با ورود زنان به دهه 50 زندگی، مصرف ویتامین ها برای حفظ سلامت پوست مو،مفاصل و استخوان و به ویژه تقویت حافظه اهمیت زیادی پیدا می کند.این دهه پنجاه سالگی بانوان اغلب تغییرات هورمونی قابل توجهی از جمله یائسگی همراه است که موجب کاهش انرژی و تغییرات خلق و خو می شود.مصرف مولتی ویتامین زنان راهی آسان و موثر برای کنترل این تغییرات است و بانوان را تا حد زیادی شاد و سرحال نگه میدارد.در این مطلب به معرفی و بررسی بهترین مولتی ویتامین برای زنان بالای 50 سال همچون قرص مولتی ویتامین مینرال وان دیلی بانوان بالای 50 سال،قرص سنتری میسیز فیفتی پلاس و قرص اپتی وومن می پردازیم.

در ابتدا لیستی از مکمل های بانوان 50 سال را که در داروخانه جزء پرفروش ترین محصولات هستند و اکثر بانوان از مصرف این مکمل ها رضایت داشته اند را آورده ایم و در ادامه لینک هر محصول قرار داده شده است تا با بررسی جزئیات بیشتر بهترین قرص مولتی ویتامین بالای 50 سال ویژه بانوان را متناسب با شرایط خود انتخاب نمایید.

بهترین مولتی بانوان بالای 50 سال در داروخانه قیمت در 1403 با تخفیف ویتامین کده
مولتی ویتامین مینرال وان دیلی بانوان    245000   تومان
قرص سنتری میسیز    265000 تومان
قرص اپتی وومن   19900  تومان
کپسول نرم ومیناویت   240000  تومان

اهمیت مصرف مولتی ویتامین برای زنان بالای 50 سال

زنان بالای 50 سال اغلب با چالش های سلامتی منحصر به فردی از جمله افزایش خطر پوکی استخوان، بیماری قلبی و آلزایمر روبرو هستند. یک مولتی ویتامین کامل و تخصصی می تواند این نگرانی ها را با ارائه ویتامین ها و مواد معدنی ضروری که ممکن است در رژیم غذایی وجود نداشته باشد برطرف می کند.

بهترین مولتی ویتامین بانوان بالای 50 سال

در این بخش به توضیح بیشتر انواع قرص مولتی ویتامین بالای 50 سال زنان خارجی و ایرانی موجود در داروخانه آنلاین ویتامین کده می پردازیم.چنانچه می خواهید در سنین بالا پوست شاداب و بدنی سالم داشته باشید و همچنان پرانرژی برای انجام امور روزمره باشید، مصرف مولتی ویتامین را جدی بگیرید.

1.قرص سنتری میسیز فیفتی پلاس نیو سنتری

مولتی ویتامین بانوان بالای 50 سال، قرص سنتری میسیز فیفتی پلاس (Sentry Mrs 50) با داشتن انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بانوان در سنین بالا مکملی مغذی برای حفظ سلامت و نشاط زنان در سنین بالای 50 سالگی می باشد.پیشگیری از پوکی استخوان و سلامت پوست و مو از مهم ترین اثرات قرص سنتری میسیز است.ویتامین B12، امگا 3، ویتامین های C و E، ویتامین B6،کلسیم و ویتامین D از مهم ترین ترکیبات این مولتی ویتامین بانوان 50 سال می باشد.

خرید قرص سنتری میسیز از ویتامین کده + تخفیف%

قیمت و خرید قرص سنتری میسیز فیفتی پلاس نیو سنتری

 

2.قرص مولتی ویتامین بانوان اپتی وومن

قرص اپتی وومن Opti-Woman مکمل تخصصی زنان و مولتی ویتامین مینرال مخصوص خانم ها در سنین مختلف می باشد که شامل ترکیبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها برای تامین نیاز روزانه بانوان است. این قرص با هدف حفظ سلامتی بدن و بهبود عملکرد فیزیولوژیک زنان تولید شده است. ویتامین‌های موجود در این مکمل شامل ویتامین A، C، D، E، K، B6 و B12 هستند که هر کدام از آن‌ها فواید بسیاری برای زنان بالای 50 سال دارد.

