انشا درباره روز دختر : نوشتن انشا در پایه های ابتدایی و حتی دوره اول راهنمایی ضروری است. پس باید موضوع خاص و زیبا و سرگرم کننده باشد. در ادامه همراه حرف تازه باشید.

زیباترین انشا درباره روز دختر برای پایه چهارم و پنجم دبستان با مقدمه و نتیجه گیری

زیباترین انشا درباره روز دختر برای پایه چهارم و پنجم دبستان با مقدمه و نتیجه گیری

انشا اول :

مقدمه:

خانه بی دختر بی صدا و ساکت است و بوی سردی می دهد. گلدانی رشد نکرده و عروسکی هم در آن خانه خود نمایی نمی کند. کسی جای ساعت پدر را نمی داند و مادر هم طاقتش طاق می شود. هر صبح کتری خانه به سختی به جوش می آید و سفره هم روی خوشی به هیچ کس نشان نمی دهد.اما اگر دختری در خانه ایی نرم نرم راه رود، خانه روشن است و شمعدانی ها سرخ و پر بو هستند. شیشه ها براق است و پدر هم هر صبح با عشق نان و سنگک سر سفره می آورد. دلش دریاست دختر و برای همه مادر است.

بدنه:

دیده اید دختران و بانوان زودتر پیر می شوند آنها برای برادر و همسرشان یک تکیه گاه هستند، حتی مادر مادرشان هم می شوند. با وجودشان گلها شادند و همه چیز مرتب است و با روحیه خدا می داند که چه موجود نازنینی خلق کرده که ان را وفور نعمت می داند. دختر در کنار پدر، حوالی مادر، همراه برادر در تمام صحنه های یک زندگی خانوادگی رخ می نمایاند. این فرشته بی بدیل، این نور بی همتا، این گیسو کمند پر عشق، این قصه ساز زندگی، این روح پر آرامش، این دریای محبت، این معدن سخاوت، نامش دختر است و موجب غرور پدر، آرامش همسر و راه تعالی جامعه.هرکس این حسنه الهی را قدر دانست، چتر خوشبختی خواهد داشت و راه به سعادت خواهد یافت. گلی پر از عطر خوش عشق و مهتابی بی همتا که تا انتهای مسیر یک زندگی در حوالی پدر و مادرش خواهد بود. نامش موجب آرامش است و وجودش سبب التیام درد. هر جا درد زندگی نفست برید، سری به خواهر و دخترت بزن تا آرام شوی. زنده باشند همه دختران پر ناز وطنم.

نتیجه گیری:

هرجا دختر باشد بساط شادی ، اعتماد و زندگی روبه راه است. همه دختران وطنم بی ادعا و از تبار نجابتند. هرجا که دختر باشد، مهر و دوستی کنار می کشد. زنده باشید.

انشا دوم :

مقدمه :

در ایران مسلمانان پایبند به سنت شیعه تولد حضرت معصومه (ع) را روز دختر می دانند، حضرت معصومه (ع) خواهر امام رضا(ع) بودند و به دلیل پاک بودن و جوان بودن و دوشیزه بودن ایشان ولادت ایشان را به عنوان روز دختر نامگذاری کرده اند.

بدنه :

زمانی که حضرت معصومه به دنبال برادرشان به ایران آمدند در قم بیمار شدند و از دنیا رفتند، به همین دلیل است که حرم مطهر ایشان در شهر قم قرار دارد و مسلمانان از جاهای دور و نزدیک برای زیارت حرم مطهر این بانوی کم سن وسال به قم سفر می کنند.قبل از پیدایش دین اسلام به دخترا اهمیت داده نمی شد و حتی اعراب وقتی فرزند دختر خداوند به آن ها اعطا می کردند دختران خود را از بین می بردند اما با پیدایش دین اسلام، اسلام اهمیت بسیار زیادی برای دختر ها قائل شد.خداوند دخترها را زیبا، ظریف و پر از احساسات زیبا خلق کرده است که در عین حال قوی و مقاوم هستند، دخترانی که روزی همسر می شوند، مادر می شوند و به انسان دیگری حیاط می بخشند.دختر ها با وجودشان و با زیبایی شان این دنیا را به جای زیبا تری برای زندگی تبدیل کرده اند، دخترها لبخند خداوند هستند و مانند گل زیبا و با طراوت هستند اما خیلی باید مواظب بود تا این گل های زیبا و با طراوت پژمرده نشوند و طراوت خود را از دست ندهند.دخترها قلبی مهربان و بزرگ و در عین حال حساس و شکننده دارند، دخترها دلسوز پدرها و مادرانشان هستند و زمانی هم که ازدواج می کنند دلسوز همسر و فرزندانشان هستند.دختر ها فداکار هستند و از خود گذشتگی بسیاری دارند، فک می کنم زیباترین خلقت خداوند دختر ها هستند، خداوند هم در تمام دین اسلام تاکید دارد به احترام و ارزش گذاشتن بر دخترها.روز دختر بهانه ای بسیار کوچک است برای خوشحال کردن و احترام قائل شدن برای این فرشتگان آسمانی که بدون بال دارند بر روی این زمین زندگی می کنند، روز دختر بهانه ای است تا از آن ها تشکر و قدردانی کرد برای اینکه این دنیا را زیبا تر کرده اند.در این روز پدر ها و مادر ها به دخترانشان تبریک می گویند و برای آن ها هدیه ای تهیه می کنند تا به آن ها یادآوری کنند که چقدر آن ها را دوست دارند و چقدر وجودشان برکت و رحمت است برای زندگی پدر و مادرها.

نتیجه :

دختر ها با کوچک ترین چیز ها هم خوشحال می شوند و همان تبریک کوچک هم در روز دختر برای آن ها بسیار با ارزش است پس سعی کنید این روز را که هم روز ولادت حضرت معصومه است و هم روز دختر تمام این روز را به آن ها اختصاص دهید و کار هایی را انجام دهید که باعث خوشحالیشان می شود.

source

توسط salamathyper.ir