ماسک‌های خانگی جزو محصولات مراقبتی از پوست هستند. این ماسک‌ها به صورت یک لایه صاف و نرم روی پوست قرار می‌گیرند و باعث از بین بردن لکه‌ها و خشکی پوست می‌شوند. ماسک صورت خانگی مناسب می‌تواند پس از گذراندن یک روز شلوغ باعث تسکین پوست شود. برای تهیه ی بهترین ماسک صورت خانگی بهتر است از ترکیبات فعال و مواد مغذی استفاده کنید. این مواد باعث ترمیم، آبرسانی، صاف و شفاف شدن پوست می‌شوند. در ادامه طرز تهیه و ویژگی‌های بهترین ماسک‌های صورت خانگی را در اختیار شما قرار می‌دهیم. این مقاله توسط متخصصین آنلاین شاپ معتبر موی من گرداوری شده است شما می توانید برای تهیه ی محصولات پوست و موی اصل و یا مشاوره تخصصی و رایگان به وبسایت موی من مراجعه کنید .

اثرات استفاده از ماسک صورت خانگی

تهیه ی بهترین ماسک صورت خانگی به شادابی و جوانسازی پوست کمک می‌کند. برای تهیه ماسک خانگی باید با نوع پوست خود آشنا باشید. استفاده از ماسک مناسب با نوع پوست باعث رسیدن به اثرات فوق العاده‌ای می‌شود. در این قسمت به بعضی از اثرات استفاده از ماسک صورت خانگی می‌پردازیم.

پاکسازی عمقی

اکثر ماسک‌‌ها با توجه به حساسیت‌های پوست شما تهیه شده‌اند. این محصولات علاوه بر آبرسانی، به عمق منافذ پوست نفوذ می‌کنند.

آبرسانی و تغذیه پوست

ماسک‌های خانگی به دلیل ترکیبات مرطوب کننده‌ای که دارند، رطوبت طبیعی پوست را حفظ می‌کنند. این ماسک‌ها به خوبی باعث نرم و لطیف شدن پوست می‌شوند و از خشکی آن جلوگیری می‌کنند.

بازسازی و جوانسازی

ماسک‌های خانگی که حاوی آنتی اکسیدان هستند با عوامل پیری مقابله می‌کنند و باعث جوانسازی پوست می‌شوند. آنتی اکسیدان‌ها عوارض ناشی از رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برند. در این صورت پوست شما شاداب، با طراوت و جوان می‌شود.

همچنین شمامی توانید برای جوانسازی سریع پوستتان از مکمل های حاوی کلاژن استفاده نمایید . یکی از بهترین مکمل ها مکمل کوکونات کلاژن مای ویتامینز است .

کوکونات کلاژن

مواد موثر در تهیه ی بهترین ماسک صورت خانگی

برای تهیه ی بهترین ماسک صورت خانگی باید از مواد و ترکیبات مختلفی استفاده کنید. این ترکیبات هر کدام دارای خواص و تاثیرات منحصر به فردی هستند. شما برای تهیه بهترین ماسک صورت خانگی باید از ترکیباتی استفاده کنید که با پوست شما سازگار باشد. در این بخش تعدادی از این ترکیبات و تاثیرات آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید ماده‌ای است که در بسیاری از ماسک‌های صورت وجود دارد. این ماده در اصل به طور طبیعی در پوست ما موجود است و باعث مرطوب ماندن آن می‌شود. ماسک‌هایی که حاوی هیالورونیک اسید هستند باعث مرطوب شدن پوست می‌شوند.

همچنین شما می توانید از مکمل هیالورونیک اسید مای ویتامینز محصول انگلستان استفاده کنید که به شدت باعث جوانسازی میشود و به پوست آبرسانی میکند .

مکمل هیالورونیک اسید مای ویتامینز

روغن آرگان

روغن ارگان به خوبی از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند. این روغن با توجه به ترکیباتی که دارد به خوبی پوست را تغذیه می‌کند و باعث کاهش چین و چروک‌های صورت می‌شود. در بسیاری از ماسک‌های صورت خانگی از روغن آرگان استفاده شده است.

ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی خواص بسیار زیادی است. به همین دلیل عصاره و ژل این گیاه خاصیت ضد التهاب و آبرسانی دارد. ماسک‌هایی که حاوی ژل آلوئه ورا هستند، برای پوست‌های حساس، التهابی و آکنه‌ای مناسب‌اند. این ژل با تاثیر بر روی پوست باعث از بین رفتن آکنه و دیگر مشکلات پوست‌های حساس می‌شود.

گلیکولیک اسید

یکی از مهم‌ترین ترکیباتی که در ماسک‌های لایه بردار وجود دارد، گلیکولیک اسید است. این اسید باعث از بین بردن لایه‌های مرده پوست می‌شود. این عملکرد بافت پوست را ترمیم و بازسازی می‌کند.

