مقدمه

تکنیک جداسازی واحد فولیکولی (FIT) یک تکنیک خاص کاشت مو است که به روش استخراج واحد فولیکولی (FUE) نیز معروف است. این فناوری نوآورانه که مبتنی بر جداسازی فردی گرافت ‌های مو است، نتایج کاشت مو را بهبود می‌بخشد و روش‌های کاشت مو را متحول کرده است. به لطف روش‌های دقیق این تکنیک، فولیکول‌های مو از پوست سر خارج می‌شوند، بدون اینکه آسیبی به ساختار آن وارد شود.

بسیاری از افراد به لطف کاشت مو به روش FIT با درصد موفقیت بالا در دستان جراحان ماهر به ظاهر رویایی موهای خود دست یافته اند. اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد دیگر از ریزش شدید مو یا طاسی رنج می برید، کاشت موی FIT ممکن است راه حل مناسبی برای شما باشد.

در بین روش های مختلف، کاشت مو به روش FIT یکی از بهترین هاست که نتیجه طبیعی دارد و بعد از کاشت جای زخمی روی سر باقی نمی ماند و اگر مراقبت های لازم را بعد از کاشت انجام دهید نتیجه ظاهری کاملا طبیعی خواهید داشت و تاثیر زیادی روی زیبایی صورت شما می گذارد. روش های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که بر خلاف FIT هر کدام دارای معایبی هستند که در این مبحث قصد داریم کاشت مو به روش FIT را به طور کامل توضیح دهیم.

مراحل کاشت مو به روش FIT

روش کاشت مو Micro FIT از یک دستگاه میکرو برای استخراج گرافت مو استفاده می کند. این میکرو دستگاه برش هایی با قطر 0.4 میلی متر تا 0.45 میلی متر ایجاد می کند که بدون ایجاد آسیب، گرافت ها را از بافت اطراف جدا می کند. این برش‌ها به قدری کوچک هستند که باعث خونریزی نمی‌شوند که منجر به دوره نقاهت راحت‌تر بعد از عمل می‌شود. گرافت های موی جمع آوری شده در محلول مخصوص نگهداری می شوند و برای عمل کاشت آماده می شوند. پس از تکمیل فرآیند استخراج، جراح شما شروع به کاشت فولیکول های مو در ناحیه گیرنده می کند.

در این روش مانند سایر روش ها برای کاشت گرافت مو، برش سطحی روی سطح پوست ایجاد نمی کنند که باعث ایجاد زخم و اسکار می شود. به این ترتیب هیچ خطی روی پوست سر ایجاد نمی شود و کاشت موی بسیار طبیعی خواهید داشت.

میزان موفقیت کاشت مو FIT چقدر است؟

کاشت مو FIT به دلیل نتایج رضایت بخش و درصد موفقیت بالا شناخته شده و ترجیح داده می شود. این روش نسبت به روش‌های قبلی کاشت مو، دوره نقاهت آسان‌تر، ماندگاری بیشتر مو و نتایج بهتری را ارائه می‌دهد. میزان موفقیت کاشت مو FIT می تواند به 90 تا 95 درصد برسد.

آیا تکنیک FIT به ناحیه اهداکننده آسیب می رساند؟

تکنیک FIT یک تکنیک غیر تهاجمی است. به لطف برش های کوچک ایجاد شده در ناحیه اهداکننده، گرافت های مو با حداقل آسیب به پوست سر و فولیکول های مو برداشته می شوند. این تکنیک نیز به ندرت باعث خونریزی می شود. به همین دلیل است که می توان گفت تکنیک FIT به ناحیه اهدا کننده آسیب نمی رساند.

اما مراحل کاشت مو به روش FIT عبارتند از:

1- بررسی بیمار و آزمایش های مخصوص کاشت مو و بررسی وضعیت بیمار و داروهایی که متقاضی مصرف می کند انجام می شود و سپس یک روز برای کاشت تعیین می شود.

2- در مرحله دوم، پس از تمیز کردن سر و درجه طاسی، پوست سر بی حس می شود.

3-سپس با استفاده از ابزارهای ظریف طبی برداشت گرافت های مو را از پشت سر که حجم بیشتری از مو با ضخامت زیاد به اصطلاح بانک مو دارد شروع می کنند و پس از جداسازی آن ها را برای کاشت در قسمت جلوی سر آماده می کنند.

4- در نهایت پیوندهای تهیه شده با استفاده از ابزارهای پیشرفته با دقت و ظرافت در قسمت جلوی سر با ایجاد برش های کوچک کاشته می شود.

مزایای کاشت مو به روش FIT

  • نتیجه آن کاملا طبیعی به نظر می رسد.
  • برای کاشت نیازی به بریدگی در سطح پوست سر نیست.
  • نیازی به بیهوشی ندارد.
  • اسکار بعد از کاشت روی پوست سر ایجاد نمی شود.
  • کاشت مو به این روش دوره نقاهت طولانی و سختی ندارد.
  • پس از مدتی مشخص، رشد مو طبیعی خواهد بود.
  • انجام این روش با درد و خونریزی همراه نیست.
  • برای کاشت موی ابرو و سر، روشی مطمئن و بدون عارضه است.

