تهیه صندلی ماشین برای نوزادان اگر چه اجبار نیست، اما مزیت‌هایی دارد که خرید این محصول را برای والدین تقریباً اجباری می‌کند. طبق آمار منتشرشده، صندلی‌های ماشین موجب شده‌اند در تصادفات آمار مرگ و میر کودکان بر اثر ضربه و … تا ۷۰ درصد کاهش پیدا کند و علاوه‌بر این، ارگونومی صندلی‌های اصلی خودرو به گونه‌ای نیست که کودک در آن احساس راحتی کند. بنابراین منطقی است که هنگام خرید سیسمونی، این مسئله را مد نظر قرار داد و بودجه‌ای را برای آن در نظر گرفت. نمونه‌های داخلی و خارجی این محصولات تنوع بسیار بالایی دارند و شاید تنها دغدغه شما والدین گرامی هنگام خرید صندلی ماشین، تفاوت این محصولات با یکدیگر باشد. اما اصلی‌ترین تفاوت صندلی ماشین خارجی با ایرانی در چیست و کدام یک از این محصولات با توجه به چه فاکتورهای بر یکدیگر برتری دارند؟ با ما همراه باشید تا ویژگی‌ها و وجوه تمایز صندلی‌های ماشین ایرانی و خارجی را برشماریم.

تفاوت طراحی صندلی ماشین خارجی با ایرانی

قابل مشاهده‌ترین تفاوت صندلی ماشین کودک خارجی با ایرانی، تفاوت در طراحی این دو محصول است. یقینا شما زمانی صندلی ماشین را در لیست سیسمونی فرزند خود قرار می‌دهید که عموما اهل رفت و آمد با اتومبیل شخصی خود باشید و نیاز داشته باشید از فرزندتان هنگام استفاده از ماشین مراقبت کنید. بنابراین طراحی ساختاری صندلی‌ها باید برایتان بسیار اهمیت داشته باشد، چرا که بخش زیادی از رفاه و امنیت کودکتان به این مسئله وابسته است. صندلی‌های ایرانی نسبت به نمونه‌های خارجی معمولا طراحی ساده‌تری دارند و از متریال معمولی‌تر و امکانات جانبی کمتری برای طراحی‌شان استفاده می‌شود تا هزینه‌های تولید به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند و یک محصول کارآمد با قیمتی مناسب به دست مشتری برسد. اما صندلی‌های خارجی معمولا طراحی ساختاری پیچیده‌تری دارند و در خط تولید این محصولات تلاش می‌شود بهترین متریال ممکن مورد استفاده قرار بگیرد.

در حقیقت اکثر تکنولوژی‌های روز دنیا برای افزایش رفاه و ایمنی کودک در این صندلی‌ها استفاده شده است و شما می‌توانید با خرید نمونه‌های خارجی از پارچه‌های ضد حساسیت، قابلیت تنظیمات متعدد زاویه قرارگیری صندلی، سیستم‌های تهویه هوا، اهرم‌های مختلف و … بهره ببرید. توجه داشته باشید که قابلیت تنظیم صندلی، اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد و هنگام بررسی ساختار صندلی‌ها شما باید این مسئله را بیش از هر چیزی مورد توجه قرار دهید، چرا که در سال‌های ابتدایی رشد کودک با سرعت زیادی همراه است و شما باید بتوانید ابعاد و شکل قرارگیری صندلی را مطابق با فرم بدن فرزند خود تنظیم کنید تا هنگام استفاده از آن کاملا راحت باشد.

اگر صندلی که خریداری می‌کنید این امکان را در اختیار شما قرار ندهد، مجبور می‌شوید در مدت زمان کوتاهی مجددا نسخه جدیدی را جایگزین نسخه قبلی کنید. با تمام این صحبت‌ها، این مسئله را مد نظر داشته باشید که طراحی ساختاری، الگوهای زیبایی‌شناسی و ارگونومی در صندلی‌های خارجی بیش از نمونه‌های داخلی مورد توجه قرار می‌گیرد و در مقابل تولیدکنندگان داخلی بیشتر به‌دنبال کاربردی بودن صندلی‌ها در عین سادگی‌شان هستند.


بیشتر بخوانید:

ایمنی صندلی ماشین خارجی با ایرانی

ایمنی را می‌توان مهم‌ترین تفاوت صندلی ماشین خارجی با ایرانی دانست. یقینا یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید در انتخاب و خرید صندلی ماشین مورد توجه قرار دهید، ایمنی آن است؛ چرا که کودکان تنها کاربران این صندلی‌ها هستند و اگر شما فاکتور اولیه‌ای جز ایمنی را برای خرید صندلی مد نظر داشته باشید، عملا خرید بی‌فایده‌ای خواهید داشت. نکته‌ای که در مورد فرایند طراحی و تولید صندلی‌های خارجی وجود دارد این است که در خط تولید برندهای تخصصی، تست‌های ایمنی بسیار حرفه‌ای و سخت‌گیرانه‌ای گرفته می‌شود و مهندسان با استانداردهای بسیاری بالایی این صندلی‌ها را از جهات مختلف بررسی می‌کنند.

به همین علت هم صندلی‌های خارجی ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند قفل‌هایی با استاندارد بین‌المللی، سیستم جلوگیری از ضربات، پایه‌های مستحکم و حفاظت در برابر برخوردهای جانبی را دارند.

