افرادی‌که در رشته‌ی بدنسازی فعالیت می‌کنند عاشق پروتئین‌ها هستند، به ویژه پروتئین‌های عضله‌ساز! آن‌ها همیشه یا به دنبال بهترین مکمل بدنسازی برای حجم خشک هستند یا بهترین مکمل بدنسازی برای افزایش حجم و چربی‌سوزی! در اینجا می‌خواهیم بهترین مکمل‌های گیاهی بی‌ضرر و بدون عوارض یعنی بهترین آجیل برای بدنسازی را خدمتتان معرفی کنیم. خوشبختانه آجیل‌ها حاوی مقادیر زیادی از انواع پروتئین‌ها هستند و این به تنهایی یک مزیت بزرگ برای فیتنس‌کاران به حساب می‌آید. علاوه بر این آن سرشار از عناصر کمیاب مجموعه‌ی ویتامین‌های B، ویتامین های A، E، C  هستند. بهترین آجیل بدنسازی را از  اجیل چی مشهد بخواهید.

بهترین آجیل برای بدنسازی

بهترین آجیل برای بدنسازی

خانواده‌ی آجیل‌ها و خشکبار از نظر خواص خیلی شبیه به یکدیگری هستند، اما در اینجا می‌خواهیم قهرمانان آن‌ها برای بدنسازان معرفی کنیم. قیمت آجیل نسبت به قیمت مکمل‌های بدنسازی با توجه به ترکیباتی که دارد، ارزشمند است.

بهترین آجیل برای بدنسازی

بهترین آجیل مناسب بدنسازی: 1.  بادام زمینی

بادام زمینی آجیل مخصوص فیتنس‌کاران و محصولی درجه‌یک برای عضله‌سازی است. بادام زمینی حاوی آنتی‌اکسیدان، پتاسیم و کلسیم، منیزیم، مس و منگنز، بهتر از مکمل‌های بدنسازی عمل می‌کند. بادام زمینی علاوه بر عضله‌سازی در افزایش میل جنسی زنان و مردان نیز تأثیرگذار است.

بادام زمینی با اسیدهای چرب غیر اشباع به همراه در بهبود سلامت قلب و عروق نیز نقش مهمی دارد. از طرفی دیگر کالری بالای بادام زمینی برای بدنسازانی که به دنبال افزایش حجم هستند بسیار مناسب است.

بهترین آجیل برای بدنسازی

بهترین آجیل بدنسازی: 2. گردو

برای جلوگیری از آسیب عضلات در برابر تمرین‌های سنگین، خودتان را با مصرف گردو ایمن کنید. گردو با مقادیر بالای امگا 3 در تسریع ریکاوری فیبرهای عضلانی  پس از تمرین سخت، عملکرد خوبی دارد. متأسفانه بیشتر ترکیبات اسیدهای چرب موجود در گردو در بدن تولید نشده و باید با مصرف موارد مشابه  نیاز بدن را تأمین کرد.

اگرچه که گردو و سایر آجیل‌ها به اندازه‌ی پروتئین‌های موجود در گوشت و مرغ نیست، اما به عنوان مکمل گیاهی پروتئین‌دار برای رشد و ترمیم عضلات خیلی غنی است.

علاوه بر این‌ها گردو حاوی منیزیم و روی است که در حفظ تعادل الکترولیت‌ها، بهبود عملکرد عصبی و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. که همگی این موارد در فرآیند ریکاوری و رشد عضلات پس از تمرینات بدنسازی مؤثر است.

بهترین آجیل بدنسازان: 3. بادام درختی

جالب است بدانید که بادام درختی در مقایسه با سایر مغزها، تقریبا فاقد کربوهیدارت است. اما پروتئین موجود در آن به 18 درصد می‌رسد! بادام رکورددار محتوای کلسیم، منیزیم و پتاسیم است، بنابراین پس از سخت‌ترین تمرینات به سرعت قدرت را بازیابی کرده  و سطح قند خون را کاهش می‌دهد.

بادام یک خاصیت جادویی دیگر هم دارد: تولید دوپامین را که یک هورمون تقویت کننده خلق و خو است، در بدن ورزشکاران افزایش می‌دهد.

مصرف شیر بادام به عنوان یک نوشیدنی مغذی در طول ورزش به ورزشکاران در کاهش آسیب‌های اکسیداتیو عضلات و تسریع فرآیند ریکاوری کمک کند.

مصرف آجیل برای بدنسازی: 4. دانه کاج

دانه کاج یا کاج سیبری یا صنوبر، که در ایران به نام چلغوز معروف است، یکی از آجیل‌های کمتر شناخته شده برای ورزشکاران است. این آجیل ترکیبات اسید آمینه منحصر‌به‌فردی دارد: حاوی مقدار زیادی آرژنین و اسید لینولئیک است.

این ترکیبات در سنتز بافت ماهیچه‌ای و به جذب سریع برای افزایش حجم شرکت می‌کند. آجیل کاج منبع واقعی ویتامین E و ویتامین های گروه B است. ترکیبات دانه کاج تثبیت کننده‌ی سیستم عصبی است و در بهبود اکسیژن‌رسانی تأثیرگذار است.

بهترین آجیل و خشکبار برای ورزشکاران: 5. فندق

فندق حاوی یک سری کامل از ویتامین‌های B است که می‌تواند آسیب DNA را ترمیم‌، سیستم گوارشی و عصبی را تنظیم کند.  یک مشت فندق (خام یا بو داده) حاوی 86 درصد از مصرف توصیه شده روزانه ویتامین E است. بنابراین، این آجیل در هنگام کاهش وزن، زمانی که امکان دارد خاصیت ارتجاعی پوست تحلیل رود، ضروری است.

از طرفی دیگر، وجود چربی‌های سالم موجود در فندق، به‌ویژه اسد اولئیک، به حفظ سلامت قلب و تأمین انرژی پایدار در طول تمرینات ورزشی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

بهترین آجیل برای فیتنس‌کاران: 6. پسته

پسته بیش از هر آجیل دیگری حاوی پتاسیم و ویتامین K است. بنابراین، مصرف پسته برای حفظ  حجم عضلات کارآمد است. اگر  بعد از انجام تمرین پا راه رفتن برایتان شکنجه‌آور شده و همیشه با خستگی و گرفتگی عضلات همراه است، مصرف پسته می‌توانید این درد و رنج را کمتر کند.

میزان ویتامین B6 موجود در پسته به اندازه‌ی ویتامین b6 موجود در جگر گاو است. به همین دلیل پسته سوخت و ساز بدن را تسریع کرده و برای کاهش وزن بسیار کمک کننده است.

بهترین آجیل بدنسازان: 7. بادام هندی

شاید باورتان نشود اما بادام هندی کم چرب‌ترین عضو خانواده‌ی آجیل‌ها است. اما در 100 گرم بادام هندی 82 میلی گرم منیزیم وجود دارد که 21 درصد از مقدار توصیه شده روزانه توسط متخصصان تغذیه است. منیزیم به ورزشکاران این امکان را می‎دهد تا بدون احساس خستگی در طولانی مدت تمرین کنند.

 

منبع: وبلاگ آجیل چی

 

source

توسط salamathyper.ir