علاقه خود بپردازیم. این دوره سه ماهه زمانی مناسب برای استراحت، تفریح و یادگیری مهارت های جدید می باشد.

بدنه:

تابستان امسال برای من با سال های گذشته متفاوت بود و تجربه های جدید و جالبی برایم به همراه داشت. ما در ابتدای تابستان به یک منطقه کوهستانی خوش آب و هوا مسافرت کردیم و من در این سفر برای اولین بار تجربه کوهنوردی داشتم که بسیار هیجان انگیز بود.ما هر روز صبح زود به کوه می رفتیم و به تماشای مناظر طبیعی و زیبای اطراف می پرداختیم. من در طول این سفر یاد گرفتم که چگونه به طبیعت احترام گذاشته و از زیبایی های آن بهره ببرم.بعد از بازگشت از سفر تصمیم گرفتم به یادگیری یک مهارت جدید در طول تابستان بپردازم و از آن جا که همیشه آرزو داشتم نواختن یک ساز را یاد بگیرم، در کلاس موسیقی ثبت نام کردم. من هر هفته کلاس می رفتم و با تمرین مستمر توانستم قطعه های ساده موسیقی را بنوازم. این کلاس باعث شد اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و توانایی هایم را افزایش دهم.علاوه بر این بخشی از اوقات روزانه ام را با دوستانم گذراندم. ما هر روز در پارک محله فوتبال بازی می کردیم و همین باعث شد علاوه بر سلامت جسمانی، روابطم با دوستان بسیار بهتر از قبل شود.از دیگر فعالیت های ورزشی در طول تابستان می توانم به استخر و دوچرخه سواری اشاره کنم که فواید زیادی برای من داشته اند.

نتیجه:

تابستان امسال برای من تجربه خوبی بود و بیشتر اوقاتم به یادگیری و تفریح و رشد شخصیتی گذشت. تجربه های خوب از طبیعت گردی گرفته تا یادگیری مهارت جدید و ورزش کردن همگی خاطره انگیز و مفید بودند و آرزو می کنم در سال های آینده نیز به بهترین شکل ممکن از تعطیلاتم بهره ببرم.

انشا درباره اوقات فراغت

انشا سوم :

مقدمه :

تابستان یکی از فصل‌های سال است که دارای آب و هوای بسیار گرمی می‌باشد. این فصل به دلیل آب و هوایی که دارد، بسیار سرسبز بوده و به میوه‌های خوش طعم و آبدار معروف است. با نزدیک شدن به فصل تابستان، تعطیلات ما هم شروع می‌شود و باید برنامه‌ها و اهداف خود را برای این ۳ ماه مشخص کنیم.
متاسفانه، این فصل دوست داشتنی که بعد از مدت‌ها فرا می‌رسد، در یک چشم به هم زدن تمام می‌شود. برای همین قصد دارم قبل از شروع تابستان، برنامه‌های خود را برای تعطیلات، مشخص کنم تا بتوانم به خوبی از این فرصت استفاده کنم.

بدنه:

