به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، زارع‌زاده اعلام کرد که این مراکز از سال ۱۴۰۰ به‌منظور اجرای قانون جوانی جمعیت فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر نزدیک به ۲۶۰ مرکز “نفس” در سطح کشور راه‌اندازی شده‌اند.

این مراکز به‌عنوان مکان‌های مشاوره‌ای و حمایتی، با هدف شناسایی و نجات مادران در معرض سقط جنین عمدی، به خدمات‌دهی می‌پردازند. زارع‌زاده خاطرنشان کرد: “رشد و توسعه مراکز نفس به معنای بازگشت یک فرزند به دنیا و آغوش خانواده است.”

در استان گلستان، سه مرکز مردمی “نفس” در شهرهای گرگان، گنبدکاووس و بندر گز خدمات‌رسانی می‌کنند. مرکز “نفس” گرگان در سال ۱۴۰۱، گنبدکاووس در سال ۱۴۰۲ و بندر گز به تازگی راه‌اندازی شده است. حسینعلی اسلانی، مسئول مرکز نفس استان گلستان، از ۱۳۹ مورد انصراف موفق و تولد ۵۲ نوزاد از زمان آغاز به کار این مراکز خبر داد.

مراکز “نفس” شامل تیمی از متخصصان و کارشناسان حوزه سلامت، از جمله متخصصان زنان، ماماها و مشاوران خانواده، به‌صورت داوطلبانه و رایگان، به مادران باردار خدمات مشاوره‌ای و حمایتی ارائه می‌دهند. هدف اصلی این مراکز حفظ حیات جنین و ارائه دوران بارداری سالم و باکیفیت برای مادران است.

source

توسط salamathyper.ir