ریزش مو از مهم ترین عوامل موثر در کاهش اعتماد به نفس و زیبایی چهره زنان و مردان است.این عارضه به دلایل گوناگون رخ می دهد و مصرف برخی داروها در رویش مجدد موهای ریخته شده موثر است.در مراجعات داروخانه همواره افراد به دنبال قویترین دارو برای رشد مو هستند که پکیجی از قرص های رشد مو مانند هیرویت،فولیکوژن و محلول ضد ریزش مو و شامپوی ریزش مو را معرفی می نماییم.در این مطلب بهترین قرص رشد موی سریع در یک هفته و کوتاه مدت را معرفی می نماییم.برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان از کارشناسان دارویی ویتامین کده با ما در ارتباط باشید.

علت رشد نکردن موها جیست

اولین قدم برای رسیدن به رشد مجدد مو، تعیین علت اصلی ریزش مو است. علت های رایج عبارتند از:

  • عدم تعادل هورمونی
  • کمبودهای تغذیه ای
  • داروها
  • استرس و بیماری
  • عوامل ژنتیکی
  • اختلالات خود ایمنی

قرص رویش مجدد مو

در این بخش دو قرص تخصصی و شناخته شده برای رشد مو و بهبود ریزش مو معرفی می نماییم. استفاده از قرص های ریزش مو خارجی و ایرانی یکی از روش های  تسریع رویش مجدد موهای ریخته شده و پرپشتی موها می باشد.در ابتدا شما را با مزایای مکمل تخصصی ریزش مو آشنا می کنیم:

  • کاهش ریزش و نازک شدن : مواد مغذی برای تثبیت چرخه رشد مو و به حداقل رساندن ریزش بیش از حد کار می کنند.
  • رشد سریع مو : مواد مغذی هدفمند، فاز آناژن (رشد) را سوخت می‌دهند که منجر به رشد سریع‌تر و قوی‌تر مو می‌شود.
  • ضخامت و تراکم بهبود یافته : مکمل ها از بلوغ فولیکول های مو برای افزایش تراکم و حجم در طول زمان پشتیبانی می کنند.
  • پیشگیری از ریزش مو در آینده : با پرداختن به علل ریشه ای، این مکمل ها می توانند به توقف نازک شدن پیشرونده و طاسی کمک کنند.

1.فولیکوژن | بهترین قرص تخصصی رشد مو

قرص فولیکوژن اروند فارمد Folicogen به منظور تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو تولید شده است. مصرف این مکمل تخصصی مو باعث تقویت فولیکول‌ها و ریشه موها می‌شود که در نتیجه تعداد موهای ریزشی به حداقل کاهش می‌یابد و رشد موهای ریخته شده را سرعت می بخشد. علل ریزش مو و داشتن موهای ضعیف ممکن است به دلیل تغذیه نامناسب و یا برخی عوامل دیگر باشد. با توجه به این که این محصول حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مورد نیاز جهت تقویت موهای سالم و قوی است، می‌تواند بهبود آنها را فراهم کند.

  • کمک به تقویت مو و رشد طبیعی مو
  • تقویت فولیکول ها و ریشه مو
  • حاوی بیوتین ، روی ،سلنیوم موثر در رشد مو
  • پیشگیری و کاهش ریزش مو
  • پیشگیری از ریزش مو ناشی از رژیم غذایی نامناسب یا سوء تغذیه
  • بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن
  • فاقد گلوتن

خرید قرص فولیکوژن با تخفیف ویژه از ویتامین کده

2.هیرویت | قرص برای رشد سریع مو در یک هفته

مکمل تخصصی هیرویت Hairvit هلث اید،قرص تخصصی مو ، موثر در کاهش ریزش مو، تقویت ریشه مو ، تغذیه فولیکول مو و در نهایت شادابی و سلامت موها در زنان و مردان می‌باشد که به صورت کپسول در بازار عرضه می‌شود.هیرویت با داشتن ترکیبی از مواد طبیعی مانند ویتامین‌ها، اسید فولیک، بیوتین، آهن، روی و سلنیوم ،اسیدآمینه‌های ضروری برای رشد مو و کلاژن سبب درمان ریزش مو و تقویت مو می‌شود.

  • منبع غنی از ویتامین های گروه ب، آمینواسیدها و کلاژن
  • جلوگیری از ریزش مو
  • تقویت و افزایش ضخامت تارهای موی آسیب دیده
  • فاقد هر گونه رنگ مصنوعی، طعم دهنده و نگهدارنده
  • مناسب برای زنان و مردان
  •  حاوی عناصر مغذی مهمی برای سلامتی موها، پوست و ناخن‌ها

خرید قرص هیرویت با تخفیف ویژه از ویتامین کده

بهترین دارو برای رشد مو

برای کسانی که با ریزش مو یا نازک شدن مو سر و کار دارند، چندین دارو و درمان تایید شده بالینی وجود دارد که می تواند به طور موثر رشد موهای جدید را تحریک کند. برخلاف درمان‌های خانگی طبیعی، این گزینه‌های مورد تأیید پزشکی تحت آزمایش‌های دقیق قرار گرفته‌اند تا ایمنی و اثربخشی خود را نشان دهند. در اینجا برخی از بهترین و پرمصرف ترین داروهای رشد مو آورده شده است:

