رزرو نوبت از مرکز درمانی

خوشبختانه کشور ما در سال‌های اخیر، شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در صنعت پزشکی بوده و این پیشرفت و ترقی روزانه، منجر به تولد استعداد و نخبه‌های ناب ویژه در میهن ما شده است. در این شرایط و افزایش متخصص‌های حرفه‌ای، دریافت نوبت ویزیت، از پزشکان متخصص ایرانی سخت شده است و اگر بخواهید فردا برای دریافت نوبت ویزیت یک پزشک متخصص ایرانی در مراکز درمانی اقدام کنید باید از چند روز قبل، برنامه ریزی داشته باشید.

در این شرایط سخت و پیچیده، یک روش راحت‌تر دریافت نوبت از مراکز درمانی ایرانی به نام نوبت دهی اینترنتی، ابداع شده که کار را برای منشی کلینیک‌های پزشکی و بیماران، راحت‌تر کرده است. در این مطلب قرار است مقایسه‌ای جامع بر مزایا و معایب نوبت گرفتن حضوری و نوبت دهی اینترنتی داشته باشیم، با ما همراه باشید.

چطور از مراکز درمانی ایران، راحت‌تر نوبت بگیریم؟

مراکز درمانی ایران

دریافت نوبت از مراکز درمانی ایرانی، راحت نیست و با توجه به اینکه امروزه بهترین مراکز درمانی ، شلوغ و پرمتقاضی هستند، برای دریافت نوبت از پزشک یک کلینیک پزشکی دولتی باید ساعت‌ها وقت صرف کنید و قطعا این امکان برای اکثر افراد محصل و شاغل، امکان پذیر نیست.

نوبت دهی اینترنتی، امکان جدیدی است که اکثر مراکز درمانی در ایران، فراهم کرده‌اند و شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت، بدون نیاز به حضور فیزیکی در کلینیک یا مطب پزشک، نوبت مدنظرتان را دریافت کنید و دیگر نگران از دست رفتن زمان و پول‌تان برای رسیدن به مطب پزشک مدنظرتان نباشید.

نوبت دهی آنلاین، بهتر است یا حضوری؟

با یک مقایسه اجمالی نیز خواهید فهمید که قطعا نوبت دهی آنلاین در مقایسه با نوبت دهی حضوری بهتر است. به عنوان مثال شما می‌توانید در سایت دکترتو تنها با چند کلیک، لیست کاملی از پزشکان برتر تخصص مدنظرتان را مشاهده کنید و به راحتی نوبت مورد نیازتان را رزرو کنید. اما در نوبت دهی حضوری، خبری از این راحتی و آسودگی نیست و شما باید برای دریافت یک نوبت ناقابل، رنج ساعت‌ها ترافیک و هزینه رفت و آمد و شلوغی مطب و …. به جان بخرید و حالا ممکن است که همه این زحمت‌ها را بکشید و به مطب دکتر مدنظرتان را نیز مراجعه کنید اما با شنیدن جمله : نوبت‌های پزشک شما به اتمام رسیده است! … دوباره راهی خانه شوید.

چرا باید نوبت دهی اینترنتی را انتخاب کنیم؟

مراکز درمانی ایران

قطعا انتخاب روش نوبت گرفتن اینترنتی به نسبت نوبت دهی حضوری، هوشمندانه‌تر است اما ممکن است که این سوال برای شما ایجاد شود چرا باید رزرو نوبت اینترنتی را انتخاب کنید، در ادامه تعدادی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سبک نوبت دهی مرور می‌شود، انتخاب نهایی با شما خواهد بود!

رزرو با چند کلیک!

یکی از بزرگ‌ترین مزایای نوبت گرفتن اینترنت، امکان رزرو نوبت تنها با چند کلیک است، در این روش دیجیتالی، خبری از دردسرهای پشت صف ماندن طولانی و ترافیک و … نیست و شما می‌توانید در منزل‌تان و به کمک تلفن همراه، تنها با چند کلیک ساده، به راحتی نوبت پزشک مدنظرتان را ثبت کنید.