در مقابل صندلی‌های ایرانی با وجود اینکه تست‌های ایمنی بسیاری را می‌گذرانند تا به بازار فروش برسند و بسیاری از برندهای داخلی تمام استانداردها را رعایت می‌کنند، اما عموما دارای استانداردهای ملی هستند و بسیاری از آن‌ها استانداردهای ایمنی بین‌المللی را ندارند. مشکلی که شاید در مورد صندلی‌های ماشین ایرانی باعث نگرانی شود، متریال ارزان‌تر و معمولی‌تر نسبت به نمونه‌های خارجی است که یقینا روی کیفیت کلی صندلی اثرگذار است و این محصولات استحکام نمونه‌های خارجی را ندارند.

واضح است که کیفیت مواد و متریال اولیه می‌تواند کیفیت عملکرد سیستم ایمنی را نیز افزایش دهد و در مواقع ضروری مانند ضربات، برخوردها، تکان‌ها و … جان کودک را حفظ کند. علاوه‌بر این، طول عمر نمونه‌های ایرانی درست به همین علت از نمونه‌های خارجی کمتر می‌شود. بنابراین با در نظر گرفتن جمیع این موارد می‌توان گفت ایمنی مهم‌ترین تفاوت صندلی ماشین خارجی با ایرانی است و بسیاری از خانواده‌ها با توجه به این فاکتور ترجیح می‌دهند جهت حفاظت از فرزندان خود از صندلی‌های خارجی استفاده کنند.

بهترین برندهای صندلی ماشین خارجی با ایرانی

دیگر تفاوت صندلی ماشین کودک خارجی با ایرانی، در برند تولیدکننده آن‌ها است. خوشبختانه امروزه در بازار طراحی و تولید صندلی‌های ماشین برندهای مختلفی فعال هستند که محصولات متنوع با کیفیت و قیمت متفاوت را به بازار عرضه می‌کنند. محبوب‌ترین برندهای ایرانی در سال‌های اخیر، برند ایمن‌کو و کوچولو بوده‌اند که صندلی‌های ماشین باکیفیت و مرغوبی نسبت به استانداردهای داخلی تولید کرده‌اند. صندلی‌های ماشین این دو برند با توجه به کیفیت و امکانات جانبی جذابشان قیمت مناسبی دارند و به‌دلیل وجود نمایندگی در کشور خودمان مورد توجه خانواده‌ها هستند.

از طرف دیگر مجموعه‌های حرفه‌ای و بزرگ مانند مجموعه سیسمونی مریم، محصولات برندهای خارجی باکیفیتی مانند چیکو، نونا، کیکابو، چیپولینو، آنیمو، مکسی کوزی، جویی و … را به فروش می‌رسانند. تمامی محصولات این برندها با توجه به سخت‌گیرانه‌ترین استانداردهای بین‌المللی روز دنیا و بر اساس پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها طراحی و تولید شده‌اند و می‌توانند امکانات فوق‌العاده‌ای در سطح جهانی به شما بدهند. علاوه‌بر سیستم ایمنی پیشرفته تعبیه‌شده در این صندلی‌ها، خدمات پس از فروشی که این محصولات به همراه خود دارند مزیتی است که هر خانواده‌ای را مجاب به خرید صندلی ماشین خارجی می‌کند.

تفاوت قیمت صندلی ماشین ایرانی با خارجی

دیگر تفاوت صندلی ماشین خارجی با ایرانی را باید در قیمت این محصولات جستجو کرد. واضح است که قیمت یکی از تاثیرگذارترین عوامل در انتخاب و خرید محصول مورد نظر است و شما باید با توجه به بودجه‌ای که برای صندلی ماشین اختصاص داده‌اید، مناسب‌ترین گزینه را خریداری کنید و مشخصا قیمت صندلی ماشین خارجی کمی بیشتر از نمونه‌های ایرانی است. البته توجه داشته باشید که ایمنی و راحتی کودک حرف اول را در انتخاب محصولات مختلف می‌زند و پیشنهاد می‌کنیم سلامت، امنیت، رفاه و آرامش کودک خود را به قیمت ارزان نفروشید. واضح است که صندلی‌های داخلی با توجه به کیفیت پایین‌تر و نداشتن استانداردهای بین‌المللی و همچنین از بین رفتن هزینه واردات و …، قیمت پایین‌تری نسبت به نمونه‌های خارحی باکیفیت و منطبق بر استانداردهای روز دنیا دارند؛ چرا که هزینه تولید برای برندهای ایرانی با توجه به متریال مورد استفاده کمتر می‌شود و به این ترتیب شما می‌توانید محصولات برندهای داخلی را با قیمت کمتری خریداری کنید.

این گزینه برای خانواده‌هایی که چندان از صندلی ماشین استفاده نمی‌کنند یا بودجه محدودی را برای خرید صندلی اختصاص داده‌اند، یک انتخاب ایده‌آل محسوب می‌شود. اما برخی از والدین خصوصا والدینی که زمان زیادی را در ماشین می‌گذرانند و معمولا در رفت و آمدند، این‌طور فکر می‌کنند که پرداخت هزینه بیشتر برای ایجاد امنیت و رفاه بیشتر منطقی است و مشکلی با پرداخت هزینه بالاتر صندلی‌های خارجی ندارند. خصوصا که متریال به کاررفته در صندلی‌های خارجی بسیار مرغوب و باکیفیت است و با توجه به طول عمر بالای این محصولات، خرید آن‌ها صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

توجه داشته باشید که شما قرار است صندلی ماشین کودک را برای افزایش ایمنی فرزندتان حین رانندگی خریداری کنید و قطعا باید امنیتی که صندلی می‌تواند برایتان فراهم کند، در اولویت باشد. بنابراین اکیدا توصیه می‌کنیم سلامت فرزند خود را ارزان معامله نکنید و حتی‌الامکان صندلی باکیفیت و مرغوبی برای او خریداری کنید.

source

توسط salamathyper.ir