53fe5428 383d 447f a689 a9361b426934

گوشت اصلی‌ترین ماده برای پخت انواع غذاهاست. مقدار زیاد پروتئین و ویتامین b12 موجود در این ماده، پس از صرف غذا وارد بدن می‌شود و اثرات خود را روی سلامتی اندام‌های مختلف می‌گذارد. در این مطلب می‌خواهیم چند ایده غذا با گوشت چرخ کرده را معرفی کنیم و مراحل درست کردن آن‌ها را به‌صورت خلاصه آموزش دهیم. با خواندن این مطلب می‌توانید تنوع برنامه غذایی خود را بالاتر ببرید.

خوشمزه‌ترین غذاهایی که با گوشت چرخ کرده درست می‌شوند…

تعداد غذاهایی که با گوشت چرخ کرده تهیه می‌شوند، کم نیست و در بین آن‌ها هم نمونه‌های ایرانی و هم بین‌المللی به‌چشم می‌خورند. لیست این غذاها، مواد اولیه مورد نیاز برای پخت و همچنین مراحل درست کردنشان را می‌توانید در ادامه ببینید:

۱. کیک گوشت

52083509 d54d 440a b633 6e87a86d5a5c

کیک گوشت از پرطرفدارترین غذاهایی است که ظاهر جذابی دارد. برای درست کردن این غذا با گوشت چرخ کرده باید مواد اولیه‌ای را که در جدول زیر قرار داده شده‌اند، آماده کنید.

گوشت چرخ‌کرده
پیاز
قارچ
فلفل دلمه‌ای
رب
پنیر پیتزا
نمک و فلفل
آرد
ماست
تخم مرغ
بکینگ پودر
روغن

در مرحله اول باید گوشت را با پیاز، نمک و فلفل تفت دهید و قارچ‌های حلقه‌ای و فلفل دلمه‌ای را به آن اضافه کنید. سپس رب را هم روی این مواد بریزید و آن‌ها را حرارت دهید. خمیر را هم از ترکیب آرد، ماست، تخم‌مرغ، بکینگ پودر، روغن، نمک و فلفل درست کنید. سپس نیمی از خمیر را در ظرف مخصوص فر بریزید و مواد را در میانه آن قرار دهید؛ سپس باقی خمیر را روی آن بریزید. اکنون باید ظرف را داخل فر بگذارید و اجازه دهید تا مراحل پخت آن کامل شود.

۲. کباب تابه‌ای

8c45e4ae a539 480a 91b5 1e0f1b381392

کباب تابه‌ای یکی از غذاهای پرطرفداری است که با گوشت چرخ کرده درست می‌شود و تقریبا همه ما طعم آن را چشیده‌ایم. برای درست کردن این غذا باید مواد اولیه موجود در جدول زیر را آماده کنید:

گوشت چرخ کرده
پیاز
گوجه‌فرنگی
رب گوجه‌فرنگی
نمک و فلفل سیاه
زردچوبه
فلفل قرمز و پودر دارچین

برای درست کردن کباب تابه‌ای ابتدا باید پیاز رنده‌شده، گوشت چرخ‌کرده و ادویه را با هم مخلوط کنید و آن‌ها را کاملا ورز دهید. بعد از آماده شدن مواد کباب، تابه را روی حرارت بگذارید و کمی روغن داخل آن بریزید. سپس گوشت را به فرم دلخواه درآورید و درون تابه بچینید. اکنون باید حرارت زیر تابه را کم کنید و درب آن را بگذارید تا کباب‌ها کاملا بپزند و آماده سرو شوند.

۳. کبه عربی

75ef7e66 a00f 4524 a80b 75f09775d593

کبه نوعی غذای عربی محسوب می‌شود که شبیه به سمبوسه است و با استفاده از گوشت چرخ‌کرده تهیه می‌شود. مواد اولیه برای درست کردن این ایده غذا با گوشت چرخ کرده را می‌توانید در جدول زیر ببینید:

گوشت چرخ‌کرده
سیب‌زمینی
تخم‌مرغ
برنج
پیاز
سیر
زرشک
گردو
رب
نمک، فلفل و زردچوبه

برای پخت این غذا، برنج را بپزید و با پیاز و ادویه ترکیب کنید تا خمیر غذا دست شود. سپس برای لایه میانی پیاز، سیر، گردو، زرشک، گوشت چرخ‌کرده، سیب‌زمینی، رب و ادویه‌ها را با هم مخلوط کنید و درون تابه تفت دهید و سپس آن را کنار بگذارید تا خنک شوند. در نهایت، باید یک گلوله از خمیر برنج را بردارید و سپس مواد مورد نظر را در لایه میانی آن قرار دهید و آن را ببندید. سپس کبه‌های آماده‌شده را درون تخم‌مرغ بغلتانید و در روغن سرخ کنید.

