رئیس سازمان غذا و دارو گفت: 2 محصول دافع پشه آئدس از  ۴ محصول معرفی شده توسط سازمان بهداشت جهانی، در کشور تولید می شود و در داروخانه ها موجود است.

به گزارش ساعت سلامت، دکتر سید حیدر محمدی گفت: سازمان بهداشت جهانی ۴ محصول به‌عنوان دافع حشرات را برای پشه آئدس یا همان عامل بیماری تب دنگی معرفی کرده است تا کشورهای دنیا آن را تامین و در دسترس مردم قرار دهند.

وی افزود: فراورده‌های دافع حشره آئدس یا همان عامل بیماری تب دنگی با نام دیت و 3535 IR شناخته می‌شود که اشکال مختلفی از قبیل لوسیون، کرم، قلم و اسپری دارد  که نه‌تنها برای دفع این حشره بلکه برای دفع سایر حشرات از جمله مگس، کنه، ساس و… نیز مطرح مورداستفاده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تفاوت فرآورده‌های دفع حشرات در ماندگاری آن است، گفت: دوام این محصولات با یکدیگر متفاوت است و بر اساس درصدی که دارند، می‌توانند ماندگاری متفاوتی داشته باشند، همچنین درصورتی‌که درصد هر یک از این محصولات از حدی بالاتر رود باعث ایجاد حساسیت پوستی می‌شود.

وی افزود: بنابراین توصیه می‌شود که قبل از مصرف حتماً برچسب روی فرآورده‌ها بادقت مطالعه و یا با داروساز مستقر در داروخانه در مورد نحوه استفاده از این محصولات مشورت شود.

به گفته دکتر محمدی بر اساس تمهیدات اندیشیده‌ شده و با همکاری تولیدکنندگان، دو محصول دفع پشه آئدس با تیراژ بسیار بالا تولید و به بازار عرضه می‌شود تا مشکلی در تهیه آن وجود نداشته باشد.

source

توسط salamathyper.ir