۱. مزایا را بفروشید، نه ویژگیها
در بازاریابی، باید بر روی مزایایی که محصولتان به مشتری ارائه میدهد تمرکز کنید، نه صرفاً ویژگیهای فنی. مردم میخواهند بدانند که محصول شما چگونه مشکلاتشان را حل میکند و زندگی آنها را بهتر میکند.
۲. کمیابی تقاضا را افزایش میدهد
اگر محصول یا خدماتی محدود و نایاب باشد، تمایل به خرید آن افزایش مییابد. ایجاد حس فوریت یا عرضه محدود میتواند مشتریان را به خرید سریعتر ترغیب کند.
۳. مردم به محصول شما اهمیت نمیدهند، به تأثیر آن بر زندگیشان اهمیت میدهند
مشتریان به خود محصول علاقهای ندارند؛ آنچه برایشان مهم است این است که محصول شما چگونه زندگی آنها را بهتر میکند یا نیازهایشان را برطرف میکند. به همین دلیل باید روی نتایج و مزایایی که ارائه میدهید تمرکز کنید.
۴. بازاریابی خوب با توصیف خوب یک محصول به دست نمیآید، بلکه با داستانی بستگی دارد که تعریف میکنید
یک داستان خوب، احساسات و توجه مشتریان را جلب میکند. بازاریابی موفق بیشتر از معرفی یک محصول، به ایجاد ارتباط احساسی و داستانی جذاب مربوط میشود که باعث ماندگاری در ذهن مخاطب میشود.
۵. آنچه فکر میکنید برای تولید محتوا نیاز دارید در برابر آنچه واقعاً برای تولید محتوا نیاز دارید
خیلی اوقات، فکر میکنیم برای تولید محتوای خوب به ابزارهای پیچیده و منابع زیاد نیاز داریم، اما در واقع محتوا بیشتر به خلاقیت و ارائه صحیح بستگی دارد تا تجهیزات و امکانات گرانقیمت.
۶. مخاطب را با محتوای کوتاه جذب کنید و با محتوای بلند مدت نگه دارید
محتوای کوتاهمدت و جذاب برای جلب توجه اولیه عالی است، اما برای نگه داشتن مخاطب و ایجاد وفاداری به برند، نیاز به محتوای بلند و ارزشمند دارید که اطلاعات بیشتری ارائه دهد.
۷. فروش ابزار یا شیوه پیشگیری سخت است، اما فروش درمان آسان
مردم معمولاً برای جلوگیری از مشکلات آینده علاقهای به خرج کردن ندارند، اما وقتی مشکل به وجود میآید، سریعاً به دنبال راهحل و درمان هستند. به همین دلیل فروش محصولاتی که به درمان مشکلات میپردازند سادهتر از محصولات پیشگیرانه است.
۸. مردم را مجبور به خرید نکنید؛ آنها را به رویایی بزرگتر دعوت کنید
به جای فشار آوردن به مشتری برای خرید، باید به آنها نشان دهید که چگونه محصول شما میتواند به آنها کمک کند تا به خواستهها و آرزوهای بزرگتر خود دست یابند. این رویکرد اغلب نتایج بهتری به دنبال دارد.
۹. مشتریان را با گزینههای زیاد سردرگم نکنید
ارائه گزینههای بسیار زیاد به مشتریان ممکن است باعث سردرگمی و بیتصمیمی آنها شود. بهتر است گزینهها را ساده و قابل فهم نگه دارید تا فرآیند تصمیمگیری برای مشتری راحتتر شود.
۱۰. محصول شما باید زندگی مشتری را کامل کند
محصول شما باید به گونهای طراحی و معرفی شود که مشتری حس کند زندگیاش با داشتن آن محصول کاملتر و بهتر میشود. وقتی محصول به این شکل ارائه شود، احتمال موفقیت در فروش بیشتر خواهد بود.
۱۱. با محتوای متوسط هم میتوانید ویروسی شوید، اما محتوای خوب با ظاهر یا قسمت ابتدایی ضعیف ممکن است با شکست مواجه شود
در دنیای امروز، یک محتوای متوسط اما با شروع قوی و جذاب، احتمال بیشتری دارد که ویروسی شود. اما حتی محتوای با کیفیت اگر شروع ضعیفی داشته باشد، ممکن است دیده نشود.
۱۲. پولهای بزرگ با فروش جایگاه اجتماعی به دست میآید
محصولاتی که به مشتریان حس بهتری از خود یا جایگاه اجتماعی بالاتری میدهند، بهطور کلی شما را به سود بیشتری میریانند. فروش جایگاه اجتماعی و اعتماد به نفس، فراتر از فروش یک کالای ساده است.
source