انشا درباره سلامتی : نوشتن انشا در پایه های ابتدایی و حتی دوره اول راهنمایی ضروری است. پس باید موضوع خاص و زیبا و سرگرم کننده باشد. در ادامه همراه حرف تازه باشید.

کامل ترین انشا درباره سلامتی با مقدمه،بدنه و نتیجه گیری برای پایه سوم و چهارم دبستان

کامل ترین انشا درباره سلامتی با مقدمه،بدنه و نتیجه گیری برای پایه سوم و چهارم دبستان

انشا اول :

مقدمه :

سلامتی، گران بهاترین نعمت خداوند است و بنابر سخن امیرمومنان، علی علیه السلام، سلامتی همچون تاجی است بر سر انسان های سالم که جز بیماران آن را نمی بینند.

بدنه :

آری سلامتی بزرگترین نعمتی است که در اختیار بشر قرار دارد زیرا بدون آن بهره بردن از سایر نعمت ها امکان پذیر نیست.گاهی انسان با بی دقتی در حفظ این نعمت بزرگ، دچار بیماری می شود و در هنگام بیماری، قدر سلامتی و تندرستی اش را بیشتر می فهد. خداوند نعمت های زیادی را برای ما انسان ها ارزانی داشته تا ما شکر این نعمت ها را به جای آوریم و در جهت پیشرفت ها و پیشروی به سوی او، از آن ها بهره بگیریم.انسانی که از نعمت سلامتی برخوردار است، باید هر شبانه روز شکر این نعمت عظیم را در درگاه خدا به جا آورد زیرا با این نعمت بزرگ است که می تواند شاد و سرحال زندگی کند و از زندگی اش لذت ببرد و برای داشتن سلامتی و تندرستی، باید پیش از آن که بستر بیماری را در آغوش بگیرد، در حفظ آن کوشا باشد.سلامتی گنجی از گنجینه ی الهی است که به ما انسان ها امانت داده شده و باید به نحو احسن امانت داری کنیم تا مبادا روزی برای از دست دادنش حسرت بخوریم و گلایه کنیم؛ چراکه آنگاه مقصر اصلی خودمان هستیم! انسان بی بهره از سلامتی، در بیشتر لحظات زندگی افسرده و بی حال است و شاید خیلی کم تر از دیگران احساس خوشحالی و رضایتمندی داشته باشد زیرا اولین تاثیرات بیماری، از بین بردن نشاط و شادابی فرد در پی رنج جسمی و در نهایت، رنج و عذاب روحی است.

نتیجه :

شاید همین لحظه که مشغول کارهای روزمره ی خود هستیم یا با اطرافیانمان گرم گفت و گوییم، فراموشمان شده که امانت دار بزرگترین نعمت دنیا هستیم و باید شکرگزار این موهبت الهی باشیم و یا اگر به هر دلیلی نتوانسته ایم امانت داری کنیم، باید برای جبران کوتاهیمان تلاش کنیم و در این راه از خدا کمک بخواهیم چرا که خداوند همیشه بهترین نعمت ها را در اختیار بندگانش قرار میدهد؛ حتی سلامتی را !

انشا دوم :

مقدمه:

سلامتی یکی از بزرگترین نعمت‌های خداوند است که باید قدردان آن باشیم. سلامتی به معنای داشتن جسم و روح سالم است. جسم سالم به معنای نداشتن بیماری و نقص جسمی است و روح سالم به معنای داشتن آرامش و تعادل روانی است.

بدنه:

حفظ سلامتی اهمیت زیادی دارد و برای داشتن زندگی شاد و موفق ضروری است. وقتی سالم هستیم، می‌توانیم از زندگی لذت ببریم و به اهدافمان برسیم. اما وقتی بیمار هستیم، نمی‌توانیم به درستی کار کنیم، درس بخوانیم یا از عزیزانمان مراقبت کنیم.حفظ سلامتی یک کار فردی نیست و نیازمند همکاری همه افراد جامعه است. دولت باید با فراهم کردن امکانات بهداشتی و درمانی، به حفظ سلامتی مردم کمک کند. همچنین رسانه‌ها باید با آگاه‌سازی مردم در مورد اهمیت سلامتی، به حفظ سلامتی جامعه کمک کنند.ما نیز به عنوان افراد جامعه باید با رعایت نکات بهداشتی و سالم‌زیستی، به حفظ سلامتی خود و دیگران کمک کنیم.

نتیجه‌گیری:

حفظ سلامتی یک کار مهم و ضروری است که باید از کودکی به آن توجه کنیم. با رعایت نکات بهداشتی و سالم‌زیستی می‌توانیم زندگی سالم و شادتری داشته باشیم.

 

source

توسط salamathyper.ir