۴. لازانیای گوشت

4aa5dbed 2325 4fb2 8165 46c6b19a6c4f

لازانیا یکی از غذاهای پرطرفدار است که با گوشت چرخ‌کرده درست می‌شود. برای تهیه این غذا به مواد اولیه جدول زیر نیاز خواهید داشت:

لازانیا
گوشت چرخ‌کرده
قارچ
پیاز
گوجه‌فرنگی
فلفل دلمه‌ای
پنیر پیتزا
نمک، فلفل سیاه و پودر سیر
سس کچاپ
سس مایونز
پنیر پیتزا

ابتدا مواد میانی لازانیا را تهیه کنید. این مواد با ترکیب پیاز، گوشت چرخ‌کرده، گوجه‌فرنگی، قارچ، نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و رب درست می‌شود. ورقه‌های لازانیا را هم در آب جوش بریزید و آبکش کنید. در مرحله بعدی ظرف دلخواهی را در نظر بگیرید و یک لایه لازانیا و یک لایه از مواد را در آن بریزید. سپس روی آن‌ها را با پنیر پیتزا بپوشانید. این کار را تا جایی انجام دهید که همه مواد تمام شوند. در آخر لایه روی لازانیا را با مایونز و پنیر پیتزا بپوشانید. حال ظرف حاوی لازانیا را برای مدت ۱۰ دقیقه درون فر بگذارید تا پنیر آب شود.

۵. شامی گوشت

9471a2f0 5219 4ae6 878f f6d53223d28c

شامی گوشت یکی از غذاهای گیلانی خوشمزه است که به راحتی هم درست می‌شود. برای تهیه این غذا باید موادی را که در جدول زیر قرار داده شده‌اند، آماده کنید:

گوشت
لپه
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه
پیاز
تخم‌مرغ
زعفران
روغن

برای درست کردن این ایده غذا با گوشت چرخ کرده باید ابتدا لپه و گوشت را به‌طور جداگانه بپزید. بعد از سرد شدن، این مواد را درون غذاساز بریزید و آن‌ها را کاملا میکس کنید. تخم‌مرغ، زعفران، فلفل سیاه و زردچوبه را هم اضافه کنید و آن‌ها را کاملا با دست ورز دهید تا مخلوط شوند. در این مرحله، مقداری از این ترکیب را بردارید و آن را به‌صورت گرد درآورید و در مرکز آن یک سوراخ ایجاد کنید. حال داخل تابه روغن بریزید و شامی‌ها را در آن سرخ کنید.

۶. کوفته نخودچی

968c7ce4 7afa 4840 9a56 4fba016d4547

کوفته نخودچی یکی از غذای سنتی و قدیمی است که افراد زیادی به طعم آن علاقه دارند. این غذا با نان سرو می‌شود و برای درست کردن آن باید مواد زیر را آماده کنید:

آرد نخودچی
گوشت چرخ‌کرده
پیاز
رب گوجه‌فرنگی
آب‌لیمو
شکر
نمک و فلفل
زعفران دم‌کرده

برای تهیه این غذا باید گوشت چرخ‌کرده را با فلفل و زعفران دم‌کرده مخلوط کنید. آرد نخودچی را روی این مواد بریزید و این ترکیب را با دقت ورز دهید تا مواد اصلی کوفته آماده شود. مایه کوفته را به‌صورت قلقلی درآورید و در روغن سرخ کنید. از طرفی پیازهای خردکرده را در قابلمه تفت دهید و به آن آب اضافه کنید. پس از قل‌قل کردن آب، کوفته‌ها را داخل آن بریزید. در انتها نیز رب گوجه، آب‌لیمو و نمک داخل آن بریزید و بگذارید مراحل پخت کامل شود.

