ستون فقرات انسان به عنوان ستون مرکزی بدن ما عمل می کند و کمر نقش اساسی در تحرک افراد دارد.اگر دچار مشکلات و آسیب های کمر مانند دیسک کمر شوید باید تغییراتی را در سبک زندگی خود ایجاد کنید.مصرف قرص غضروف ساز برای دیسک کمر راهی جهت ترمیم و بازسازی غضروف آسیب دیده و بهبود عملکرد کمر است.در این مطلب از سایت تخصصی داروخانه آنلاین ویتامین کده بهترین قرص غضروف ساز دیسک کمر مانند قرص آلفلیکس،پریفلکس پلاس، فلکس اورت،یونی فلکس و گلوکواستار معرفی و بررسی خواهیم نمود.

ما در مجموعه ویتامین کده همواره سعی بر آن داشته‌ایم که بهترین محصولات درمانی که دارای درصد رضایت بالای مشتریان هستند را معرفی نماییم و با بیشترین تخفیف ممکن خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.

بهترین قرص برای ترمیم و بازسازی غضروف دیسک کمر که امروز درباره آنها صحبت می کنیم را در قسمت پایین مشاهده می نمایید. شما می‌توانید جهت  خرید بهترین قرص‌ غضروف ساز با تخفیف ویژه از سایت داروخانه ویتامین کده اقدام نمایید.مصرف این مکمل ها در بهبود علائم درد دیسک کمر و کاهش التهاب اثر گذار هستند.

قویترین قرص غضروف ساز در داروخانه ترکیبات اصلی مکمل قیمت قرص در 1403 با تخفیف ویتامین کده
قرص پریفلکس پلاس
گلوکزآمین، کندرویتین، MSM، هیالورونیک اسید و عصاره‌های زردچوبه و زنجبیل    389000   تومان
قرص فلکس اورت
گلوکزامین و کندرویتین،زنجبیل،ویتامین D    470000 تومان
قرص کارتیژن مکس
گلوکزآمین سولفات   204000  تومان
کپسول فست ران
آووکادو ، سویا   45000  تومان
قرص آلفلکیس
گلوکزآمین، کندرویتین، متیل سولفونیل متان (MSM) و کلاژن هیدرولیز شده   545000  نومان

دیسک های بین مهره ای در ستون فقرات کمری نقش مهمی در ایجاد انعطاف پذیری، جذب شوک و ثبات ستون مهره ایفا می کنند. انحطاط دیسک کمر به دلیل تغییرات مرتبط با سن، عوامل ژنتیکی، استرس مکانیکی و انتخاب سبک زندگی رخ می دهد. این انحطاط شامل از دست دادن پروتئوگلیکان ها، محتوای آب و یکپارچگی ساختاری دیسک است که منجر به درد و اختلال عملکردی می شود.

عملکرد قرص های غضروف ساز دیسک کمر

قرص های سازنده غضروف دیسک کمر دسته ای از مکمل های غذایی هستند که ادعا می کنند از ترمیم، بازسازی یا نگهداری غضروف در دیسک های بین مهره ای حمایت می کنند. این قرص ها اغلب حاوی ترکیبی از ترکیبات طبیعی، ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد فعال زیستی هستند. در حالی که فرمولاسیون خاص ممکن است متفاوت باشد، هدف اصلی ارائه حمایت تغذیه ای از دیسک ها و افزایش بالقوه ظرفیت درمانی آنها است.

فواید قرص غضروف ساز برای دیسک کمر

این مکمل‌ها با ترکیبات مهم مانند گلوکزامین، کندرویتین سولفات، کلاژن و ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف فرموله شده‌اند که از سلامت و بازسازی غضروف حمایت می‌کنند. هدف قرص‌های غضروف‌ساز با تامین این مواد مغذی ضروری بدن، سنتز سلول‌های غضروفی جدید را تقویت می‌کند، یکپارچگی ساختاری دیسک‌های کمر را تقویت می‌کند و به طور ویژه درد و التهاب را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، این قرص ها ممکن است به بهبود انعطاف پذیری مفاصل، بهبود دامنه حرکتی بهتر و بازیابی عملکرد کلی ستون فقرات کمک کنند.در ادامه مهم ترین فواید قرص غضروف ساز دیسک کمر را مشاهده می کنید.

فواید قرص غضروف ساز برای دیسک کمر

تامین مواد مغذی مورد نیاز عضلات کمر

قرص های سازنده غضروف دیسک کمر اغلب حاوی مواد مغذی کلیدی مانند گلوکزامین، کندرویتین سولفات و پپتیدهای کلاژن هستند. این مواد بلوک های سازنده غضروف هستند و نقش مهمی در حفظ ساختار، یکپارچگی و عملکرد آن دارند. هدف این قرص ها با ارائه این اجزای ضروری از سنتز ماتریکس غضروف جدید است که به طور بالقوه به بازسازی و ترمیم دیسک های کمر آسیب دیده کمک می کند.

