انشا درباره جنگل : نوشتن انشا در پایه های ابتدایی و حتی دوره اول راهنمایی ضروری است. پس باید موضوع خاص و زیبا و سرگرم کننده باشد. در ادامه همراه حرف تازه باشید.

کامل ترین انشا درباره جنگل با مقدمه،بدنه و نتیجه گیری برای پایه پنجم و ششم دبستان

کامل ترین انشا درباره جنگل با مقدمه،بدنه و نتیجه گیری برای پایه پنجم و ششم دبستان

انشا اول :

مقدمه :

درخت روح زندگی و موجب نشاط دنیاست. او که در حوالی شما باشد، نفس کشیدن چندان سخت نیست، این موجود بی انتها قد علم کرده تا من و تو راحت نفس بکشیم.انبوه سبز چنگل را که نگاه می کنی، می بینی که چه قدر خوب و آرام در کنار هم خوب و خوشند. درختانی از جوان و پیر وبا قدمتی و اصله ای متفاوت. روح سبز درختان در همه جای جنگل جاریست، جانورانی که هریک زیست و زندگی خاص خود را دارند، هر موجود جنگل هم روش زندگی خود را دارد.این چرخه به دست خداست و هیج کس توان تغییر آن را ندارد. وجود جنگل برای طبیعت لازم و ضروری است تا زندگی جریان داشته باشد.

بدنه :

خاک نم دار و ترد، بوی خوش سبزه، آواز پرندگان فراز درختان ، بکر بودن و نوعی ترس از حضور در آنجا، دل را می برد، درختانی با برگهای مختلف و پر از شادی و شادابی، قدم زذن در جنگل را مطلوب می کند. شاخه هایی که برای چیدن ستاره های دعا به خدا نزدیک هستند، شاخه هایی قدیمی را دوست دارم که خاطرات زیادی دارند و برایم لذت بخش هستند.
تنه درختان را که نگاه می کنم می فهمم هریک چه قدر عمر داشته اند و چه قدر برای ما انسانها هوای تازه داده اند. چه قدر لحظات ناب و خوش را برای ما ساخته اند. چه عاشقانی که روی چمن راه و خاک ترد جنگل قدم زدند و به هم نرسیدند و فقط با خود خاطره بردند.درختان را خوب نگاه کن، سبز و استوار، جاوید و سرسبز، شاد و پر از همهمه حضور سبز در حوالی خدا، از دور که نگاه می کنی،انگار خدا از روبه رو در حال نزدیک شدن است و آرام آرام تو را در آغوش می گیرد. ابهت جنگل تو را نترساند ولی خوب بدان که با همه شادابی که دارد، اگر روزی نباشد تو و همه ساکنان خاک نخواهید بود.

نتیجه گیری :

مراقبت از جنگل به عنوان منابع طبیعی از وظیفه اصلی هر فرد است. اگر در نگه داری جنگل کوشا نباشیم، روزی باید از سوختن همه طبیعت رخت زندگی بربندیم.

انشا دوم :

مقدمه :

در میان منابع طبیعی که خداوند در اختیار ما انسان ها و همه موجودات کره زمین قرار داده است می توان به جنگل اشاره کرد که بسیار سرسبز و زیبا است و فایده های زیادی برای ما انسان ها و حیوانات مختلف دارد.

بدنه :

جنگل ها معمولا دارای درختان بلند و گیاهان انبوه هستند و حیوانات مختلف از سنجاب و خرگوش گرفته تا شیر و خرس و گرگ در آن ها زندگی می کنند اگرچه نوع حیوانات هر جنگل به آب و هوای منطقه نیز بستگی دارد.یکی از زیبایی های جنگل این است که به هر طرف آن نگاه می کنیم طراوت و تازگی موج می زند و دل آدم به هیجان می آید. من عاشق جنگل هایی هستم که رودخانه از آن ها عبور می کند. وقتی به صدای آب رودخانه که آرام از میان درختان عبور می کند گوش می کنم حس می کنم با من حرف می زند و از مسیر پر فراز و نشیبی که آمده است می گوید.متاسفانه بعضی از آدم ها به طبیعت از جمله جنگل ها آسیب می زنند، مثلا در مناطق درختی آتش روشن می کنند یا زباله های خود را در جنگل ها رها می کنند که اصلا کار درستی نیست. همچنین شکارچیان گاهی به شکار غیر مجاز دست زده و حیوانات جنگل را از بین می برند.

نتیجه گیری :

هیچ یک از این کارها درست نیست زیرا همه ما در برابر نعمت های خداوند و منابع طبیعی مسئول هستیم و باید از آن ها محافظت کنیم تا خداوند از ما رضایت داشته باشد.

source

توسط salamathyper.ir