۷. اسنک با گوشت چرخ کرده

be01e71a 6ea5 42f2 8cd6 021df8637ef6

اسنک غذایی ساده و پرطرفدار است که با استفاده از مواد اولیه جدول زیر می‌توانید آن را درست کنید:

گوشت چرخ‌کرده
فلفل دلمه‌ای
پیاز
قارچ
رب
پنیر موزارلا یا پیتزا
نان تست

برای تهیه اسنک با گوشت چرخ‌کرده ابتدا پیاز را تفت دهید و سپس گوشت چرخ‌کرده را به آن اضافه کنید. کمی نمک و فلفل هم روی این مواد بریزید و اجازه دهید مراحل پخت گوشت کامل شود. سپس فلفل دلمه‌ای و قارچ خردشده را هم اضافه کنید و بعد از تبخیر شدن آب قارچ، رب و ادویه‌های دیگر را هم داخل تابه بریزید. این مواد را روی یک لایه تان تست قرار دهید، سپس روی مواد پنیر بریزید و روی آن یک لایه دیگر نان قرار دهید. اسنک آماده‌شده را درون دستگاه بگذارید و اجازه دهید تا غذا آماده شود.

۸. بورک گوشت

e428efea 451f 4086 af5a 5354be6e29a9

بورک گوشت هم یکی از گزینه‌های غذا با گوشت چرخ کرده است که در ترکیه درست می‌شود. این غذا سنتی و قدیمی است و در زمان‌های گذشته برای تمام وعده‌های غذایی سرو می‌شد. برای درست کردن بورک باید مواد اولیه زیر را آماده کنید:

روغن زیتون
فلفل دلمه‌ای
فلفل قرمز
پیاز قرمز
نمک و فلفل سیاه
گوشت چرخ‌کرده
تخم‌مرغ
شیر
خمیر یوفکا

پیازها را در تابه‌ای با روغن زیتون به همراه فلفل دلمه‌ای و فلفل قرمز تفت دهید. سپس گوشت چرخ‌کرده را اضافه کنید و تا جایی حرارت بدهید که کاملا پخته شوند. تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید و با شیر و روغن هم بزنید. ۲ لایه از خمیر یوفکا را روی سینی پهن کنید و ترکیب تخم‌مرغی را روی آن بمالید. روی بخشی از خمیر، مایه گوشتی را قرار دهید و دو لایه دیگر از خمیر را هم روی آن بگذارید و دوباره مایه گوشتی بریزید. سپس خمیر را بپیچید و این فرایند را تا تمام شدن همه مواد تکرار کنید. حال بورک‌ها را روی سینی فر بچینید و اجازه دهید برای مدت زمان ۴۵ دقیقه درون فر بپزند یا داخل تابه سرخ شوند.

۹. کتلت

ace67a55 986b 4e28 a45a b30b9ab241eb

کتلت غذای ساده و محبوب ایرانیان است که با گوشت چرخ‌کرده و مواد دیگری که در جدول زیر می‌بینید، درست می‌شود:

گوشت چرخ‌کرده
سیب‌زمینی
پیاز
سیر
تخم‌مرغ
سبزی خشک
ادویه

برای درست کردن این غذا باید سیب‌زمینی و پیاز را رنده و با هم مخلوط کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله، آب پیاز را بگیرید تا کتلت وا نرود. سپس دیگر مواد طعم‌دهنده را همراه با تخم‌مرغ و سبزی به این ترکیبات اضافه کنید و آن‌ها را خوب ورز دهید. درنهایت نیز مایه کتلت آماده‌شده را فرم دهید و درون روغن سرخ کنید.

گوشت چرخ کرده، ماده غذایی سالم و مقوی

در این مطلب به معرفی چند ایده غذا با گوشت چرخ کرده پرداختیم و درباره مراحل درست کردن و مواد اولیه موجود در آن‌ها صحبت کردیم. مطمئنا تعداد این غذاها زیادتر از مواردی است که در اینجا نام بردیم؛ درواقع، شما با جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید دستورالعمل‌های بیشتری را پیدا کنید. اگر شما هم غذای به‌خصوصی را با استفاده از گوشت چرخ‌کرده تهیه می‌کنید و از طعم آن راضی هستید، حتما نام و دستورالعمل آن را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع : لینک

source

توسط salamathyper.ir