بیوگرافی شهید علی کرکی از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان + زندگی شخصی و عکس

علی کرکی ملقب به الحاج ابوالفضل و حاج الخلیل متولد سال ۱۳۴۶ در نبطیه لبنان بوده که ۶ مهر ماه ۱۴۰۳ در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه لبنان به شهادت رسید. شهید علی کرکی از فرماندهان ارشد حزب الله می باشد که از او به عنوان نخبه عملیات های چریکی و نفر سوم حزب الله لبنان یاد میشود. ادامه بیوگرافی ایشان را همراه با عکس و سوابقش از مجله حرف تازه می خوانید

بیوگرافی شهید علی کرکی حزب الله لبنان + زندگی شخصی و عکس

سوابق

علی کرکی نفر سوم حزب‌الله لبنان است که در سلسله مراتب نظامی این گروه جایگاه مهمی دارد. او از چهره‌های کلیدی در حوزه نظامی حزب‌الله به شمار می‌رود و در برنامه‌ریزی و اجرای عملیات‌های حساس این سازمان نقش برجسته‌ای ایفا کرده است.
او، مسئولیت‌های متعددی در عملیات‌های نظامی و جنگی داشته و در ساختار نظامی حزب‌الله، جایگاه فرماندهی میدانی و برنامه‌ریزی استراتژیک نقش ویژه‌ای دارد. علی کرکی در هدایت واحدهای رزمی و کنترل نیروها به‌ویژه در شرایط بحرانی و جنگی توانایی‌های قابل توجهی از خود نشان داده است.

الحاج خلیل یکی از افراد کلیدی است که در طراحی عملیات‌ها و استراتژی‌های حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی و درگیری‌های نظامی با اسرائیل دخالت داشته است. کرکی به دلیل تجربه و دانش نظامی‌اش در مناطق جنگی مختلف، به عنوان یک فرمانده توانمند شناخته شده و تأثیر مهمی بر موفقیت‌های حزب‌الله در مقابل ارتش اسرائیل و سایر دشمنان این گروه داشته است.

حاج علی کرکی در ۶ مهر ماه ۱۴۰۳ در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه لبنان به شهادت رسید. وی پیشتر در ۲ مهر ماه نیز مورد حمله تروریستی ناموفق اسرائیل قرار گرفته بود.
شهید کرکی در جریان عملیات نظامی و حملات هوایی اسرائیل به لبنان در روز‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است .

عکس علی کرکی فرمانده حزب الله لبنان و همسرش و فرزندان

زندگی شخصی

نکته مهم درباره بیوگرافی علی کرکی این است هیچ اطلاعاتی از زندگی شخصی و خانوادگی وی در دست نیست و او نیز مانند بسیاری از فرماندهان نظامی حزب الله زندگی پنهانی دارد.

شروع سوابق سیاسی

علی کرکی، نقش مهمی در جنگ‌های حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی، به‌ویژه در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ بین حزب‌الله و اسرائیل ایفا کرده است. حزب‌الله در این جنگ موفق شد تا با استراتژی‌های نظامی مؤثر و استفاده از تاکتیک‌های چریکی، ارتش اسرائیل را به عقب براند و خسارات سنگینی به آن وارد کند. کرکی در هدایت عملیات‌های نظامی در جنوب لبنان و مقابله با نیروهای اسرائیلی یکی از چهره‌های موثر بوده است. استراتژی‌های استفاده از موشک‌ها و تجهیزات نظامی پیشرفته، به‌ویژه استفاده از سامانه‌های موشکی ضد تانک و پرتاب موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد به سمت مناطق اشغالی، از مهم‌ترین تاکتیک‌هایی بوده که تحت فرماندهی افرادی مانند کرکی اجرا شده است.

او مانند فواد شکر و عقیل قبل از خود در بالاترین نهاد نظامی حزب الله یعنی شورای جهاد فعالیت می‌کرد و از او به عنوان عضو اصلی مسئول در تصمیمات استراتژیک، نظامی و امنیتی حزب الله یاد می‌شد.

به طور کلی، علی کرکی یکی از فرماندهان ارشد و مؤثر حزب‌الله است که در مبارزه با رژیم صهیونیستی و مدیریت عملیات‌های نظامی حزب‌الله در لبنان و سوریه نقش مهمی ایفا کرده است.

علی کرکی یکی از فرماندهان بلندپایه و شناخته شده حزب‌الله لبنان هم ردیف با ابراهیم عقیل است. وی نقش‌های مهمی در عملیات‌ها و فعالیت‌های نظامی این سازمان ایفا کرده است. کرکی در حوزه‌های مختلفی از جمله امور نظامی و امنیتی حزب‌الله فعالیت داشته و از فرماندهان برجسته‌ای است که در جنگ‌ها و درگیری‌های مختلفی در منطقه، به‌ویژه در سوریه، مشارکت داشته است.

او به عنوان عالی‌ترین فرمانده نظامی حزب به‌شمار می‌رود و همچنین یکی از اعضای شورای جهاد است که شاخه نظامی و امنیتی حزب‌الله است. به گفته منابع اسرائیلی، حسن نصرالله علی کرکی را به جانشینی فواد شکر، «حاج محسن» که در ژوئیه گذشته در حمله اسرائیل ترور شد، منصوب کرد.

کرکی رهبر جبهه جنوب در حزب لبنان بود و تل آویو در بهمن ماه سال جاری با بمب گذاری در یک خودرو در شهر نبطیه اقدام به ترور وی کرد، اما او در خودروی مورد نظر نبود. کرکی به دلیل موقعیتش به عنوان مسئول بخش جنوبی، که بخش بزرگی از مبارزان حزب از آن سرچشمه می‌گیرند، یک شخصیت مسلط و قدرتمند در جنگ علیه اسرائیل محسوب می‌شود.

علاوه بر مبارزات حزب‌الله علیه اسرائیل، علی کرکی در نبردهای منطقه‌ای نیز نقش فعالی داشته است. با شروع بحران سوریه، حزب‌الله به حمایت از دولت بشار اسد وارد جنگ شد. کرکی از فرماندهانی است که در نبردهای سوریه حضور داشت و در کنار سایر نیروهای حزب‌الله و نیروهای حامی دولت سوریه علیه گروه‌های تروریستی و مخالفان مسلح سوریه جنگیده است

source

توسط salamathyper.ir