پا به عنوان تکیه گاه بدن شما از اهمیت بالایی برخوردار است. آسیب به پا می تواند منجر به آسیب به کمر، زانو، باسن، ستون فقرات و غیره شود. پس اهمیت توجه به سلامت پا و انتخاب کفش مناسب بسیار بالا می رود. ما در این مطلب قصد داریم روش درمان پا درد و کمر درد با کفش چرم طبی را بیاموزیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

درمان پا درد و کمر درد با کفش چرم طبی

تاثیر خرید کفش مناسب بر سلامتی

پا و کمر از جمله مهمترین اعضای فعال بدن انسان برای انجام فعالیت های روزمره است که در صورت آسیب روند زندگی انسان را مختل می کند. رعایت نکات هرچند ساده، می تواند تاثیر شگرفی در سلامتی بدن شما داشته باشد و از آسیب به اعضای بدن تان جلوگیری کند. در ادامه با درمان پا درد و کمر درد با کفش چرم طبی چرم روشن آشنا می شویم.

ویژگی های کفش طبی چرم زنانه

استفاده از کفش نامناسب در دراز مدت فشار زیادی بر پاها، کمر و ستون فقرات شما ایجاد می کند. تولید کنندگان کفش چرم طبی در هنگام طراحی کفش های طبی زنانه استانداردهایی را لحاظ کرده اند که می تواند از بدن شما محافظت کند. در هنگام خرید دقت کنید کفش چرم طبی زنانه ویژگی های زیر را دارد یا نه؟ اگر نداشت، هرگز گول قیمت آنها را نخورید و خرید نکنید.

  1. از قوس پای شما به خوبی حمایت کند.

  2. با استفاده از کفی مناسب، جذب شوک داشته باشد.

  3. تنفس پذیری خوبی داشته باشد.

  4. از فشار بر کمر و ستون فقرات شما بکاهد.

  5. سایز آن متناسب با پای شما باشد.

  6. از بهترین زیره کفش برای کمر درد استفاده کند.
همچنین بخوانید: راهنمای انتخاب بهترین کفش برای کمردرد

کفش مناسب افراد دیابتی

فرد مبتلا به دیابت، به دلیل کاهش چریان خون و آسیب های عصبی وارد شده به رگ های پا، بیشتر از بقیه در معرض خطر است. اختلال در خون رسانی پا باعث رشد نامتوازن عضلات پا شده و برخی نقاط پا فشار بیشتری را متحمل می شوند.

بعلاوه درگیری شبکه عصبی اتونومی باعث کاهش تعریق در پای فرد مبتلا به دیابت شده و پوست پا خشک می شود. با خشک شدن پوست پا، پوست شکننده و آسیب پذیرتر می گردد و باعث ایجاد زخم می شود.

نکته مهم دیگر این است که برخی از افراد دیابتی در کف پای خود، احساس کمتری دارند و با بروز ضربه، دیرتر متوجه می شوند. این موضوع باعث کند شدن واکنش آنها برای دور شدن از آسیب می شود. پس مهم است از کفش مخصوص دیابتی ها استفاده کنند تا محافظت بیشتری به عمل آید.

ویژگی کفش خانم های دیابتی

  • کفش مخصوص دیابتی ها باید دارای کفی پهن باشد، تا از فشار به انگشتان پا جلوگیری کند.

  • کفش خانم دیابتی باید بندی یا چسبی باشد تا قابلیت تنظیم کفش براساس سایز پا وجود داشته باشد.

  • کفش دیابتی ها باید پشتی محکم برای پشت پا داشته باشد تا از پا حمایت کرده و جلوی لغزش پا را بگیرد.

  • رویه چرم و نرم، بهترین رویه برای کفش مخصوص افراد دیابتی است. چراکه چرم از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است.

  • زیره مناسب کفش خانمهای دیابتی باید نرم باشد و از ضربه جلوگیری کند. همچنین قطر آن بین نیم تا یک سانتی متر باشد.

  • عمق بیشتر کفش دیابتی ها را فراموش نکنید. چراکه آنها به فضای بیشتری برای قرار دادن کفی طبی و پدهای مخصوص پای دیابتی نیاز دارند.

نکته بسیار مهم این است که از میان انواع ماده در بازار برای تولید کفش، بهترین ماده برای رویه کفش دیابتی ها رویه کفش چرم است. چرم با توزیع یکنواخت فشار بدلیل انعطاف بالایی که دارد از آسیب به پا جلوگیری می کند. همچنین امکان تنفس پا در کفش چرم طبی زنانه بیشتر است که باعث کاهش تعریق پا و جلوگیری از رشد باکتری ها در کفش می شود. همانطور که می دانید رشد باکتری ها می تواند منجر به عفونت و زخم در پای افراد دیابتی شود، پس مهم است از کفش مناسب استفاده کنند.