خرید قرص اپتی وومن + تخفیف ویژه%

قرص اپتی وومن

3.قرص وان دیلی بانوان بالای 50 سال مولتی ویتامین

مولتی ویتامین مینرال وان دیلی بانوان بالای 50 سال سان نچرال (One Daily Multivitamin And Minerals For Women 50 Plus) مکمل تخصصی بانوان جهت بهبود سلامت عمومی در سنین یائسگی می باشد. دوران میانسالی و سالمندی برای بانوان با تغییرات فیزیولوژیکی و هورمونی همراه است که منجر به تغییر در نیازهای تغذیه ای آنان می شود. در این دوره، تأمین ریزمغذی های مؤثر بر سلامت استخوان ها و مفاصل، سلامت قلب و عروق، تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت بینایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

  • مولتی ویتامین و مینرال آ-ز
  • تنظیم هورمون ها در سنین یائسگی
  • کاهش علائم یائسگی و نوسانات خلقی و گرگرفتگی
  • تقویت حافظه
  • سلامت پوست
  • سلامت استخوان ها
  • مناسب برای بانوان بالای 50 سال

قیمت و خرید قرص وان دیلی بانوان بالای 50 سال مولتی ویتامین مینرال 30 عدد

ویتامین های ضروری برای بانوان بالای 50 سال

همانطور که در ابتدا گفتیم مصرف ویتامین ها با افزایش سن به ویژه برای بانوان اهمیت بیشتری پیدا می کند.زنان در پنجاه سالگی اغلب دچار افت انرژی، پا درد،افسردگی و سایر عوارض ناشی از یائسگی می شوند.مصرف قرص یائسگی در کنار مولتی ویتامین ها نیز می تواند فواید بسیاری برای سلامت زنان داشته باشد.در ادامه بهترین ویتامین ها برای زنان بالای 50 سال را مشاهده می کنید.

به نقل از سایت nih.gov

What vitamins should a 50+ woman take?
Vitamin and mineral recommendations for people over 50

Vitamin B12: 2.4 mcg (micrograms) each day.
Calcium: Women over age 50 need 1,200 mg (milligrams) each day.
Vitamin D: 600 IU (International Units) for people age 51 to 70 and 800 IU for those over 70
Vitamin B6: 1.7 mg for men and 1.5 mg for women each day.

زنان بالای 50 سال چه ویتامین هایی باید مصرف کنند؟
توصیه های ویتامین و مواد معدنی برای افراد بالای 50 سال

ویتامین B12: به مقدار 2.4 میکروگرم (میکروگرم) در روز.
کلسیم: زنان بالای 50 سال روزانه به 1200 میلی گرم (میلی گرم) نیاز دارند.
ویتامین D: به مقدار 600 واحد بین المللی برای افراد 51 تا 70 سال و 800 واحد بین المللی برای افراد بالای 70 سال
ویتامین B6:  به مقدار 1.7 میلی گرم برای مردان و 1.5 میلی گرم برای زنان در روز.

ویتامین B12 برای زنان 50 سال

ویتامین B12 فواید بی شماری برای زنان بالای 50 سال دارد و نقش مهمی در حفظ سلامت کلی در این مرحله حیاتی از زندگی دارد. با افزایش سن زنان، توانایی جذب B12 از غذا کاهش می‌یابد و مصرف قرص ب 12 مهم می‌شود. مصرف ویتامین b12 برای تولید گلبول های قرمز خون ضروری است که به پیشگیری از کم خونی و افزایش سطح انرژی کمک می کند. علاوه بر این، B12 برای عملکرد صحیح اعصاب و تقویت حافظه حیاتی است و به طور موثری خطر زوال حافظه را کاهش می دهد. از دیگر فواید مکمل ب12 برای زنان در سنین بالا می توان به تنظیم خلق و خو و به بهبود احساس خستگی یا افسردگی اشاره کرد.قیمت ویتامین b12 در سایت ویتامین کده با تخفیف ویژه خدمت بانوان محترم ارائه می گردد.

