میوه‌ها جزو بهترین مواد غذایی برای سلامت بدن هستند و در هر فصل شاهد تنوع بالایی از آنها هستیم. اثر مصرف میوه روی سلامت بدن کاملا ثابت شده‌ است و هر متخصصی توصیه می‌کند که آن را در رژیم روزانه خود قرار دهید. به عنوان مثال مصرف منظم میوه، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش داده، فشار خون را کنترل کرده و از بروز سرطان‌ها هم جلوگیری می‌کند. اما یک اثر دیگر که افراد زیادی به دنبال رسیدن به آنها هستند، لاغری است. در این مطلب می‌خواهیم در مورد بهترین زمانی که مصرف میوه، باعث لاغری می‌شود صحبت کرده و اطلاعات کاملی را در این مورد به شما ارائه دهیم.

زمان مناسب برای مصرف میوه به منظور لاغر شدن

میوه‌ها به دلیل فیبر بالا، می‌توانند حس سیری بیشتری را در بدن شما ایجاد کنند. از طرفی بر اساس تحقیقات صورت گرفته یک رژیم غذایی با فیبر بالا به افراد مختلف کمک می‌کند که غذای کمتری مصرف کنند. در نتیجه مصرف میوه‌های کم کالری در رژیم غذایی منجر به کاهش وزن خواهد شد. با این حساب لازم است تا مصرف میوه و صیفی جات را در برنامه روزانه خود قرار دهید. برای تهیه میوه هم سرویس میوه فروشی آنلاین اسنپ فود راحت‌ترین و در دسترس‌ترین گزینه است.

زمان مصرف میوه برای لاغری می‌تواند هر زمانی از روز باشد؛ مثلا می‌توانید زمان مصرف آن را یک ساعت قبل از صرف ناهار یا شام در نظر بگیرید. البته سعی کنید حتما در این مورد با یک متخصص تغذیه مشورت کنید و به نکات زیر هم در هنگام مصرف این مواد خوراکی توجه داشته باشید:

  • حذف شام و مصرف میوه به جای آن نمی‌تواند انتخاب درستی باشد؛ اما انجام اینکار هفته‌ای یک یا دوبار مشکل‌ساز نخواهد بود. در نظر داشته باشید که مصرف میوه قند خون را بالا می‌برد و پس از پایین آمدن آن با گرسنگی بیشتری روبه‌رو خواهید بود.
  • صرف حجم زیادی از میوه در یک ساعت خاص کار اشتباهی است. بهتر است مصرف آنها را در طول روز پخش کنید.
  • افرادی که به دیابت مبتلا هستند بهتر است میوه‌هایی مانند آلبالو یا گیلاس که باعث افزایش قند خون نمی‌شود را برای مصرف انتخاب کنند.
  • میوه‌هایی که قند بالاتری داشته باشند، کالری آنها نیز بیشتر است. بنابراین در انتخاب میوه برای لاغری هم باید دقت کافی را داشته باشید.
  • مقدار مصرف میوه در طول روز نباید از یک حد مشخصی بیشتر باشد. به عنوان مثال برای یک آقای درشت اندام، 3 تا 4 واحد میوه کافی است و بر همین اساس مقدار میوه باید کمتر شود.

آیا لاغری با میوه واقعا امکان‌پذیر است؟

در پاسخ به این سوال باید چندین صفحه صحبت کرده و منابع و مقالات علمی را بررسی کرد. در هر صورت اگر بخواهیم یک پاسخ کلی بدهیم باید بگوییم که بله مصرف میوه در حد تعادل و با نظر یک متخصص، در لاغری بی‌تاثیر نیست؛ اما این تغذیه باید همراه با فعالیت‌های دیگر مانند ورزش کردن باشد.

چیزی که در این مواد خوراکی وجود دارد این است که به دلیل داشتن فیبر زیاد باعث ایجاد حس سیری طولانی مدت می‌شوند. همین موضوع است که به لاغری شما کمک خواهد کرد. به عبارتی یک میوه آنقدر هوشمند نیست که روی چربی‌های بدن شما تاثیر گذاشته و باعث از بین رفتن آنها شود؛ بلکه این اثر مکملی است که روی کم شدن حجم غذای شما دارد.

