getty جلب توجه مخاطبان در حالی که آنها در تلفن خود هستند نیاز به یک رویکرد استراتژیک دارد. با صفحهنمایشهای کوچکتر و فاصله توجه کوتاهتر، استراتژی بازاریابی موبایلی باید دقیق و تاثیرگذار باشد. آیا اختصار، وضوح یا جذابیت بصری باید در اولویت قرار گیرد تا کاربران را به طور موثر درگیر کند؟
در زیر، 19 عضو شورای آژانس فوربس در مورد نحوه ترکیب پیامهای مختصر، تاثیرگذار و بهینهسازی تصاویر برای اطمینان از چشمنواز بودن و به راحتی قابل هضم، بینشهایی ارائه میدهند. نکات آنها را دنبال کنید تا محتوای تلفن همراه برند را ارتقا دهید و مخاطبان را درگیر خود نگه دارید.
1. مشتریان را با یک پیشنهاد قوی و فریبنده فریب دهید جزئیات مهم نیستند! شما باید محتوای خود را بهینه کنید. از تصاویری بسیار جذاب، همراه با پیامهای کوتاه و قدرتمند که با صدای مناسب احساساتی میشوند، استفاده کنید. هنگامی که مخاطبان خود را جذب کردید، آنها خودشان به دنبال جزئیات خواهند بود. اما ابتدا باید آنها را با یک پیشنهاد قوی و فریبنده که مستقیماً با وضعیت آنها صحبت می کند، جذب کنید. – Nhu Khue Ngo، OSK New York Inc.
2. از رنگ برندتان به صورت استراتژیک استفاده کنید از رنگ های برندتان به صورت استراتژیک در تصاویرتان استفاده کنید. این روش دیگری برای ایجاد ارتباط و تأثیرگذاری بر مخاطبان است. رنگ به شما کمک میکند در همه چیز از وبسایت و ایمیلها گرفته تا پستها، نمایهها و نظرات متمایز شوید و طنینانداز شوید. – ملانی بوردن، گروه بوردن
3. روی سادگی تمرکز کنید هنگام ایجاد محتوا برای دستگاه های تلفن همراه، روی سادگی و وضوح تمرکز کنید. از متن مختصر، تصاویری پررنگ و فراخوانهای واضح برای جلب توجه سریع استفاده کنید. – محمد التیتی، بوست
اطلاعات بیشتر از FORMFORBES ADVISORبهترین حساب های پس انداز پربازده سال 2024ByKevin PayneContributorبهترین حساب های پس انداز سود 5 درصدی 2024ByCassidy HortonContributor4. از رنگهای پر جنب و جوش و زیرنویسهای برجسته استفاده کنید با توجه به اندازههای کوچک صفحهنمایش و بازههای توجه کوتاهتر، جلب توجه کاربر تلفن همراه در چند ثانیه اول ضروری است. استفاده از رنگهای پر جنب و جوش، زیرنویسهای برجسته و رسانههای بارگذاری سریع باعث میشود محتوای شما برجسته و سریع درک شود و تعامل و حفظ آن به حداکثر برسد. – ست جئوفریون، ورب
5. اولویتبندی ناوبری بصری و زمانهای بارگذاری سریع بر اساس تجربه من، ایجاد محتوای موبایلی جذاب به داستان سرایی مختصر با تصاویری غنی نیاز دارد. از متن کوتاه و جذاب همراه با تصاویر و ویدیوهای باکیفیت استفاده کنید تا به سرعت توجه را جذب و حفظ کنید. زمان بارگذاری سریع و ناوبری بصری نیز برای یک تجربه کاربری یکپارچه بسیار مهم است. این رویکرد موثر و شبیه به استراتژی های مورد استفاده توسط BuzzFeed و Instagram است. – آجی پراساد، تیم وب GMR
شورای آژانس فوربس یک انجمن فقط دعوت برای مدیران در روابط عمومی موفق، استراتژی رسانه، آژانس های خلاق و تبلیغاتی است. آیا واجد شرایط هستم؟
6. سرفصل های قوی بنویسید بسته به برند شما، جذابیت برای صفحه نمایش های کوچک و فاصله توجه کوتاه ممکن است موثرترین استراتژی نباشد. محتوای پر زرق و برق که در حین پیمایش چشم مصرف کننده را به خود جلب می کند، احتمالاً برای برندهای B2C مؤثرتر از شرکت های B2B است. اگر میخواهید واقعاً تأثیری ماندگار بر مشتریان خود بگذارید، روشهای سنتی مانند سرفصلهای قوی هنوز راهگشا هستند. – ایوان نیسون، شرکت Nison