ویتامین B6 برای سلامت بانوان بالای 50 سال

ویتامین B6 از دیگر عناصر مهم و ضروری برای بانوان است و از عملکردهای فیزیولوژیکی مختلف که به ویژه در دوران یائسگی و پس از آن مهم هستند، پشتیبانی می کند.ویتامین B6 از عملکرد سیستم ایمنی حمایت می کند و به حفظ سطح سالم هموسیستئین، یک اسید آمینه مرتبط با سلامت قلب کمک می کند. همچنین نقش کلیدی در متابولیسم پروتئین و سنتز هموگلوبین ایفا می کند و موجب افزایش انرژی بانوان می گردد.

ویتامین D برای سلامت استخوان بانوان

مصرف ویتامین D برای زنان بالای 50 سال بسیار مهم است، زیرا به طور قابل توجهی بر سلامت استخوان و مفاصل در طول فرآیند پیری تأثیر می گذارد. با کاهش سطح استروژن پس از یائسگی، خطر ابتلا به پوکی استخوان افزایش می‌یابد و دریافت کافی ویتامین D برای جذب کلسیم و حفظ تراکم استخوان ضروری می شود. قرص ویتامین D علاوه بر نقشی که در سلامت اسکلتی دارد، از عملکرد سیستم ایمنی نیز پشتیبانی می کند و به کاهش خطر عفونت ها و بیماری های مزمن کمک می کند.

ویتامین های ضروری برای بانوان بالای 50 سال

فواید بهترین مولتی ویتامین بانوان بالای 50 سال

1.تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن

با افزایش سن، توانایی بدن در جذب مواد مغذی کاهش می‌یابد که منجر به کمبود جدی در ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری می‌شود. یک رژیم غذایی متنوع ممکن است همیشه مقادیر کافی از مواد مغذی کلیدی را تامین نکند، به خصوص اگر محدودیت های غذایی یا تغییر سبک زندگی رخ دهد. مولتی ویتامین ها به عنوان یک راه راحت برای پر کردن این شکاف های تغذیه ای عمل می کنند و تضمین می کنند که زنان ویتامین ها و مواد معدنی لازم را برای حمایت از سلامت خود دریافت می کنند.

2. حمایت از سلامت استخوان

تراکم استخوان در طول و بعد از یائسگی به دلیل کاهش سطح استروژن به طور قابل توجهی کاهش می یابد و خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می دهد. مولتی ویتامین ها اغلب حاوی مواد مغذی ضروری مانند کلسیم و ویتامین D هستند که برای حفظ سلامت استخوان ها حیاتی هستند. این مواد مغذی برای افزایش جذب کلسیم و حمایت از استحکام استخوان با هم کار می کنند و به کاهش خطر شکستگی و مشکلات مربوط به استخوان کمک می کنند.

3. افزایش انرژی بدن

خستگی و کم انرژی شکایات رایج در بین زنان 50 ساله است. مولتی ویتامین‌هایی که شامل ویتامین‌های B مانند B6، B12 و فولات هستند، می‌توانند به تبدیل غذا به انرژی و حمایت از فرآیندهای متابولیک کمک کنند. این می تواند منجر به بهبود سطح انرژی شود و به زنان این امکان را می دهد تا سبک زندگی فعالی داشته باشند و با نشاط بیشتری در فعالیت های روزانه شرکت کنند.

4. سلامت قلب

سلامت قلب و عروق یک نگرانی قابل توجه برای زنان بالای 50 سال است، زیرا خطر بیماری قلبی با افزایش سن افزایش می یابد. بسیاری از مولتی ویتامین ها شامل مواد مغذی ضروری مانند اسیدهای چرب امگا 3، منیزیم و آنتی اکسیدان ها هستند که می توانند از سلامت قلب حمایت کنند. این مواد مغذی به کاهش التهاب، کاهش فشار خون و بهبود سطح کلسترول کمک می کنند و به سلامت کلی قلب و عروق کمک می کنند.

5. تقویت سیستم ایمنی

یک سیستم ایمنی قوی برای سلامت کلی حیاتی است، به خصوص که بدن با افزایش سن بیشتر مستعد ابتلا به بیماری ها می شود. مولتی ویتامین ها اغلب حاوی ویتامین های A، C، D و روی هستند که همگی نقش مهمی در حمایت از عملکرد سیستم ایمنی دارند. مصرف منظم این مواد مغذی می تواند به تقویت سیستم دفاعی بدن کمک کند و احتمال ابتلا به عفونت ها و بیماری ها را کاهش دهد.