بهترین میوه‌ها برای لاغری

درست است که مصرف میوه باعث لاغری می‌شود اما برخی از آنها اثرات بیشتری را در این فرایند خواهند داشت. در اینجا می‌خواهیم چند مورد از میوه‌هایی که بر اساس نظر متخصصان باعث لاغری بیشتر می‌شوند را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با انتخاب آنها بهترین تاثیر را ببینید:

  1. هلو یکی از میوه‌هایی است که در لاغری تاثیر بسیار زیادی دارد. در بافت این میوه مقدار زیادی فیبر وجود داشته و حس سیری را به شما منتقل می‌کند. همچنین این میوه روی حرکت روده و عملکرد دستگاه گوارش نیز اثر خوبی را خواهد داشت.
  2. سیب نیز یکی از میوه‌های موثر در لاغری بوده و حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن و فیبر است. به همین دلیل مصرف آن باعث ایجاد حس سیری در شما شده و دیگر نیازی به صرف غذا با حجم زیاد نخواهید داشت. علاوه بر این مصرف سیب باعث می‌شود تا دستگاه گوارش نیز بهتر عمل کند. بهترین زمان مصرف سیب برای لاغری نیم ساعت قبل از ناهار یا شام است.
  3. گلابی هم به دلیل داشتن فیبر بسیار زیاد در دسته میوه‌هایی قرار می‌گیرد که باعث لاغری می‌شوند. می‌توانید این میوه را به صورت میان وعده مصرف کنید تا حس سیری را هنگام صرف شام داشته باشید.
  4. موز سرشار از فیبر بوده و برای لاغری در هنگام صبح و قبل از وعده‌های غذایی بسیار خوب است. این میوه دیر هضم می‌شود و حس سیری بعد از خوردن آن طولانی‌تر خواهد بود.
  5. کیوی یک میوه سرشار از فیبر با مقدار کالری بسیار کم است. به همین دلیل حس سیری را در شما تقویت می‌کند. به جز این به دلیل آنکه منبع خوبی برای ویتامین سی است؛ سیستم ایمنی را هم تقویت خواهد کرد.
  6. آناناس را هم می‌توانیم در میان میوه‌های لاغرکننده قرار دهیم. این میوه سرشار از تیامین، منیزیم، ویتامین B6، ویتامین C، ریبوفلاوین، نیاسین، مس، آهن و فولات بوده و در نتیجه نه تنها باعث لاغری می‌شود بلکه به تقویت بدن نیز کمک خواهد کرد.
  7. هندوانه هم یکی از میوه‌هایی است که اگر در صبح مصرف شود حس سیری را تقویت خواهد کرد. همچنین اگر آن را در بین وعده‌های غذایی میل کنید، انرژی‌تان را در طول روز تامین کرده و نیاز به صرف خوراکی‌های ناسالم را از بین خواهد برد.

مصرف میوه، بهترین انتخاب برای داشتن یک زندگی سالم و ایده‌آل

درست است که برخی افراد میوه را تنها برای لاغری مصرف می‌کنند؛ اما باید این نکته را هم در نظر گرفت که مصرف این خوراکی‌ها به صورت روزمره برای همه افراد توصیه می‌شود. میوه خوردن ویتامین‌های ضرو‌ری بدن شما را تامین کرده و در نتیجه جلوی بسیاری از بیماری‌های را می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنیم خرید آنلاین میوه و صیفی جات از اسنپ فود را برای تهیه این محصولات انتخاب کنید تا هر آنچه که می‌خواهید با قیمتی مناسب و در سریعترین زمان ممکن به دستتان برسد. همچنین اگر تجربه رژیم میوه برای لاغری را داشته‌اید آن را با ما به اشتراک بگذارید.


۸ مهر ۱۴۰۳ ۲۲:۱۵

اشتراک گذاری (چگونه میتوانید این مطلب را برای دیگران بفرستید)

source

توسط salamathyper.ir