کشف و شناخت رویداد بارداری زودتر از زمانی که پریود ناپدید می‌شود، همیشه برای همه خانم‌ها یک چالش بزرگ بوده است؛ چه آنهایی که منتظر جواب مثبت بارداری هستند و چه آنهایی که نمی‌خواهند باردار باشند. در هر دو صورت اطلاع از اینکه بارداری رخ داده است یا نه، مهم است. اگرچه در هر صورت و با گذشت مدت زمان لازم و با از دست دادن یا ندادن پریودی، باردار بودن یا نبودن کاملا مشخص می‌شود، اما گاهی و شاید بهتر است بگوییم بیشتر موارد استرس این موضوع که باردار هستیم یا نه، بسیار فزاینده و اذیت‌کننده است. از همین جهت است که همیشه موضوع تشخیص زودهنگام علائم بارداری یک چالش بزرگ بوده است که البته اماها و اگرهای بسیار زیادی هم دارد؛ زیرا معمولا قبل از ناپدید شدن عادت ماهانه، چنین تشخیصی به صورت قطعی و حتمی کار بسیار بسیار سخت و ریسک‌پذیری است.

علائم بارداری پسر

بیایید با هم صادق و البته واقع نگر باشیم؛ جست و جوی ریزترین علائم بارداری در هفته اول اگرچه ممکن است جذاب باشد، اما در حقیقت اهمیت خاصی ندارد؛ زیرا در صورت وقوع بارداری، هفته اول بارداری دقیقا زمانی است که شما در دوران عادت ماهانه خود هستید. به عبارت دیگر شروع هفته‌ اول بارداری از اولین روز آخرین پریودی محاسبه می‌شود. بنابراین بدیهی است که شما در هفته اول بارداری احساس خاص یا علامت خاصی را نداشته باشید، زیرا عملا هنوز تا وقوع لقاح فاصله دارید و فقط و فقط از لحاظ بدنی در حال آماده شدن برای لقاح و بارداری هستید.

بنابراین بهترین کار این است که اصلا خود را درگیر این موضوعات نکنید. اگر بارداری رخ داده باشد و چنانچه لقاح دیرکرد نداشته باشد، معمولا زمانی که منتظر شروع سیکل بعدی خود هستید، با تست بارداری متوجه حاملگی خود خواهید شد.

به یاد داشته باشید که معمولا علائم مربوط به شروع پریودی با علائم بارداری اشتراکات بسیار زیادی دارد. از همین جهت است که تشخیص سخت می‌شود و فقط عقب افتادن عادت ماهانه و تست بارداری است که می‌تواند وقوع بارداری را مسجل کند.

بهترین کاری که می‌توانید در این مدت زمان انتظار انجام دهید این است که خونسرد باشید و با حفظ آرامش منتظر بمانید تا سیکل بعدی شما فرا برسد و ببینید که چه اتفاقی رخ می‌دهد.

نمی‌خواهم باردار باشم؟

چنانچه رابطه محافظت نشده‌ای داشته اید، قرص اورژانسی و ضد بارداری مصرف نکرده‌اید و به هیچ وجه تمایل ندارید که باردار باشید و از همین جهت به دنبال علائم اولیه بارداری هستید تا در صورت وقوع بارداری، احتمالا به دنبال سقط جنین باشید و … ، باید بدانید که که در این صورت هم چاره‌ای جز صبر ندارید.

اگرچه اینجا در مورد عوارض سقط جنین و تاثیرات جسمی و روحی و روانی که این کار دارد، صحبت نمی‌کنیم و البته آن را تایید نمی‌کنیم، مگر اینکه جنین ناسالم باشد و آزمایشات کامل به صورت قطعی ناسالم بودن جنین را تایید کرده باشند؛ اما به هر دلیل اگر به این فکر می‌کنید که در صورت بارداری، خیلی زود به بارداری خود خاتمه دهید، حتما باید سونوگرافی و آزمایشات لازم را انجام دهید تا بارداری شما تایید شود و سپس هر اقدامی که صلاح می‌دانید انجام دهید.

