هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران اعلام کرد: حقوق دریافتی هیچ یک از مدیران و کارکنان هیات امنای ارزی و شرکتهای تابعه بیشتر از سقف قانونی سالانه تعیین شده نیست و شیطنت برخی رسانه‌ها در انتشار ارقام حقوق بدون کسورات 40 درصدی و میانگین سالانه، بزرگنمایی و بازی با کلمات با اغراض غیر خیرخواهانه است.

به گزارش ساعت سلامت، هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در پی انتشار گزارش هایی در برخی شبکه های مجازی مبنی بر دریافت حقوق های بالا از سوی مدیران این نهاد عمومی، به منظور شفاف سازی رسانه‌ای، گزارشی را به پایگاه خبری ساعت سلامت ارسال کرد که متن آن را می خوانید.

«سقف حقوق و مزایای کارکنان و گروههای حقوق بگیر دستگاههای اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386 و شرکتها و موسسات تابعه و وابسته آنها، هر ساله در قانون بودجه سالانه کل کشور مشخص شده و بر این اساس، سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه در سال به گروه‌های مختلف حقوق بگیر موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری در  مفاد بند پ تبصره 15 قانون بودجه سال 1403، مفاد بند ج تبصره 12 قانون بودجه سال 1402 و مفاد جزء 8 بند الف تبصره 12 قانون بودجه سال 1401 کل تعیین شده است. »

به گزارش ساعت سلامت بر اساس این مصوبه مجلس، در سال ۱۴۰۳ حداقل حقوق کارمندان دولت ۱۰ میلیون تومان تعیین شده و بیشترین مبلغ دریافتی توسط کارمندان دولت ۷ برابر کف حقوق یعنی ۷۰ میلیون تومان است.

هیات امنای ارزی در پاسخ ارسالی به ساعت سلامت اعلام کرد: با توجه به اینکه قانونگذار در مقرره‌های قانونی فوق الذکر، رعایت سقف خالص پرداختی متوسط سالانه را مدنظر قرار داده است، هیات امنای صرفه جویی ارزی نسبت به پرداخت حقوق مدیران عامل و اعضای موظف هیات مدیره در چارچوب مقرره‌های قانونی یاد شده اقدام کرده و در هیچ مورد، متوسط پرداختی سالانه از سقف یاد شده در بندهای قانونی مذکور فراتر نرفته است.

هیات امنای ارزی در این جوابیه تاکید کرد: به نظر می رسد انتشار صورتحساب‌های مالی داخلی مربوط به پرداختهای یک ماه از سال بدون در نظرگرفتن پرداختی‌های ماه‌های دیگر و تشویش اذهان عمومی از طریق بازی با کلمات (بزرگنمایی اعداد با اعلام ارقام میلیاردی بدون ذکر واحد ریال)، غیرخیرخواهانه بوده و اغراض و مقاصدی غیر از اطلاع رسانی دقیق و صحیح را دنبال می‌کند.

 هیات امنای صرفه جویی ارزی تاکید کرد: کلیه حقوق و مزایای کارکنان شرکتهای زیر مجموعه توسط ذیحساب منصوب وزارت امور اقتصادی و دارایی و مستقردر هیات امنا با نظارت نماینده دیوان محاسبات مستقر در هیات امنا در سامانه ماده 29 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی ثبت شده و هیچ گونه عدم رعایت تبصره 12 قانون بودجه سال 1401 ، تبصره 12 قانون بودجه 1402 و تبصره 15 قانون بودجه 1403 از سامانه مذکور، گزارش نشده است.

این جوابیه می افزاید: صورتهای مالی همه شرکتها و موسسات تابعه هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، در مقاطع سالانه و 6 ماهه، طبق استانداردهای حسابداری تهیه شده و توسط حسابرس مستقل منصوب موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی، مورد حسابرسی قرار گرفته و در هیچ یک از این گزارشهای حسابرسی، موردی از پرداخت و مزایا به مدیران، بیش از سقف قانونی مشاهده نمی شود.

هیات امنای صرفه جویی ارزی تاکید کرد: در راستای شفاف سازی عملکرد شرکتهای زیرمجموعه هیات امنای صرفه جویی ارزی و فراهم سازی امکان دسترسی آزاد به اطلاعات مربوط به این شرکتها، صورتهای مالی به انضمام آگهی آخرین تغییرات مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکتهای مذکور در سامانه کدال بورس بارگذاری شده و قابل دسترسی همگانی است.

پاسخ هیات امنای صرفه جویی ارزی همچنین بر این نکته تاکید کرد که «رعایت سقف حقوق و مزایای سالانه به صورت خالص (با کسر بیمه سهم کارمند، مالیات و  بیمه 23 درصدی سهم کارفرما،) است. متاسفانه در مطالب منتشره (در برخی رسانه‌ها در فضای مجازی) به صورت جهت دار و در یک بی اخلاقی و شیطنت رسانه‌ای به قصد تشویش اذهان عمومی، جهت بزرگنمایی اعداد و ارقام، مبالغ حقوقی با اضافه کردن ارقام مربوط به بیمه سهم کارمند، مالیات و بیمه 23 درصد سهم کار فرما، منتشر شده که حداقل 40 درصد از ارقام واقعی پرداختی بیشتر است. »

 نگاهی به کارنامه موسسه کارآفرینان سلامت بزرگترین مرکز استخدام پرستاران در ایران

source

توسط salamathyper.ir