محافظت غضروف ها

برخی از مواد موجود در این قرص ها، مانند اسید هیالورونیک، ممکن است به محافظت و روان سازی دیسک های کمر کمک کند. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی در بدن است که مسئول حفظ روانکاری مفاصل و جذب ضربه است. با تکمیل قرص‌های غضروف دیسک کمر حاوی اسید هیالورونیک، این فرضیه وجود دارد که قرص‌ها می‌توانند خواص روان‌کنندگی دیسک‌ها را افزایش داده و به طور بالقوه اصطکاک و سایش را کاهش دهند و یک سد محافظ در برابر آسیب بیشتر ایجاد کنند.

اثرات ضد التهابی و تسکین دهنده درد

التهاب عامل مهمی در دژنراسیون دیسک و درد همراه است. برخی از قرص های سازنده غضروف دیسک کمر ممکن است حاوی ترکیبات طبیعی با خواص ضد التهابی مانند کورکومین، اسیدهای چرب امگا 3 یا عصاره بوسولیا سراتا باشند. این مواد به دلیل پتانسیل آنها برای کاهش التهاب و کاهش درد مورد مطالعه قرار گرفته است. با هدف قرار دادن فرآیندهای التهابی در دیسک‌های کمر، این قرص‌ها می‌توانند علائم را تسکین دهند و به بهبود ریزمحیط مساعد برای ترمیم غضروف کمک کنند.

خواص آنتی اکسیدانی

استرس اکسیداتیو، که با عدم تعادل بین رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها مشخص می شود، به دژنراسیون دیسک کمک می کند. قرص های سازنده غضروف دیسک کمر اغلب حاوی مواد غنی از آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C و E، کوآنزیم Q10 یا عصاره چای سبز هستند. این آنتی اکسیدان ها ممکن است به خنثی کردن رادیکال های آزاد و محافظت از سلول های دیسک در برابر آسیب اکسیداتیو کمک کنند. هدف این قرص ها با کاهش استرس اکسیداتیو ایجاد محیطی مطلوب تر برای ساخت و التیام غضروف است.

پیشگیری از دژنراسیون دیسک کمر

قرص های سازنده غضروف دیسک کمر علاوه بر اثرات بالقوه ترمیم کنندگی خود، ممکن است در جلوگیری از پیشرفت انحطاط دیسک نیز نقش داشته باشند. این قرص ها با ارائه حمایت های تغذیه ای، کاهش التهاب و محافظت در برابر آسیب اکسیداتیو، ممکن است به حفظ سلامت و یکپارچگی دیسک های کمر در طول زمان کمک کنند. این جنبه پیشگیرانه به ویژه برای افرادی که در معرض خطر انحطاط دیسک به دلیل سن، ژنتیک یا عوامل سبک زندگی هستند، مرتبط است.

خرید قرص مفاصل و استخوان از ویتامین کده

ترکیبات قرص غضروف ساز دیسک کمر

وقتی صحبت از قرص های غضروف ساز دیسک کمر می شود، فرمولاسیون و انتخاب مواد تشکیل دهنده نقش حیاتی در اثربخشی آنها دارد. این مقاله قصد دارد مواد تشکیل دهنده کلیدی موجود در بهترین قرص غضروف ساز دیسک کمر را معرفی کند و خواص منحصر به فرد آنها را بررسی نماید.

 

چگونه غضروف دیسک را بازسازی می کنید؟ به نقل از سایت ncbi
در اینجا ما در مورد یک مورد دژنراسیون علامت‌دار دیسک ستون فقرات گزارش می‌کنیم که در آن مصرف خوراکی دوزهای منظم گلوکزامین و CS به مدت دو سال ممکن است باعث بازسازی غضروف دیسک بین مهره‌ای تا حدی تخریب شده باشد.

گلوکزامین:

گلوکزامین یک ترکیب طبیعی است که در بدن به ویژه در غضروف یافت می شود. نقش مهمی در سنتز گلیکوزآمینوگلیکان ها، که اجزای ضروری بافت غضروف هستند، ایفا می کند. هدف قرص های سازنده غضروف دیسک کمر با ارائه گلوکزامین اگزوژن، از بازسازی و حفظ غضروف سالم در دیسک های کمر است. گلوکزامین به دلیل پتانسیل آن در کاهش درد، بهبود تحرک و افزایش یکپارچگی ساختاری غضروف مورد مطالعه قرار گرفته است.