نمایش لیست پزشکان

در مراکز درمانی ایرانی، خبری از تنوع نام پزشکان نیست و حداکثر شما حتی در بهترین مراکز درمانی نیز با 2 الی 3 پزشک در یک تخصص، سروکار خواهید داشت. اما در سایت‌های آنلاین رزرو وقت دکتر، خبری از این مشکلات نیست و شما به راحتی به لیست بلند بالایی از پزشکان مرتبط با تخصص مورد نیازتان، دسترسی خواهید داشت و می‌توانید بر اساس امتیاز و نظرات دیگر کاربران، پزشک مورد نظرتان را انتخاب کنید.

امکان پرداخت ودیعه

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بیماران زمان ثبت نوبت پزشکی در مراکز درمانی، از بین رفتن نوبت در طول زمان است. در سایت‌های آنلاین رزرو نوبت پزشکی، خبری از این مشکلات نیست چون شما زمان ثبت نوبت اینترنتی، مبلغی را به عنوان ودیعه به حساب پزشک، واریز می‌کنید و این هزینه به معنای نهایی شدن نوبت شما است و خیال‌تان را از بابت ذخیره وقت‌تان، راحت می‌کند.

مطالعه نظرات

احتمالا برای شما نیز پیش آمده است که قبل از مراجعه به یک پزشک خاص، سری به بیماران قبلی او زده باشید و پرس و جو کنید که این پزشک، چگونه است و چه میزان مهارتی در تخصص خودش دارد. در دنیای آنلاین نیز همچنان این قائده برقرار است و شما می‌توانید با مطالعه بخش نظرات هر پزشک، از میزان تخصص و تجربه او آگاه شوید. فرضا اگر پزشک مدنظر شما، سابقه چندان درخشانی نداشته باشد و بیماران قبلی او به شدت ناراضی باشند، می‌توانید به کمک مطالعه نظرات، به راحتی این موضوع را متوجه شوید و به سراغ پزشک دیگری بروید.

مشاهده امتیاز پزشک

در کنار بخش نظرات، باکس امتیازی نیز برای هر پزشک قرار داده شده است. میزان امتیاز این باکس، میانگین تمام امتیازات پزشک است که از بیماران قبلی خود دریافت کرده است. این باکس نیز اطلاعات مفیدی به شما برای گرفتن تصمیم نهایی جهت مراجعه یا عدم مراجعه به پزشک می‌دهد.

آشنایی با متخصصان جدید

گاهی اوقات اصرار داریم که به پزشک خاصی برای درمان بیماری‌مان مراجعه کنیم و تصور می‌کنیم پزشکی بهتر از دکتر مدنظر ما وجود ندارد! … احتمالا این اصرار، ناشی از عدم آشنایی ما با دیگر متخصصان است. در سایت‌های نوبت دهی آنلاین، لیست تمامی متخصصان، قرار داده شده است و شما می‌توانید به راحتی بین پزشکان مختلف، مقایسه کنید تا دکتر مدنظرتان را انتخاب کنید.

سخن پایانی

در این مطلب، تلاش کردیم مقایسه جامعی پیرامون روش نوبت دهی آنلاین و حضوری، خدمت شما عزیزان ارائه کنیم تا تصمیم بگیرید که نوبت پزشک مدنظرتان را چگونه رزرو کنید. با توجه به بررسی مزایا و معایب هر دو روش، به این نتیجه رسیدیم که نوبت دهی اینترنتی، پیشنهاد بهتری نسبت به روش سنتی است و می‌توانید به کمک آن، بدون هیچ هزینه و صرف کم‌ترین زمانی، نوبت پزشک مدنظرتان را ثبت کنید.

source

توسط salamathyper.ir