تعطیلات تابستان سه ماه است و فرصت خوبی برای استراحت و تفریح می‌باشد. پیش از اینکه به مدرسه بروم، تفاوت تابستان با فصل‌های دیگر را، تنها در گرمی هوا و کم شدن تعداد لباس‌ها می‌دیدم. به همین دلیل برایم اهمیتی نداشت. اما بعد از اینکه به مدرسه رفتم، این فصل برایم ارزش زیادی پیدا کرد به طوری که هر روز، برای رسیدنش، لحظه شماری می‌کردم.همه بچه‌ها فصل تابستان را به دلیل سبزه‌های روی زمین، میوه‌های آبدار روی شاخه درختان و از همه مهم‌تر، تعطیلات ۳ ماهه آن دوست دارند. روز‌های تابستان، بسیار بلند است، به همین دلیل می‌توانیم به همه کار‌های خود برسیم. معمولاً شب‌های تابستان، فرصت مناسبی برای شب نشینی و دورهمی با اقوام و دوستان می‌باشد.بیشتر خانواده‌ها، در این فصل به شهر‌های خنک‌تر ایران سفر و می‌کنند و از هوای خوب آن لذت می‌برند. گاهی اوقات روز‌های تابستان به قدری گرم می‌شود که نمی‌توانیم از خانه بیرون برویم و مجبور هستیم خود را در خانه حبس کنیم. به همین دلیل با خود می­گوییم ای کاش فصل زمستان بود و مشغول برف بازی در هوای سرد بودیم. اما یک مرتبه به یاد می‌آوریم که اگر تابستان و این هوای گرم نبود، این زیبایی و میوه‌های رنگارنگ هم نبود. پس لبخند می‌زنیم و سعی می‌کنیم از این فرصت طلایی لذت ببریم.من و خانواده‌ام، در این فصل معمولاً شب های آخر هفته به پارک‌ها می‌رویم و در هوای آزاد دور هم جمع می‌شویم. همچنین در کنار یکدیگر بازی می‌کنیم، شام می‌خوریم و هوای پاک را استشمام می‌کنیم.معمولاً در تابستان‌ها، به مسافرت می رویم و در باغ‌های سرسبز مادر بزرگ، روز‌های به یاد ماندنی را سپری می‌کنیم. من و خواهرم همیشه به مادربزرگ و پدربزرگ خود در چیدن توت و آلبالو، کمک می‌کنیم. این کار یکی از لذتبخش‌ترین کار‌هایی است که ما در تابستان انجام می‌دهیم.علاوه بر این‌ها، قصد دارم در تابستان، ورزش مورد علاقه خود را ادامه دهم. قرار است در تابستان با مادرم به باشگاه نزدیک خانه بروم و در رشته ورزشی مورد علاقه خود ثبت نام کنم.همانطور که می‌دانید فصل تابستان، خیلی لذت بخش است ولی بعد از گذشت مدتی، دلم برای برای مدرسه تنگ می‌شود. دوست دارم هرچه زودتر تابستان تمام شود و زودتر معلم و دوستانم را ببینم.

نتیجه‌:

فصل تابستان، که ۹ ماه انتظارش را می‌کشیم، در یک چشم به هم زدن تمام می‌شود، و همه روز‌های خاطره انگیز آن به یادم خواهد ماند. من برای رسیدن این تعطیلات ۳ ماهه، خیلی هیجان زاده‌ام، و دوست دارم هرچه زودتر به تمام برنامه‌های خود برسم. برای اینکه بتوانم از این فرصت به خوبی استفاده کنم، تلاش می‌کنم و حتی یک روز را هم از دست نخواهم داد.

انشا چهارم :

مقدمه :

من که دیروز با پدرم به یک اداره رفتم دیدم کارمندان آنجا با وجود اینکه ارباب رجوع زیاد داشتند، ولی باز هم اوقات فراغت بیشتری نسبت به ما دانش آموزان در تابستان داشتند و کاش ادارات آن ها یک برنامه برای پرکردن اوقات فراغت آن کارمندان بیکار نیز فراهم کند.

بدنه :