درمان پا درد و کمر درد با کفش چرم طبی

کفی مخصوص کفش خانم های دیابتی

کفی های طبی در بازار زیاد است اما استفاده از کفی مخصوص طبی با طراحی استاندارد که به خوبی از قوس پای شما حمایت کند، ضد شوک باشد و از پای شما محافظت کند، مهم است. کفی طبی مخصوص پای دیابتی باید از چرم طبیعی و نرم باشد. همچنین رنگ آن طبیعی باشد تا پای شما به آن حساسیت ندهد. این نکات برای خرید کفش مخصوص دیابتی ها بسیار مهم است که باید لحاظ شود تا مشکلات بیشتری برای بیماران دیابتی به وجود نیاید.

نکات مهم در هنگام خرید کفش چرم طبی

  • بهترین زمان برای خرید کفش چرم طبی زنانه، بعد از ظهر است که پای شما به بیشترین اندازه خود رسیده است.

  • سعی کنید جوراب خود را متناسب با کفشی که می خواهید بخرید انتخاب کنید تا بهتر بتوانید سایز کفش را تست کنید.

  • دقت کنید فضای کافی بین نوک بالاترین انگشت پا تا نوک کفش داشته باشید تا پا آسیب نبیند.

  • اگر مبتلا به دیابت هستید، حتما دقت کنید داخل کفش زبر، تیز یا خشن نباشد.

توصیه کاربردی برای خرید کفش دیابتی ها

یکی از راهکارهای طلایی برای اندازه گیری و تعیین سایز پای کفش افراد دیابتی، استفاده از کاغذ است. برای اینکار پای خود را روی کاغذ گذاشته و توسط فرد دیگری دور پای شما خط کشیده شود. سپس با قیچی قسمت خط کشیده شده را ببرید. داخل کفش بگذارید و ببینید چقدر تناسب دارد؟ بیشترین تناسب باید در قسمت پهن پای شما باشد و پا اصلا در فشار نباشد.

کفش های سمی برای شما!!!

دقت کنید هرگز در هنگام خرید کفش چرم زنانه طبی، به سراغ کفش هایی که در موارد زیر اشاره شده نروید، چراکه اصلا به شما کمک نمی کند. بلکه می تواند بر روی پای شما، زانو، کمر و ستون فقرات شما آسیب جدی وارد کند. اگر به حفظ سلامتی خود اعتقاد دارید، با خرید کفش استاندارد و طبی زنانه در حفظ آن بکوشید. سلامتی شما کالایی ارزان قیمت و همیشگی نیست. باید برای حفظ و نگهداری از آن تلاش کرد. با خرید کفش طبی زنانه استاندارد، در سلامتی تان سرمایه گذاری کنید.

  • کفش با اندازه نامناسب

  • کفش نوک تیز

  • کفش پاشنه بلند

  • کفش بدون حمایت قوس پا

  • کفش جلوباز یا پشت باز

کفش مناسب برای درد پاشنه

شاید سوال کنید که چه کفشی برای خار پاشنه مناسب است؟ کفش هایی که کفی ژله ای و نرم یا فومی دارند باعث کاهش درد در ناحیه پاشنه و جذب شوک می شوند؛ کفش مناسب برای پا درد هستند. کفش هایی با کفی سفت و غیر منعطف اصلا برای پا مناسب نیستند. کفش مناسب کمر درد هم همچون کفش مناسب خار پاشنه می باشد و باید از کفی خوبی بهره مند باشد. به ویژه از قوس پای شما به خوبی حمایت کند و پاشنه آن استاندارد باشد.

راهکار درمان پا درد و کمر درد با کفش چرم طبی

راهکار برای رهایی از مشکلات کمر درد و پا درد به خصوص افراد دیابتی، استفاده از کفش چرم زنانه طبی و اصل است. چرم روشن تولید کننده انواع کفش طبی زنانه در طرح های مختلف است. کفی های مخصوص بکار رفته در محصولات چرم روشن، متفاوت و کاملا طبق استانداردهای پزشکی است. درمان پا درد و کمر درد با کفش چرم طبی و کفی های طبی را از دست ندهید.

خرید کفش چرم زنانه طبی

کفش چرم طبی زنانه در بازار زیاد است اما اگر خواستید کفش طبی با خیال راحت بخرید، باید بدانید که فروشگاه چرم روشن بعنوان یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان محصولات چرمی در تهران است که با در نظر گرفتن استانداردهای طراحی کفش طبی، محصولات متناسب با ارگونومی بدن شما تولید و عرضه می کند. شما می توانید بصورت حضوری و آنلاین از چرم روشن خرید کنید. سلامتی را ارزان نخرید. با کفش مناسب، پیاده روی را برای خود لذت بخش کنید. چرم روشن، گامی روشن

source

توسط salamathyper.ir