حامد صلحی پور کیست + بیوگرافی و زندگی شخصی حامد صلحی پور وزنه بردار

حامد صلحی پور : سید حامد صلحی‌ پور اونجی زاده اول خرداد ۱۳۶۸ در تهران وزنه‌بردار است. در ادامه به معرفی و بیوگرافی ایشان و همسرش و فرزندانش و آثار و اینستاگرام وی می پردازیم. با ما همراه باشید.

حامد صلحی پور کیست + بیوگرافی و زندگی شخصی حامد صلحی پور وزنه بردار

حامد صلحی‌ پور ورزش را از ۱۵ سالگی و با پرورش اندام آغاز کرد. از سال ۸۶ وارد رشتهٔ وزنه‌برداری شد و در سال ۸۷ اولین رقابت بین‌المللی خود را در آمریکا در مسابقات قهرمانی جوانان جهان تجربه کرد و موفق به کسب مدال نقره شد همچنین در المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل برای رقابت با وزنه‌بردار چینی برای کسب مدال طلا، وزنهٔ ۲۲۵ کیلوگرم برای وی انتخاب شد. اما حامد صلحی‌پور و وزنه‌بردار چینی با از دست دادن هر سه حرکت از دور مسابقات کنار رفتند و وزنه‌بردار اماراتی با ۲۲۱ کیلوگرم قهرمان مسابقات شد. وی از سال ۱۳۸۷ عضو تیم ملی وزنه‌برداری معلولین ایران است. او همچنین در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو توانست با مهار وزنه ۲۲۲ کیلو گرمی به مدال نقره دست یابد.

مسابقه حامد صلحی پور در وزنه برداری پارالمپیک پاریس

مسابقه حامد صلحی پور نماینده ایران در وزن ۹۷- کیلوگرم است که روز شنبه ۱۷ شهریور ساعت ۲۰:۰۵ به وقت ایران به مصاف با حریفانی از کشورهای فرانسه،‌ مصر، چین، صربستان، ایتالیا، مالزی، کلمبیا و اردن خواهد رفت.

افتخارات:

در رقابت‌های وزنه‌برداری آزاد معلولان جهان در مالزی در سال۲۰۱۰ در وزن ۹۰ کیلوگرم رده جوانان با بالا بردن وزنهٔ ۲۲۰ کیلوگرمی توانست رکورد جهانی این وزن را که به خودش اختصاص داشت ۱۴ کیلوگرم ارتقا بخشد.

در بازهای آسیایی اینچئون ۲۰۱۴ در دستهٔ ۸۸ کیلوگرم با مهار وزنهٔ ۲۲۹٫۵ کیلوگرمی رکورد جهان و بازی‌های پاراآسیایی را شکست.

در بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ در دستهٔ ۹۷ کیلوگرم وزنهٔ ۲۳۴ کیلوگرمی را بالای سر برد و رکورد آسیا و بازی‌های پاراآسیایی را یک کیلوگرم ارتقا داد.

حامد صلحی‌پور در مسابقات جهانی قزاقستان ۲۰۱۹ با مهار وزنه ۲۳۵ کیلوگرمی رکورد آسیا را که پیش از این در رقابت‌های ۲۰۱۸ جاکارتا به نام خود ثبت کرده بود، یک کیلوگرم ارتقا داد

حامد صلحی پور

همسر ایشان کیست

متاسفانه از وضعیت تاهل و زندگی شخصی ایشان چیزی در دست نیست.

صفحه اینستاگرام

پیج رسمی و صفحه شخصی ایشان در اینستاگرام با نشانی* در دسترس عموم قرار دارد.

source

توسط salamathyper.ir