6. تقویت حافظه

زوال شناختی می تواند برای بسیاری از زنان با افزایش سن نگران کننده باشد. برخی ویتامین‌ها مانند ویتامین E و ویتامین B با بهبود سلامت مغز و عملکرد حافظه مرتبط هستند. مولتی ویتامین هایی که شامل این مواد مغذی هستند ممکن است به حمایت از عملکرد شناختی و کاهش خطر زوال شناختی مرتبط با افزایش سن کمک کنند.

ترکیبات بهترین خانم های بالای 50 سال

کلسیم و ویتامین D

نقش: برای حفظ سلامت و تراکم استخوان ضروری است. کلسیم به ساخت و حفظ استخوان ها کمک می کند، در حالی که ویتامین D جذب کلسیم را افزایش می دهد.
فواید: خطر ابتلا به پوکی استخوان و شکستگی را که بیشتر پس از یائسگی هستند، کاهش می دهد.

ویتامین های B

نقش: ویتامین های B، از جمله B6، B12 و فولات، برای متابولیسم انرژی، تشکیل گلبول های قرمز خون و حفظ عملکرد شناختی بسیار مهم هستند.
فواید: سطح انرژی را پشتیبانی می کند، خستگی را کاهش می دهد و ممکن است به بهبود خلق و خو و سلامت شناختی کمک کند.

منیزیم

نقش: در بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی در بدن، از جمله عملکرد ماهیچه ها و تولید انرژی نقش دارد.
فواید: به تنظیم فشار خون کمک می کند، از سلامت قلب حمایت می کند و می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد.

ویتامین E

نقش: به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و به محافظت از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کند.
فواید: از سلامت پوست حمایت می کند و ممکن است در عملکرد شناختی نقش داشته باشد و خطر زوال مرتبط با افزایش سن را کاهش دهد.

اسیدهای چرب امگا 3

نقش: برای سلامت قلب و عملکرد شناختی مهم است.
فواید: به کاهش التهاب کمک می کند و ممکن است خطر بیماری قلبی عروقی را کاهش دهد.

بهترین رژیم غذایی برای بانوان بالای 50 سال

میوه ها و سبزیجات: برای اطمینان از طیف گسترده ای از مواد مغذی، رنگ های متنوع را هدف قرار دهید. سبزیجات برگدار (اسفناج، کلم پیچ)، انواع توت ها، مرکبات، و سبزیجات چلیپایی (کلم بروکلی، گل کلم) به ویژه برای ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایشان مفید هستند.

غلات کامل: غلات کامل مانند کینوا، برنج قهوه ای، جو و نان گندم کامل را انتخاب کنید. این غلات سرشار از فیبر هستند که به هضم غذا کمک می کند، به تنظیم قند خون کمک می کند و باعث می شود احساس سیری کنید.

منابع پروتئین: شامل گوشت بدون چربی (مرغ، بوقلمون)، ماهی (به ویژه ماهی های چرب مانند سالمون)، تخم مرغ، محصولات لبنی کم چرب (ماست یونانی، پنیر دلمه)، حبوبات (لوبیا، عدس)، آجیل.

منابع چربی های سالم: از چربی های اشباع نشده موجود در آووکادو، روغن زیتون، آجیل، دانه ها و ماهی های چرب استفاده کنید. این چربی ها می توانند به کاهش سطح کلسترول و کاهش التهاب کمک کنند.

جمع بندی بهترین قرص مولتی ویتامین بانوان بالای 50 سال

در این مطلب از سایت تخصصی داروخانه آنلاین ویتامین کده به معرفی و بررسی کامل بهترین مولتی ویتامین های مخصوص زنان بالای 50 سال پرداختیم و فواید و ترکیبات آن ها را توضیح دادیم.مصرف مولتی ویتامین ها در سنین بالا سبب پیشگیری از بروز بیماری های قلبی و آلزایمر می شود و با تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن در حفظ سلامت بدن اثرات مثبتی دارد.بانوان محترم می توانند با دریافت مشاوره رایگان از مجموعه ویتامین کده از طریق شماره تماس 9999523-0903 بهترین مکمل مورد نیاز خود را با بهترین قیمت خریداری نمایند.

 

source

توسط salamathyper.ir