اگر یادتان باشد در یکی از انشاهای قبلی با موضوع عید نوروز خود را چگونه گذراندید؟ اشاره کردم به سفرهایی که به دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس رفته بودم؛ اما بعد از آن انشا، مسئولان مدرسه به پدرم گفتند شما پول دارید تمام سواحل ایران را بروید، ولی پول ندارید برای نقاشی کردن حیاط مدرسه کمک کنید؟
برای همین این بار می خواهم حقیقت را بگویم.
راستش ما از آن خانواده ها نیستیم که برای اوقات فراغت فرزندانشان چند میلیون پول کلاس فوتبال و شنا و این ها می دهند. سال قبل پدرم بدون پرداخت حتی یک ریال هزینه اوقات فراغتم را پر کرد. او بیشتر اوقات مرا می فرستاد تا در صف هایی که اجناس تنظیم بازاری می دهند بایستم و چون صف ها طولانی بود تقریبا تمام اوقات فراغتم پر می شد؛ اما برای تابستان امسال پدرم گفته است چنین برنامه ای ندارد، چون حتی توانایی خرید اقلام تنظیم بازار را نیز نداریم.تابستان امسال تنها برنامه ای که پدرم برای اوقات فراغتم در نظر گرفته؛ این است که مرا با کارت بانکی خودش به عابربانک می فرستد تا ببیند یارانه ای که واریز شده امکان برداشت دارد یا هنوز باید صبر کنیم.علاوه بر پدرم من نیز برای پرکردن اوقات فراغتم نقشه کشیدم و آن رفتن به خانه پدربزرگم است؛ چون آنجا تمام کتاب های داخل قفسه اش را یک نگاه می اندازم. من فهمیده ام کتاب واقعا برای انسان سودمند است و تا الان کتاب به من صدهزار تومان سود رسانده است؛ چون توی دو کتاب دو تراول پیدا کردم؛ البته این ها همان تراول هایی هستند که در ایام عید پدربزرگ به ما عیدی می دهد.

نتیجه :
در پایان امیدوارم که بقیه دانش آموزان هم اوقات فراغت پرسودی داشته باشند!

انشا پنجم :

مقدمه :

تابستان امسال از سال های قبل برای من بهتر بود.

بدنه :

اتفاق جالب و هیجان انگیز این تابستان دیدن بازی های جام جهانی همراه خانواده بود. همه ی ما به فوتبال علاقه داریم و چون امسال تیم ملی ایران هم در جام جهانی حضور داشت با هیجان زیاد این بازی ها را تا فینال دنبال کردیم.امسال من همراه خانواده ام به شهرهای دیگر سفر کردم و در این سفرها با افراد جدیدی آشنا شدم، همچنین عکس های زیادی با گوشی موبایل گرفتم که آن ها را چاپ کرده ام و در آلبوم شخصی ام گذاشته ام تا همیشه یاد خاطرات خوب این سفرها در ذهنم زنده باشد.دوست دارم برای سال بعد یک دوربین بخرم تا عکس های بهتری بگیرم و همه عکس ها را یادگاری نگه دارم .برنامه دیگر من برای این تابستان کتاب خواندن بود.من کتاب خواندن را بسیار دوست دارم. پدر و مادرم می گویند کتاب خواندن باعث می شود ما چیزهای جدیدی یاد بگیریم و از تجربیات دیگران استفاده کنیم.مادرم همیشه تاکید می کند: “کتاب خواندن باعث می شود غلط املایی ما کم تر شود” به همین خاطر من به کلمات نوشته شده در کتاب ها دقت می کنیم تا املای درست آن ها در ذهنم بماند.همه فکر می کنند که تابستان ها بچه ها فرصت بیش تری دارند اما اکثر والدین برنامه های زیادی برای تابستان بچه ها می چینند و این سه ماه تعطیلی آن ها را پر از کلاس های تابستانی می کنند و متاسفانه زمانی برای سرگرمی و بازی آن ها نمی ماند.دلم می خواهد به پدر و مادرها بگویم ما کلاس های تابستانی را دوست داریم اما لطفا نظرات خودتان را به ما تحمیل نکنید و اجازه بدهید کلاس ها را براساس علاقه خودمان انتخاب کنیم در غیر این صورت این کلاس ها برای ما بسیار خسته کننده خواهد بود.

نتیجه گیری :

با این که فصل تابستان بسیار دوست داشتنی است اما دلم برای مدرسه و دوستانم تنگ شده بود و خوشحالم مهر ماه آمد و دوباره مدرسه ها باز شد.امسال را با انگیزه ی بیشتری شروع کرده ام و دوست دارم خوب به پایان برسانم.

source

توسط salamathyper.ir