فریدون تنکابنی، نویسنده و طنزپرداز ایرانی، در سال ۱۳۱۶ در تهران متولد شد و با آثار طنز سیاسی خود شهرت یافت. او در ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۴ در سن ۸۷ سالگی در شهر کلن آلمان درگذشت. علت فوت او کهولت سن و بیماری های ناشی از آن بود. برای مشاهده آثار هنری و علت قوت وی با حرف تازه همراه باشید.

بیوگرافی فریدون تنکابنی نویسنده و طنزپرداز + علت فوت

فریدون تنکابنی، نویسنده و طنزپرداز برجسته ایرانی، در سال ۱۳۱۶ در تهران به دنیا آمد. او با نام اصلی فریدون آموزگار شناخته می شد و در طول زندگی خود آثار متعددی در زمینه طنز و داستان نویسی منتشر کرد. تنکابنی از جمله بنیان گذاران کانون نویسندگان ایران بود و در دهه های ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰ با طنزهای سیاسی خود شهرت یافت.

آثار فریدون تنکابنی

آثار و فعالیت ها

تنکابنی بیش از هجده کتاب منتشر کرد که از جمله معروف ترین آن ها می توان به «یادداشت های شهر شلوغ»، «ستاره های شب تیره» و «اندوه سترون بودن» اشاره کرد. او همچنین در نشریات مختلف به فعالیت مطبوعاتی پرداخت و نوشته های خود را به صورت کتاب منتشر کرد. تنکابنی در سال ۱۳۵۶ از فعالان ده شب شعر انجمن گوته بود که در تهران برگزار شد.

علت فوت فریدون تنکابنی

علت فوت

فریدون تنکابنی در سن ۸۷ سالگی در کلن آلمان درگذشت. علت فوت او کهولت سن و مشکلات ناشی از آن بود. او چند سال پایانی عمر خود را در آسایشگاه سالمندان در کلن گذراند و در نهایت در تاریخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۴ درگذشت.

فریدون تنکابنی با آثار و نوشته های خود تأثیر زیادی بر ادبیات و طنز ایران گذاشت. او با نقدهای اجتماعی و سیاسی خود، به ویژه در دوران پیش از انقلاب، توانست جایگاه ویژه ای در میان نویسندگان و طنزپردازان ایرانی پیدا کند. آثار او همچنان خوانندگان بسیاری دارد و به عنوان یکی از چهره های برجسته ادبیات معاصر ایران شناخته می شود.

source

توسط salamathyper.ir