کندرویتین سولفات:

کندرویتین سولفات یکی دیگر از اجزای مهم بافت غضروف است. این به جذب و حفظ آب در ماتریکس غضروف کمک می کند و خاصیت بالش و جذب ضربه را فراهم می کند. قرص های سازنده غضروف دیسک کمر اغلب حاوی کندرویتین سولفات برای حمایت از هیدراتاسیون و یکپارچگی ساختاری دیسک های کمر هستند. مطالعات نشان داده‌اند که کندرویتین سولفات ممکن است اثرات ضد التهابی داشته باشد و می‌تواند به سنتز پروتئوگلیکان‌ها که برای عملکرد غضروف حیاتی هستند، کمک کند.

پپتیدهای کلاژن:

کلاژن پروتئین ساختاری اصلی است که در بافت های همبند مختلف از جمله غضروف یافت می شود. پپتیدهای کلاژن، مشتق شده از کلاژن هیدرولیز شده، اغلب در قرص های ساختمان غضروف دیسک کمر قرار می گیرند تا بلوک های ساختمانی لازم برای سنتز غضروف را فراهم کنند. پپتیدهای کلاژن حاوی اسیدهای آمینه خاصی هستند که از تولید کلاژن حمایت می کنند و ممکن است به بازسازی و ترمیم غضروف آسیب دیده کمک کنند. چندین مطالعه پتانسیل مکمل کلاژن را در بهبود عملکرد مفاصل و کاهش درد مرتبط با آرتروز نشان داده اند.

اسید هیالورونیک:

اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی در بدن است که نقش مهمی در حفظ روانکاری و بالشتک مفاصل دارد. در غضروف های سالم در غلظت های بالا یافت می شود. قرص‌های سازنده غضروف دیسک کمر ممکن است حاوی اسید هیالورونیک باشد تا خواص روان‌کنندگی دیسک‌های کمر را تقویت کند و به طور بالقوه اصطکاک و سایش را کاهش دهد. هدف این قرص ها با ارائه اسید هیالورونیک اگزوژن، پشتیبانی از انعطاف پذیری و قابلیت جذب شوک دیسک های کمر است.

ترکیبات ضد التهابی طبیعی:

برخی از قرص های سازنده غضروف دیسک کمر حاوی ترکیبات ضد التهابی طبیعی مانند کورکومین، اسیدهای چرب امگا 3 (مانند EPA و DHA) یا عصاره بوسولیا سراتا هستند. این مواد به دلیل پتانسیل آنها برای کاهش التهاب در دیسک‌های کمر مورد مطالعه قرار گرفته‌اند که یکی از عوامل کلیدی انحطاط دیسک و درد مرتبط با آن است. با تعدیل فرآیندهای التهابی، این مواد ممکن است به ایجاد ریزمحیط مطلوب تری برای ترمیم و بازسازی غضروف کمک کنند.

بهترین قرص غضروف ساز دیسک کمر

در این بخش لیستی که در ابتدای مطلب از بهترین قرص غضروف ساز دیسک کمر در داروخانه مشاهده کردید را توضیح داده ایم.لینک هر محصول قرار داده شده است تا بتوانید با بررسی جزئیات مکمل تصمیم به انتخاب بگیرید.چنانچه در انتخاب قرص غضروف ساز مناسب با شرایط خود مطمئن نبودید می توانید با دریافت مشاوره رایگان پزشکی از متخصصین ویتامین کده بهترین قرص غضروف ساز را برای بهبود مفاصل خود انتخاب نمایید.

1.قرص آلفلیکس آلفا ویتامینز

مکمل غضروف ساز آلفلکسیل برند آلفا ویتامینز آمریکا (ALFA Vitamins Alflexil) با داشتن گلوکزامین کندرویتین، MSM، کلاژن از بهترین قرص های مفاصل و استخوان خارجی دیسک کمر تحت لیسانس آمریکا در شرکت آریان سنا تولید و بسته بندی می شود.قرص آلفلکسیل موثر در سلامت غضروف و مفاصل،کاهش درد و التهاب مفاصل،پیشگیری از آرتروز و بهبود علائم آن ،بهبود انعطاف پذیری مفاصل و آسیب های مفصلی می باشد.

قرص آلفلیکس آلفا ویتامینز

2.کپسول فست ران

قرص غضروف ساز دیسک کمر فست ران او پی دی فارما (Fastrun) یکی از بهترین مکمل‌های مفاصل و استخوان است که با داشتن سویا و آووکادو در کاهش التهاب و درد مفاصل ، بازسازی غضروف‌ها و افزایش انعطاف پذیری استخوان بسیار موثر عمل می‌نماید. مکمل گیاهی فست ران تولید شده در ایران در شرکت داروسازی امید پارسینا دماوند، برای بهبود عملکرد و حرکت پذیری مفاصل و استخوان نقش موثری دارد.