1. ماینوکسیدیل | قوی‌ترین محلول رویش مجدد مو

ماینوکسیدیل ماده فعال در درمان محبوب ریزش مو بدون نسخه Rogaine است. با گشاد کردن رگ‌های خونی و باز کردن کانال‌های پتاسیم در پوست سر عمل می‌کند که جریان خون و رساندن مواد مغذی به فولیکول‌های مو را افزایش می‌دهد. این به احیای فولیکول های خفته و تحریک رشد جدید کمک می کند. ماینوکسیدیل برای درمان طاسی مردانه و زنانه مورد تایید FDA است.

2. فیناستراید

فیناستراید یک داروی خوراکی است که از تبدیل تستوسترون به دی هیدروتستوسترون (DHT) – هورمونی که عامل اصلی ریزش موی ژنتیکی است – جلوگیری می کند. با مسدود کردن DHT، فیناستراید به فولیکول های مو اجازه می دهد تا اندازه خود را حفظ کرده و برای مدت طولانی تری در فاز رشد باقی بمانند. فیناستراید برای درمان طاسی با الگوی مردانه مورد تایید FDA است.

3. نور درمانی سطح پایین (LLLT)

نوردرمانی سطح پایین که به عنوان نور قرمز یا لیزر درمانی نیز شناخته می شود، از طول موج های خاص نور برای تحریک فعالیت سلولی و افزایش جریان خون در پوست سر استفاده می کند. این امر از تبدیل فولیکول‌های موی خفته به فولیکول‌های فعال در حال رشد پشتیبانی می‌کند. LLLT برای درمان ریزش مو توسط FDA تایید شده است و می تواند برای مردان و زنان استفاده شود.

4. کاشت مو

برای ریزش موی شدید و دائمی، کاشت مو با جراحی می تواند یک راه حل طولانی مدت موثر باشد. این روش شامل استخراج فولیکول های موی سالم و در حال رشد از مناطقی از پوست سر با تراکم خوب و پیوند آنها به مناطق طاس یا نازک است. با پیشرفت در تکنیک هایی مانند استخراج واحد فولیکولی (FUE)، کاشت مو می تواند به طور قابل توجهی طبیعی به نظر برسد.

5. درمان پلاسمای غنی از پلاکت (PRP).

درمان PRP شامل کشیدن خون خود بیمار، جدا کردن پلاکت‌ها و سپس تزریق پلاسمای غلیظ غنی از پلاکت به پوست سر است. تصور می‌شود که غلظت بالای فاکتورهای رشد در PRP باعث تحریک فولیکول‌های خفته، بهبود جریان خون و رشد موهای جدید می‌شود. PRP یک گزینه غیر جراحی محبوب برای ترمیم مو است.

هنگامی که به طور مناسب و مطابق دستورالعمل استفاده می شود، این درمان های رشد مو که از نظر پزشکی اثبات شده است، می توانند نتایج قابل توجه و ماندگاری داشته باشند. برای تعیین بهترین گزینه برای نیازها و اهداف خاص خود با یک متخصص ریزش مو یا متخصص پوست مشورت کنید.

بهترین ویتامین‌ برای رشد مجدد مو

برخی ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی برای حمایت از سلامت و بازسازی فولیکول های مو ضروری هستند. در اینجا برخی از بهترین ویتامین ها و مکمل ها برای تقویت رشد مجدد مو بهینه آمده است:

1. بیوتین (ویتامین B7)

بیوتین که به عنوان ویتامین B7 نیز شناخته می شود، مسلما شناخته شده ترین ماده مغذی برای سلامت مو، پوست و ناخن است. نقش حیاتی در تولید کراتین، پروتئین ساختاری که تارهای مو را می سازد، ایفا می کند. کمبود بیوتین با ریزش مو مرتبط است و آن را به یک مکمل ضروری برای رشد مجدد تبدیل می کند.جهت خرید قرص بیوتین با تخفیف ویژه از سایت داروخانه آنلاین ویتامین کده اقدام نمایید.

2. آهن

آهن یک ماده معدنی حیاتی برای رشد موی سالم است، زیرا به انتقال اکسیژن به فولیکول‌های مو و پوست سر کمک می‌کند. سطح پایین آهن یا کم خونی یکی از شایع ترین علل ریزش بیش از حد و نازک شدن موها است. مصرف مکمل آهن، به ویژه برای کسانی که کمبود آهن دارند، می تواند به معکوس کردن این مشکل کمک کند.

3. ویتامین C

ویتامین C برای تولید کلاژن در بدن ضروری است که یکپارچگی ساختاری مو را تقویت می کند. همچنین به جذب آهن کمک می کند و از سلامت فولیکول های مو بیشتر حمایت می کند. مصرف قرص ویتامین سی خارجی و دریافت ویتامین C کافی از مرکبات، فلفل و سایر محصولات می تواند رشد مجدد مو را تقویت کند.

