اپل روز دوشنبه اولین نسخه از Apple Intelligence، مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی را که به بهبود سیری (Siri)، تولید خودکار ایمیل و تصاویر و دسته‌بندی اعلانات می‌پردازد، را منتشر کرد. این قابلیت‌های جدید در نسخه بتای توسعه‌دهندگان iOS 18.1 عرضه شدi و در حال حاضر تنها برای توسعه‌دهندگان ثبت‌نام شده اپل که سالیانه 99 دلار پرداخت می‌کنند، در دسترس است.

امید سرمایه‌گذاران به ادغام هوش مصنوعی

سرمایه‌گذاران امیدوارند که ادغام نزدیک هوش مصنوعی با سیستم‌عامل اپل بتواند در سال‌های آینده موج بزرگی از ارتقاء‌ها را به ارمغان بیاورد، به‌ویژه از آنجایی که این سیستم تنها بر روی آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس و نسخه‌های جدیدتر کار خواهد کرد.

Apple Intelligence در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان اپل در کوپرتینو، کالیفرنیا، در 10 ژوئن 2024 معرفی شد. این ویژگی‌های هوشمند همچنین در نسخه‌های مشابه برای آیپد و مک نیز عرضه شده.

این سرویس در اواخر سال جاری برای عموم عرضه خواهد شد، شماره نسخه 18.1 نشان می‌دهد که Apple Intelligence به‌همراه سخت‌افزار جدید آیفون که انتظار می‌رود در پاییز با iOS 18 عرضه شود، منتشر نخواهد شد.

با بهبود ویژگی‌های هوش مصنوعی (هم از جنبه نرم‌افزاری و هم احتمالاً سخت‌افزاری) در آیفون 2025، آیفون جدید احتمالا با استقبال حوبی روبرو خواهد شد.

ویژگی‌های جدید در پیش‌نمایش

پیش‌نمایش منتشر شده شامل موارد زیر است:

  • ظاهر جدید سیری که لبه‌های گوشی را روشن می‌کند.
  • بهبودهای دیگر در سیری، مانند توانایی درک دستورات هنگامی که گوینده کلمات را اشتباه می‌گوید.
  • سیری اکنون می‌تواند به سوالات رفع اشکال درباره محصولات اپل پاسخ دهد.
  • جستجوی بهتر عکس‌ها و ساخت فیلم.
  • خلاصه‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی برای ایمیل‌ها، پیام‌ها و پیام صوتی
  • ابزارهای نگارش، سرویس تولید متن اپل.
  • پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهندگان iOS 18.1 شامل یک ویژگی جدید با استفاده از هوش مصنوعی است که به کاربران امکان ضبط و تبدیل مکالمات تلفنی به متن را می‌دهد. کاربران با دسترسی به نسخه بتا می‌توانند با ضربه زدن به دکمه «ضبط» در گوشه بالای سمت چپ صفحه تماس، یک فایل صوتی از مکالمه خود ذخیره کنند.

کاربران می‌توانند به ضبط‌ها، نسخه‌های متنی و خلاصه‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی از تماس‌های خود در برنامه نوتز (Notes) دسترسی داشته باشند.

نحوه عملکرد ضبط تماس

پس از فعال‌سازی، همه تماس‌گیرندگان پیامی مبنی بر «این تماس ضبط خواهد شد» خواهند شنید. برنامه تماس (Phone app) مکالمه را ضبط کرده و به‌طور خودکار یک نسخه متنی از آن ایجاد می‌شود که در برنامه نوتز (Notes) نمایش داده می‌شود. علاوه بر این، کاربران می‌توانند به فایل صوتی کامل و خلاصه‌ تولید شده توسط هوش مصنوعی از مکالمه نیز در برنامه نوتز دسترسی داشته باشند.

کاربردهای ضبط تماس

اپل اولین بار این ویژگی ضبط تماس را در کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی خود در ماه ژوئن معرفی کرد. این ویژگی می‌تواند برای روزنامه‌نگارانی که معمولاً مصاحبه‌ها را تلفنی انجام می‌دهند مفید باشد و حتی در مواقعی که تماس مهمی از یک پزشک دارید و می‌خواهید دقیقاً به یاد بیاورید چه گفته شده، کاربردی باشد.

ویژگی‌های آینده

این ویژگی‌ها هنوز در پیش‌نمایش هوش مصنوعی وجود ندارند، هرچند اپل می‌گوید که طی سال آینده معرفی خواهند شد:

  • تولید تصویر
  • تولید ایموجی
  • پاک‌سازی خودکار عکس‌ها
  • بهبودهای دیگر سیری، از جمله توانایی استفاده از اطلاعات شخصی شما و توانایی انجام اقدامات در داخل برنامه‌ها
  • ادغام ChatGPT اوپن‌اِی‌آی (OpenAI)



نوشته‌های پیشنهادی

source

توسط salamathyper.ir