قبل از کاشت مو چه کار کنم؟

قبل از عمل کاشت مو باید اقدامات لازم را انجام دهید. این موارد شامل ترک سیگار و الکل 1 تا 2 هفته قبل از عمل جراحی شما می باشد. همچنین مهم است که تیم پزشکی خود را در مورد هرگونه ملاحظات بهداشتی مطلع کنید. اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، باید 2 تا 3 روز قبل از عمل استراحت کنید. می توانید با جراح خود مشورت کنید تا بدانید دقیقاً چه زمانی باید مصرف دارو را قطع کنید .همچنین ممکن است جراح از شما بخواهد که قبل از عمل از خوردن و آشامیدن بعضی از غذا ها و ادویه و نوشیدنی ها خودداری کنید.

در روز کاشت مو مطمئن شوید که لباس راحت دکمه دار بپوشید که به راحتی بدون دست زدن به سرتان درآورید. همچنین، مطمئن شوید که مجبور نیستید بلافاصله بعد از عمل رانندگی کنید.

عوارض کاشت مو به روش FIT

کاشت مو به روش fit یکی از روش هایی است که انجام آن نیاز به دقت بالایی دارد و برای انجام صحیح آن نیاز به تمرکز بالایی است، بنابراین باید در انتخاب مرکز زیبایی و پزشک در شهرتان برای انجام آن دقت زیادی داشته باشید. پزشک متخصصی را انتخاب کنید که در حرفه خود تخصص کافی داشته باشد تا آن را به بهترین نحو انجام دهد. به عنوان مثال اگر ساکن اصفهان هستید ،درمانگاه تخصصی پوست و مو پارسی، کاشت مو به روش FIT را با بهترین تکنسین و تجهیزات پزشکی و جراحی زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو با مهارت و ظرافت و تراکم بالا انجام می دهد. به طور کلی در صورت انتخاب یک مرکز قابل اعتماد و پزشک ماهر و انجام مراقبت های قبل و بعد از کاشت، عارضه خاصی مشاهده نشده است و تنها ممکن است تا چند روز ورم و درد در ناحیه ایمپلنت احساس شود. بعد از عمل در نظر داشته باشید که با رعایت برخی نکات و موارد تسکین می یابد.

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش FIT

بعد از کاشت مو باید به نکاتی توجه کنید تا کاشت شما نتیجه مطلوبی داشته باشد. معمولا کاشت مو به روش فیت 2 تا 4 ساعت طول می کشد و پس از اتمام آن باید به مواردی توجه کرد.

  • تا سه روز پس از کاشت، ممکن است کمی تورم و سوزش در محل کاشت داشته باشید که نباید از عهده آن برآیید.
  • به مدت یک هفته از دراز کشیدن و فشار به ناحیه مورد نظر خودداری کنید.
  • رفتن به استخر و سونا به مدت دو هفته ممنوع است.
  • بهتر است قبل از کاشت استحمام کنید تا پوست سر و موهایتان تمیز باشد و تا چند روز بعد از کاشت استحمام نکنید.
  • کاشت مو به روش FIT روشی غیر تهاجمی است که نیازی به بیهوشی و بستری در بیمارستان ندارد و می توانید پس از کاشت برنامه روزانه خود را داشته باشید اما بهتر است چند روز استراحت کنید و از کارهای سنگین خودداری کنید تا نتیجه بهتر شود. .
  • سوراخ هایی که روی سر ایجاد می شود تا فولیکول ها وارد پوست شوند، لخته های کوچکی روی آن ایجاد می شود که جالب نیست، اما بهتر است چند روز آن ها را تحمل کنید و دست نزنید.

سن مناسب برای کاشت مو به روش FIT

کاشت مو به روش FIT یکی از روش های جدید است که محدودیت سنی خاصی ندارد و همه می توانند برای آن اقدام کنند، اما نکته مهم این است که متقاضی نباید در سن رشد باشد زیرا ممکن است به دلیل ریزش مو بیمار پس از درمان، موهای سر او دوباره رشد می کند. به همین دلیل بهترین سن برای کاشت 30 تا 55 سالگی است تا سن رشد نباشد و طاسی دائمی باشد و قبل از 50 سالگی تا زمانی که بدن قدرت ترمیم و رشد فولیکول های کاشته شده را پیدا کند. .

بعد از کاشت مو به روش FIT چه زمانی نتایج را مشاهده خواهید کرد؟

بعد از عمل کاشت مو، مدتی طول می کشد تا بتوانید نتیجه نهایی را ببینید. به همین دلیل مهم است که در طول دوره بهبودی صبور باشید. شما می توانید 3 تا 4 ماه پس از عمل کاشت مو، نتایج اولیه را مشاهده کنید. پس از اولین علائم رشد مو، موهای شما به تدریج بلندتر و ضخیم تر می شوند. شما می توانید نتایج نهایی کاشت موی FIT خود را 12 تا 14 ماه پس از عمل مشاهده کنید.

source

توسط salamathyper.ir