وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مدیریت بازار دارو و تجهیرات پزشکی در اولویت دولت است و از زمان تشکیل دولت چهاردهم با توزیع 10 هزار میلیارد تومان، شرکتهای دارویی از وضعیت بحران خارج شده‌اند.

به گزارش ساعت سلامت از خانه ملت، دکتر محمدرضا ظفرقندی در مورد آخرین اقدامات دولت در زمینه تولید دارو و کمبود ارز، اظهار داشت: طی یک ماه گذشته نشست‌های متعددی را با رئیس جمهوری و معاون اول رئیس جمهور برگزار کردیم و خوشبختانه برای رفع یا کاهش مشکلات کمبود دارو و نقدینگی تولیدکنندگان و ارز دارو همکاری بسیار خوبی در سطح دولت، رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته است.

وزیر بهداشت گفت: شرکت‌های دارویی اذعان دارند که شرایط‌ آنها از حالت بحران خارج شده است و دیدگاه دولت در اولویت قرار گرفتن تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی است.

وی افزود: در این مدت حدود ۱۰ همت از مسیرهای مختلف مانند صندوق توسعه ملی با اذن رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیمه و  مراکز مختلف به حساب شرکت های دارویی واریز شده است و شرکت ها اذعان دارند که شرایط شان از حالت بحران خارج شده است البته در کشور با مشکلات ارزی مواجه هستیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: باید بدانیم که میزان ارز موجود برای وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی و صمت محدود است و دیدگاه دولت و رئیس جمهوری این است که تامین ارز دارو و تجهیزات پزشکی در اولویت باشد و اولویت همین مقدار ارزی که داریم بخش بهداشت است.

source

توسط salamathyper.ir