بیوگرافی پروین دخت یزدانیان بازیگر + علت فوت و تصاویر جدید

بیوگرافی پروین دخت یزدانیان

پروین دخت یزدانیان : زاده ۱۳۰۶ بازیگر تئاتر،تلوزیون و سینما است. در ادامه به معرفی و بیوگرافی و علت فوت ایشان، بازیگر و همسرش و فرزندانش و آثار و اینستاگرام وی می پردازیم. با ما همراه باشید.

بیوگرافی پروین دخت یزدانیان بازیگر + علت فوت و تصاویر جدید

وی از ۱۳۷۰، با ایفای نقش بی‌بی مادربزرگ مجید  در سریال تلویزیونی قصه‌های مجید به کارگردانی فرزندش، کیومرث پوراحمد پا به عرصهٔ بازیگری نهاد.سپس در سال ۱۳۷۱ با بازی در فیلم‌های صبح روز بعد و شرم وارد سینما شد. یزدانیان برای بازی در فیلم صبح روز بعد، برندهٔ دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش دوم زن از یازدهمین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر شد. نا گفته نماند ایشان مادر کیومرث پوراحمد کارگردان است.

روایتی از کیومرث پوراحمد در حضور مادرش در مقابل دوربین :

ایشان در مجموعه قصه‌های مجید، همان کاری را می‌کرد که همیشه در خانه خودش انجام می‌داد، همان لباس‌ها را می‌پوشید. خانه توی فیلم، شبیه خانه قدیمی خودش بود و خلاصه ایشان تمام حس و حال خودشان را در فیلم داشتند. در مورد فیلم خواهران غریب اما برایشان سخت بود که بخواهند از خودشان بیرون بیایند و در تیپ دیگری ظاهر شوند، چون در این فیلم از ایشان می‌خواستیم هر چه که میگوییم بپوشد و کارهایی را که می‌خواهیم انجام دهد و در یک محل که برای او غریبه بود فیلم بازی کند.

علت فوت پروین دخت یزدانیان

وی پس از ابتلا به بیماری آلزایمر، در ۵ فروردین ۱۳۹۱ درگذشت.پیکرش در گلستان شهدای نجف آباد در کنار همسرش به خاک سپرده شد.

پروین دخت یزدانیان

همسر پروین دخت یزدانیان کیست

متاسفانه از وضعیت تاهل و زندگی شخصی ایشان چیزی در دست نیست.

صفحه اینستاگرام

پیج رسمی و صفحه شخصی این بازیگر عزیز در اینستاگرام با نشانی* در دسترس عموم قرار دارد.

سریال های تلوزیونی

فیلم ها

علت فوت پروین دخت یزدانیان

همراه ما باشید

source

توسط salamathyper.ir