4. روی

روی یک ماده معدنی است که به تقسیم سلولی و سنتز پروتئین کمک می کند، فرآیندهایی که برای رشد مو بسیار مهم هستند. همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از فولیکول های مو در برابر آسیب محافظت می کند. کمبود روی با آلوپسی یا ریزش مو همراه است.

5. ویتامین E

ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، به مبارزه با استرس اکسیداتیو و التهابی که می تواند رشد مو را مختل کند، کمک می کند. همچنین گردش خون را در پوست سر افزایش می دهد و اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را به فولیکول ها می رساند. مکمل ویتامین E ممکن است رشد مجدد مو را تحریک کرده و ضخامت مو را بهبود بخشد.

6. اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب ضروری مانند اسیدهای چرب موجود در روغن ماهی، دانه‌های کتان و گردو، باعث روان‌سازی و تغذیه پوست سر می‌شوند. آنها به کاهش التهاب کمک می کنند که می تواند به ریزش مو کمک کند و در عین حال از سلامت فولیکول مو نیز حمایت می کند.قیمت قرص امگا 3 خارجی با تخفیف ویژه در سایت ویتامین کده

تغذیه مناسب برای رویش مجدد مو

تغذیه مناسب نقش مهمی در سلامت و رشد مجدد مو دارد. مطمئن شوید که مقادیر کافی از مواد مغذی کلیدی زیر را مصرف می کنید:

پروتئین: مو عمدتاً از پروتئین ساخته شده است، بنابراین دریافت کافی در رژیم غذایی شما حیاتی است. منابع خوب شامل گوشت، تخم مرغ، ماهی، حبوبات و لبنیات است.
آهن: کمبود آهن یکی از عوامل اصلی ریزش مو است. غذاهای غنی از آهن مانند گوشت قرمز، اسفناج، عدس و غلات غنی شده را مصرف کنید.
روی: زینک پلاس خارجی عملکرد فولیکول مو پشتیبانی می کند. می توانید آن را در صدف، گوشت قرمز، مرغ، لوبیا و آجیل پیدا کنید.
بیوتین: که به عنوان ویتامین B7 نیز شناخته می شود، بیوتین به تبدیل غذا به انرژی برای رشد مو کمک می کند. بیوتین مصرف کنید یا تخم مرغ، ماهی قزل آلا و آووکادو بیشتری بخورید.
ویتامین C: این آنتی اکسیدان به تولید کلاژن کمک می کند که برای سلامت مو ضروری است. مرکبات، فلفل دلمه ای و کلم بروکلی منابع خوبی هستند.

بهترین شامپو برای رویش مجدد موی سر

در حالی که داروها، مکمل ها و درمان های بالینی می توانند برای تحریک رشد موهای جدید بسیار موثر باشند، شامپوی مناسب نیز می تواند نقش حمایتی ارزشمندی داشته باشد. فرمول های خاص شامپو ضد ریزش مو حاوی مواد فعالی هستند که به تغذیه پوست سر، احیای فولیکول ها و تشویق رشد مجدد کمک می کنند. در اینجا برخی از بهترین شامپوها برای تقویت بازسازی موهای سالم آورده شده است:

1. شامپو ضد شوره

شامپو ضد شوره حاوی ماده فعال کتوکونازول است که یک عامل ضد قارچ قوی است. با مبارزه با قارچی که باعث شوره سر می شود، به ایجاد یک محیط بهینه پوست سر برای رشد فولیکول های مو کمک می کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند تحریکات را تسکین دهد و ریزش مو را کاهش دهد.

2.شامپو تقویتی و ضد ریزش

شامپو ضد ریزش دارای فرمول طبیعی قوی از جمله بیوتین، روغن آرگان و نخل اره است. این مواد برای مهار DHT (یکی از دلایل اصلی ریزش مو)، بهبود گردش خون و تقویت رشته های مو با هم کار می کنند. کاربران کاهش قابل توجهی در ریزش و رشد مجدد قابل توجه گزارش کرده اند.

3. شامپو کافئین

کافئین عنصر اصلی این شامپو است، زیرا ثابت شده است که فولیکول های مو را تحریک می کند و فاز رشد چرخه مو را طولانی می کند.

آمپول رویش مجدد مو

بهترین آمپول‌های رشد مجدد مو از خواص ترمیمی عصاره‌های گیاهی و روغن‌های ضروری انتخاب شده استفاده می‌کنند. موادی مانند جینسینگ، کافئین، نعناع فلفلی و نخل اره ای به طور هم افزایی در موارد زیر عمل می کنند:

تحریک میکروسیرکولاسیون و افزایش جریان خون در پوست سر
مهار تولید DHT، یکی از دلایل اصلی ریزش موی ژنتیکی
فولیکول ها را با ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های ضروری تغذیه کنید
التهاب را تسکین می دهد و پوست سر تحریک شده را آرام می کند
فاز رشد فعال چرخه مو را طولانی کنید

این آمپول های رشد مو با پرداختن به علل ریشه ای نازک شدن و ریزش، می توانند فولیکول های خفته را دوباره بیدار کرده و باعث رشد موهای جدید شوند.

 

منبع mayoclinic.org

source

توسط salamathyper.ir