در واقع شما نمی‌توانید خیلی زود بعد از نزدیکی و داشتن رابطه محافظت نشده از باردار شدن یا نشدن خود مطلع شوید. شما مجبور هستید صبر کنید تا در زمان مقرر نتیجه را ببینید.

تشخیص جنسیت جنین

علائم بارداری دختر

اینکه باردار باشید یا نباشید یک مسئله است و اینکه آیا جنین شما دختر است یا پسر، مسئله دیگر. بعد از اثبات بارداری همیشه اولین نکته‌ای که به آن توجه می‌شود، دختر یا پسر بودن جنین است. اگرچه روش‌های خانگی بسیاری به عنوان علائم صد در صد جنین پسر وجود دارد و در لینک زیر به آنها اشاره کرده‌ایم:

https://gahvare.net/articles/hj7ee/%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%D8%B3%D8%B1

یا علائم صد در صد جنین دختر

https://gahvare.net/articles/LQ6E7/%D8%B9%D9%84%D8%A7%D8%A6%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1

احتمالا چیزهایی در مورد ضربان قلب جنین و ارتباط دادن آن به جنسیت جنین شنیده‌اید؛ باید بدانید که این موضوع هم کاملا رد شده است و وجه علمی و پزشکی ندارد. اگرچه هنوز هم در مرکز توجه است و بسیاری به آن استناد می‌کنند، اما قابل قبول نیست.

تشخیص جنسیت جنین می‌تواند از هفته 12 به بعد امکانپذیر باشد. البته گاهی گفته می‌شود بهتر است تا هفته 15 صبر کرد تا به طور قطعی جنسیت جنین مشخص شود؛ اما معمولا سونوگرافیست‌های متبحر و با تجربه در همان هفته 12 و با انجام غربالگری اول بارداری می‌توانند جنسیت جنین را به درستی تشخیص دهند.

بنابراین عدد بتا، تعداد ضربان قلب جنین، کف کردن یا نکردن ادرار و … هیچ ربطی به جنسیت جنین ندارد.

ماه اول بارداری

چهار هفته اول یا همان ماه اول بارداری از روز اول پریود آخر شما محاسبه می‌شود. بنابراین اگر بعد از حدود چهار هفته و چند روز تست بارداری شما مثبت اعلام شده است، به این معنی است که شما یک ماهه بارداری هستید و رابطه جنسی که بعد از اتمام پریودی داشته‌اید به بارداری منجر شده است. در واقع نزدیکی زمانی رخ داده است که تخمکگذاری انجام شده و تخک آزاد شده با اسپرم ملاقات کرده و نهایتا لقاح رخ داده است. اگرچه همه این اتفاقات در بدن شما در طی چند ساعت یا شاید چند روز رخ می‌دهد، اما شما متوجه هیچ چیزی نخواهید شد.

اما شاید شنیده باشید که عده‌ای عنوان می‌کنند ما زمان لقاح را متوجه شدیم و احساس کردیم و … . باید بگوییم که معمولا اینگونه احساسات به حساسیت شدید افراد و فکرهای زیادی که در این باره می‌کنند، مربوط می‌‌شود. در واقع آنچه در بدن در حال اتفاق است، خیلی زود قابل درک و لمس نیست. بنابراین هرگز نباید خود را درگیر موضوعات این چنینی کنید.

واقعیت این است که اگر همه شرایط فراهم باشد، لقاح اتفاق می‌افتد. این اتفاق طوری نیست که متوجه آن شوید، اما خیلی زود با علائم آن روبه رو خواهید شد.

به یاد داشه باشید که بارداری یک پروسه طولانی و البته پر فراز و نشیب است که باید احتمال هر اتفاقی را در این دوره بدهید. مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که بیش از پیش مراقب خود باشید؛ کارهای سنگین نکنید، استرس نداشته باشید و صبور باشید.

منبع علائم بارداری:

https://gahvare.net/articles/XnRW5/%D8%B9%D9%84%D8%A7%D8%A6%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C

 

source

توسط salamathyper.ir