قرص غضروف ساز فست ران او پی دی فارما

3.قرص فلکس اورت

قرص فلکس اورت (EuRho Vital Flex A Vert) یک مکمل غذایی غضروف ساز است که به عنوان یک درمان طبیعی برای درد و التهاب و سفتی مفاصل تولید شده است. این محصول حاوی ترکیبی از مواد طبیعی از جمله گلوکزامین و کندروئیتین، زنجبیل، جنسینگ، کلاژن، کلسیم،زینک،ویتامین D3 و ویتامین C است.قرص فلکس اورت در بسته‌های 60 عددی تحت لیسانس شرکت یورو او تی سی فارما آلمان در ایران تولید و بسته بندی می‌شود.

قرص فلکس اورت

4.قرص کارتیژن مکس

از دیگر مکمل های غضروف ساز مفاصل باید به قرص کارتیژن مکس اشاره نمود که با داشتن عنصر گلوکزامین فواید بسیاری برای سلامت مفاصل و ترمیم غضروف ها دارد.

قرص کارتیژن مکس

5.قرص پریفلکس پلاس

مکمل پریفلکس پلاس قرص غضروف ساز آمریکایی مکمل تخصصی مفاصل است و دارای عناصر مهمی مانند گلوکزآمین، کندرویتین، MSM، هیالورونیک اسید و عصاره‌های زردچوبه و زنجبیل است که در بهبود عملکرد مفاصل اثرات مثبتی دارد.اگر دچار آسیب های مفصلی و یا آرتروز هستید مصرف قرص پریفلکس پلاس سبب کاهش خشکی و التهاب مفاصل تان می گردد.

قرص پریفلکس پلاس

راهکارهای طبیعی بهبود دیسک کمر

درمان‌های طبیعی می‌توانند نقش مثبتی در درمان مشکلات دیسک پشت داشته باشند و مزایایی برای تسکین درد، کاهش التهاب و سلامت کلی ستون فقرات ارائه دهند. در حالی که مشورت با یک متخصص برای تشخیص دقیق و برنامه درمانی مناسب مهم است، در اینجا برخی از درمان های طبیعی رایج برای درمان دیسک کمر را آورده ایم:

ورزش و فیزیوتراپی: شرکت در ورزش منظم و تمرینات فیزیوتراپی خاص می تواند به تقویت عضلات اطراف ستون فقرات، بهبود انعطاف پذیری و کاهش فشار روی دیسک ها کمک کند. فعالیت های کم تاثیر مانند شنا، یوگا و پیلاتس می تواند به ویژه مفید باشد.

گرما و سرما درمانی: استفاده از بسته های گرما یا سرد در ناحیه آسیب دیده می تواند به کاهش التهاب و کاهش ناراحتی کمک کند. گرما درمانی، مانند حمام گرم یا پدهای گرم کننده، می تواند ماهیچه های سفت را شل کند، در حالی که سرما درمانی، مانند کمپرس یخ، می تواند ناحیه را بی حس کرده و تورم را کاهش دهد.

مکمل های گیاهی: برخی مکمل های گیاهی مانند زردچوبه، زنجبیل و پنجه شیطان دارای خواص ضد التهابی هستند و ممکن است دردهای مربوط به دیسک کمر را تسکین دهند. با این حال، برای اطمینان از ایمنی و دوز مناسب، قبل از استفاده از مکمل‌های گیاهی در برنامه غذایی خود، ضروری است با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید.

وضعیت بدنی مناسب و مکانیک بدن: حفظ وضعیت بدنی خوب و تمرین مکانیک مناسب بدن در طول فعالیت های روزانه می تواند به توزیع یکنواخت وزن و کاهش فشار بر دیسک های ستون فقرات کمک کند. این شامل استفاده از تجهیزات ارگونومیک، بلند کردن صحیح اجسام و اجتناب از نشستن یا ایستادن طولانی مدت در یک موقعیت است.

جمع بندی قرص غضروف ساز دیسک کمر

در این مطلب از سایت تخصصی داروخانه آنلاین ویتامین کده بهترین و قوی ترین قرص غضروف ساز برای دیسک کمر را معرفی و بررسی نمودیم.مصرف گلوکزامین و برخی ویتامین ها می تواند سبب ترمیم و بازسازی غضروف و بهبود درد و التهاب گردد.شما می توانید از طریق تماس با 9999523-0903 کارشناسان ویتامین کده بهترین مکمل تقوتی کمر را با بهترین قیمت از ویتامین کده خریداری نمایید.

منابع  sapnamed.com

source

توسط salamathyper