گلیکولیک اسید اوردینری

طرز تهیه انواع ماسک‌های صورت خانگی

مواد و ترکیبات مختلفی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها ماسک‌های خوبی درست کنید. برای تهیه ی بهترین ماسک صورت خانگی باید با خواص مواد و ویژگی‌های پوست خود به خوبی آشنا باشید. در ادامه طرز تهیه ماسک‌های مناسب با انواع پوست را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ماسک مناسب پوست چرب

افرادی که پوست چربی دارند با مشکلاتی مانند جوش و پوسته پوسته شدن پوست درگیر هستند. برای تهیه ی بهترین ماسک صورت خانگی مناسب با پوست‌های چرب باید از جو، لیمو ترش، سبوس برنج و آرد استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک پوست چرب

  • در ابتدا باید یک قاشق آرد جو، چند قطره آب لیمو ترش و یک قاشق سبوس برنج را در یک کاسه با هم ترکیب کنید.
  • سپس ماسک را به خوبی هم بزنید تا مخلوط شود.
  • پس از تهیه ی بهترین ماسک صورت خانگی برای پوست‌های چرب، یک لایه از آن را بر روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید.
  • پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می‌توانید این ماسک را با آب ولرم بشویید.

ماسک مناسب پوست حساس

اگر پوست حساسی دارید؛ باید بدانید که پوست شما به مواد شیمیایی بسیار حساسیت نشان می‌دهد. به همین دلیل برای تهیه ی بهترین ماسک صورت خانگی باید از مواد کاملاً طبیعی استفاده کنید. از موادی مانند خیار، چای سبز و آووکادو می‌توانید در ماسک مناسب برای پوست‌های حساس استفاده کنید. این مواد با توجه به خواصی که دارند باعث تسکین پوست‌های حساس می‌شوند.

طرز تهیه ماسک پوست حساس

  • برای تهیه این ماسک باید نیمی از آووکادو را خرد کنید.
  • سپس پوست خیار را بگیرید، آن را رنده و به آووکادو اضافه کنید .
  • پس از آن یک قاشق چای سبز را در لیوان آب جوش قرار دهید تا چند دقیقه خیس بخورد.
  • سپس چای را به ترکیب آووکادو و خیار اضافه کنید.
  • تمام ترکیبات را به خوبی هم بزنید تا ماسک یکدست به دست بیاورید.
  • ماسک را به صورت لایه نازک و یکنواخت روی صورت خود پخش کنید.
  • پس از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ماسک را با با آب ولرم بشویید.

ماسک جوانسازی پوست

پوست ما به مرور زمان شادابی و جوانی خود را از دست می‌دهد. استفاده از ماسک‌هایی که حاوی آنتی اکسیدان هستند و به تقویت لایه‌های پوستی کمک می‌کنند و  باعث جلوگیری از پیری زودرس می‌شوند.

طرز تهیه ماسک جوانساز

  • یک عدد خیار را پوست بگیرید و رنده کنید.
  • سپس یک قاشق ژله را در لیوان آب جوش حل کنید.
  • ژل آلوورا از برگ خارج کنید و با خیار و ژله ترکیب کنید.
  • پس از به دست آمدن محصول یکدست آن را بر روی پوست خود پخش کنید.
  • پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

ماسک مناسب برای پوست لکه‌دار

لکه‌های پوستی در اثر عوامل مختلفی مانند آفتاب، التهاب، تعریق و داروهای مختلف به وجود می‌آیند.

طرز تهیه ماسک مناسب پوست لکه‌دار

  • یک قاشق چای‌خوری زردچوبه را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید.
  • سپس از داخل یک برگ آلوورا ژل آن را خارج کنید و به ترکیب زردچوبه و عسل اضافه کنید.
  • مواد را به خوبی هم بزنید تا ماسک یکدستی به وجود بیاید.
  • ماسک  را خیلی نازک بر روی پوست خود پهن کنید  .
  • پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ماسک را با آب ولرم بشویید.

ماسک زردچوبه عسل برای لکه پوست

سخن پایانی

پوست صورت روزانه در معرض آسیب و آلودگی‌های فراوانی قرار می‌گیرد. از طرف دیگر داشتن صورتی صاف، مرطوب و جوان باعث دوچندان شدن زیبایی‌های شما می‌شود. تهیه ی بهترین  ماسک صورت خانگی و استفاده روزانه از آن می‌تواند به شادابی و سرحالی پوست شما کمک کند. برای تهیه ماسک خانگی می‌توانید از ترکیبات مختلفی استفاده کنید که در قسمت‌های قبل راجع به آن‌ها صحبت کردیم.

source

توسط salamathyper.ir