7. از خلاقیت های منحصر به فرد، خام و سریع استفاده کنید یک نکته این است که افراد خلاق را از معمول متمایز کنید. برای متوقف کردن طومار، نشان دادن چیزی غیرعادی و بصری جذاب که درک آن نیز در مدت زمان بسیار کوتاهی ساده است، باعث علاقه مخاطبان مناسب میشود. تبلیغات برش خورده و صیقلی، با ارزش تولید بالا و به سبک تلویزیونی، در پلتفرم های اجتماعی به اندازه خلاقیت های خام، سریع، سرگرم کننده و آموزنده کار نمی کنند. – ویلیام پولسون، تبلیغات اینترنتی استرالیایی
8. به مصرف کنندگان آنچه را که می خواهند به سرعت بدهید نشان دادن یا گفتن آنچه می دانید مصرف کننده می خواهد در سه تا پنج ثانیه اول ببیند یا بشنود، مهم است. روزهای انتظار برای به نمایش گذاشتن شگفتی به پایان رسیده است، زیرا بیشتر بینندگان به پایان نخواهند رسید. بنابراین آنها را به شدت و سریع با بزرگترین عامل “وای” ممکن که می توانید از جلو ضربه بزنید. با اندازه صفحه نمایش کوچکتر، می خواهید اندازه چیزی را که روی آن کار می کنید برای تقویت پیام و تحویل آن به حداکثر برسانید. – تونی پک، Y Not You Media
9. حداقل اطلاعات لازم را با استفاده از قابلیتهای افشای افزایشی در FrontConsider ارائه دهید. این استراتژی طراحی شامل ارائه تنها حداقل اطلاعات لازم از قبل است و به کاربران اجازه می دهد تا در صورت نیاز محتوای دقیق تر را بررسی کنند. این کار نمای اولیه را بدون درهمنظم نگه میدارد و به بهینهسازی تعامل کاربر برای استفاده از تلفن همراه کمک میکند، جایی که فضای صفحه محدود است، مانند رابطهای آکاردئونی یا زبانهدار. – دیمیتری کوستوف، Regex SEO
10. محتوای خود را برای هر پلتفرم متمایز کنید سازگار بمانید و مخاطبان خود را بشناسید. تکرار برای برندها کلیدی است، اما تمایز در هر پلتفرم نیز مهم است. هر پلتفرم به روانشناسی مخاطبان متفاوتی پاسخ می دهد. بنابراین، اگر برند شما، به عنوان مثال، نشان دهنده مراقبت از مو است: در اینستاگرام، این در مورد عکس ها است – اما در TikTok، این کار مربوط به استفاده از محصولات و نمایش نتایج است. روی برند بمانید، اما اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به درستی با کانالهای مختلف تناسب دارد. – مونیکا آلوارز-میچل، Pulse Creative، LLC
11. ارسال یک CTA در اسرع وقت یک نکته مهم برای ایجاد محتوای جذاب و به یاد ماندنی برای دستگاه های تلفن همراه، اولویت دادن به محتوای بصری و ارسال پیام مختصر است. اندازه صفحه نمایش کوچکتر است و کاربران تلفن همراه فاصله توجه کمتری دارند. شما باید در همان ابتدا علاقه آنها را جلب کنید و برای آنها تماسی بفرستید که در سریع ترین زمان ممکن احساس اجباری نمی کنند. – آرین قطبی، کوروش دیجیتال
12. ایجاد کمپین های شخصی شده برای هر ICP با جدیدترین اختلالات فناوری، تمرکز از “فقط انتقال” به انتقال “بیشتر با کمتر” تغییر کرده است – اطلاعات بیشتر در زمان کمتر و در فضای کمتر. طراحان و کپیرایترها آن را چالشبرانگیز میدانند، زیرا اکنون باید مانند مخاطب فکر و رفتار کنند. با این حال، بهترین نکته این است که پروفایلهای مشتری ایدهآل خود را شناسایی کنید و برای هر ICP کمپینهای شخصیسازی شده ایجاد کنید تا به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید، درگیر کنید و آنها را تبدیل کنید. – Prashanthi Kolluru، KLOUDPORTAL
13. از Micro-Interactions استفاده کنید برای ایجاد محتوای جذاب و به یاد ماندنی موبایل، از micro-interactions استفاده کنید. این انیمیشنهای ظریف یا مکانیسمهای بازخورد، مانند تپش قلب در هنگام پسندیدن یا یک انیمیشن با کشیدن انگشت، به سرعت توجه را به خود جلب میکنند و تجربه کاربر را بهبود میبخشند. آنها بازخورد فوری ارائه می دهند، تعاملات را بصری و رضایت بخش می کنند، که با توجه به اندازه صفحه نمایش کوچکتر و فاصله توجه کوتاه تر، بسیار مهم است. – Vaibhav Kakkar، راه حل های وب دیجیتال
