رضا علیپور، سنگ نورد المپیکی ایران، گوشی سامسونگی که به ورزشکاران المپیک ۲۰۲۴ هدیه داده شده بود را برای کار خیریه به حراج گذاشت. او قصد دارد با پول حاصل از فروش این گوشی، اقلام تحصیلی برای کودکان بی بضاعت تهیه کند.

کار خیر رضا علیپور سنگ نورد المپیکی چه بود؟ + ماجرای کامل

رضا علیپور، سنگ نورد المپیکی ایرانی، گوشی موبایل هدیه المپیک خود را فروخت و با پول آن برای ۱۲۰۰ دانش آموز کم بضاعت لوازم التحریر و کیف مدرسه و برای ۶۰۰ کودک کار کفش تهیه کرد. این اقدام او بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت و مورد تحسین قرار گرفت.

زندگی شخصی رضا علیپور سنگ نورد المپیکی

بیوگرافی رضا علیپور

رضا علیپور شنازندی فرد، متولد ۹ اردیبهشت ۱۳۷۳ در قزوین، سنگ نورد ایرانی است. او از ۱۰ سالگی سنگ نوردی را شروع کرد و در ۱۹ سالگی نخستین طلای جهانی تاریخ سنگ نوردی را برای ایران به ارمغان آورد. رضا علیپور با ۱۷۰ سانتی متر قد و ۷۷ کیلوگرم وزن، ۴ سال متوالی رکورددار سنگ نوردی جهان در ماده سرعت بود و به صورت افتخاری در آتش نشانی کار می کند.

آخرین مصاحبه

در آخرین مصاحبه اش، رضا علیپور از تجربه های تلخ و شیرین المپیک ۲۰۲۴ پاریس صحبت کرد. او در نیمه نهایی رقابت های سنگ نوردی در ماده سرعت، رکورد خود را شکست و زیر ۵ ثانیه صعود کرد، اما با اختلاف ۶ صدم ثانیه از رسیدن به فینال بازماند. در دیدار رده بندی نیز با اختلاف ۱۴ صدم ثانیه از مدال برنز بازماند و چهارم شد. او با چشمانی گریان مقابل دوربین ایستاد و گفت: «شرمنده مردم هستم، خیلی تلاش کردم، نشد. تنهایی جنگیدم اما نشد.

رضا علیپور سنگ نورد المپیکی

زندگی شخصی رضا علیپور سنگ نورد المپیکی

رضا علیپور فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی است و از ۱۰ سالگی سنگ نوردی را شروع کرده است. او در ۱۹ سالگی نخستین طلای جهانی تاریخ سنگ نوردی را برای ایران به ارمغان آورد. رضا علیپور با ۱۷۰ سانتی متر قد و ۷۷ کیلوگرم وزن، ۴ سال متوالی رکورددار سنگ نوردی جهان در ماده سرعت بود و به صورت افتخاری در آتش نشانی کار می کند. او در شهرستان قزوین به دنیا آمده و اصالتاً اهل روستای شنازند از توابع بخش کوهین شهرستان قزوین می باشد.

source

توسط salamathyper.ir