سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: نبود سیستم مکان‌یابی دقیق مددجویان در اورژانس، باعث شده تا وقت زیادی صرف دریافت آدرس از مصدومان حوادث یا بیماران شود.

به گزارش ساعت سلامت، بابک یکتاپرست افزود: یکی از معضلات کارشناسان اورژانس کشور، نبود سیستمی برای مکان‌یابی دقیق مددجویان است. الان چندسال است که اورژانس درخواست کرده شرایطی فراهم شود که وقتی مردم با دیسپچ تماس می‌گیرند، کارشناسان اورژانس بتوانند به مکان دقیق فرد تماس گرفته دسترسی پیدا کنند تا زمان، بابت دریافت نشانی محل وقوع حادثه تلف نشود.

وی اضافه کرد: حتی در مأموریت‌های درون شهری نیز اگر وضعیت فرد مصدوم یا بیمار نگران‌کننده باشد ابتدا همکاران ما اقدام به دریافت آدرس محل حادثه می‌کنند و سپس مشکل دقیق بیمار را از او جویا می‌شوند تا اگر به هر دلیلی تلفن قطع شد یا شرایط اضطراری پیش آمد بتوانند آمبولانس را به محل اعزام کنند.

یکتاپرست ادامه داد: در برخی از حوادث و بیماری‌ها، فاصله بین مرگ و زندگی فرد مصدوم، در حد چند دقیقه است و بنابراین زمان اهمیت زیادی در امدادرسانی به مصدومان و بیماران توسط اورژانس دارد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان این که بحث محرمانگی داده‌های مربوط به نشانی منزل افراد، مانع از دسترسی کارشناسان اورژانس به نشانی مددجویان در هنگام تماس آنها با 115 شده است، تصریح کرد: وزارت ارتباطات و سایر نهادهای دخیل در این موضوع باید سازوکاری برای این موضوع در نظر بگیرند تا در عین حفظ امنیت داده‌ها، روند خدمت‌رسانی به مصدومان و بیماران نیز تسهیل شود.

چندی پیش فایل صوتی در فضای مجازی دست به دست شد که در آن صدای مکالمه دختر بچه ای 6 ساله با مامور اورژانس در یکی از شب های سرد زمستانی در محور ملایر– اراک شنیده می شود که کودک در جاده تاریک و سرد سعی دارد به مامور اورژانس، محل تصادف خودروی شان را که مادر در آن در حال جان دادن است، نشان دهد و این مکالمه حدود ده دقیقه به طول می انجامد تا بالاخره کودک یک نفر را پیدا می‌کند و از او می‌خواهد آدرس را به اورژانس 115 بدهد.  اما وقتی نیروهای اوژانس بر بالین مادر می‌رسند، با پیکر بی‌جان او مواجه می‌شوند.

منبع: تسنیم

source

توسط salamathyper.ir