14. حفظ کاربران تلفن همراه با ویدیوهای بالاتر از Fold در تجربه من، قرار دادن ویدیوها در بالای صفحه با استفاده از پلت فرم های بازاریابی ویدیویی کلید حفظ کاربران تلفن همراه است. اجتناب از تعبیههای YouTube به نگه داشتن بینندگان در سایت کمک میکند و خطر از دست دادن توجه آنها به سایر محتوای YouTube را به حداقل میرساند. این همچنین به گوگل نشان می دهد که صفحه مرتبط است و هدف کاربر را برآورده می کند، که باعث بهبود رتبه صفحه می شود. – جیسون هنسی، هنسی دیجیتال
15. از تصاویری پررنگ و آسان برای خواندن در جهت عمودی استفاده کنید پیامی واضح و مختصر ایجاد کنید که شامل همه چیز است، از استفاده از تصاویر برجسته و جلب توجه گرفته تا طراحی همه چیز در جهت عمودی برای مشاهده تلفن همراه. تصاویری جسورانه و آسان برای خواندن، محتوا را در دنیای پر از محتوا جذاب می کند. همچنین بسیار مهم است که مطمئن شوید محتوا به سرعت بارگیری می شود، که به افزایش قابلیت اشتراک گذاری آن کمک می کند. – Trey Robinson، Story Amplify
16. ترکیب حرکت بدون صدا (در ابتدا) خلاقیتها با متن متحرک یا عناصر خود پیمایشی که تغییرات محصول شما را نشان میدهند باید ابتدا بدون صدا کار کنند و در مرحله دوم صدای غنیسازی کنند تا اگر صدا فعال شود، فقط به تجربه اضافه میکند. . به طیف وسیعی از گزینههای لباس فکر کنید که میتوان آنها را مانند یک برنامه دوستیابی به چپ یا راست کشید. حرکت درگیر می تواند توجه را به خود جلب کند و انگشت شست بیننده را متوقف کند. – برنارد می، مواضع ملی
17. اطلاعات پیچیده را به قطعات کوچک تقسیم کنید یک نکته برای بازاریابان مراقبت های بهداشتی ساده کردن آن است. محتوای مراقبت های بهداشتی می تواند پیچیده باشد، و حفظ توجه کاربران تلفن همراه را به چالش می کشد. با تقسیم کردن اطلاعات به قطعات کوچک و استفاده از زبان واضح و روزمره، آن را ساده کنید. از تصاویری چشم نواز، مانند ویدیوهای کوتاه با مدل های آناتومی برای توضیح شرایط استفاده کنید، آنها را برای نمایشگرهای کوچکتر برای جلب توجه و درک بهتر بهینه کنید. – کریستی سایا اوونبی، شرکت MOXY
18. علایق نسلی مخاطبان هدف را در نظر بگیرید علایق نسل هایی را که هدف قرار می دهید در نظر بگیرید. طبق تحقیقات منابع مختلف، هزاره ها بیشتر به محتوای عاطفی علاقه مند هستند که در عین حال ارزش ایجاد می کند. برای زومرها، باز بودن و اصالت در اولویت باقی می ماند. با در نظر گرفتن علایق و ارزش های نسلی که برای برند در اولویت است، محتوای موبایل برای آن نسل جذاب تر می شود. – مایکل کوزمینوف، HypeFactory
19. توجه بصری را جلب کنید و زیرنویس ها را درج کنید. موبایل از شما می خواهد که اسکرول مصرف کننده را متوقف کنید. از آنجایی که صدا به طور پیش فرض خاموش است، باید توجه آنها را به صورت بصری جلب کنید. هنگام استفاده از کلیپ های ویدیویی، مطمئن شوید که متن زیرنویس را به صورت برجسته و رنگی نشان می دهید تا برجسته شود. از گرافیک و رنگ های جسورانه برای جذب بینندگان به پیام های خود استفاده کنید. شما فقط چند ثانیه فرصت دارید. این مانند یک بیلبورد است: شما کمتر از 10 کلمه برای بیان پرونده خود دارید. – تری زلن، Zelen Communications
وب سایت من را بررسی کنید. پنل خبره®مدیران موفق روابط عمومی، استراتژی رسانه، خلاق و تبلیغات از شورای آژانس فوربس، روندها و نکاتی را به اشتراک می گذارند”>
* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها