دانشگاه مدیپول استانبول
در نه سال گذشته، مجله تایمز، مجله لندنی که بازار نشریات عالی را دنبال می‌کند، فهرستی از دانشگاه‌های برتر جهان را منتشر کرده است. سپس سال گذشته THE تصمیم گرفت فهرست جدیدی از 100 دانشگاهی که فقط 50 سال یا کمتر از آن سن دارند منتشر کند. به گفته فیل باتی، سردبیر رتبه بندی THE، این مجله می خواست نشان دهد که ایالات متحده و بریتانیا، که غالب لیست های بالاتر هستند، با تعداد قابل توجهی از افراد برتر روبرو هستند. باتی می گوید: “این رتبه بندی در تلاش است تا استعدادهای نوظهور و ستاره های آینده را شناسایی کند.” “این به معنای نگاهی اجمالی به آینده است.”
از این دانشگاه‌های برتر جدید، تنها هشت دانشگاه در ایالات متحده هستند. بریتانیا با 20 مدرسه، عملکرد قوی‌تری دارد، اما باتی می‌گوید که بیشترین رشد از آسیا حاصل شده است. او خاطرنشان می کند: «ما شاهد پیشرفت های باورنکردنی در کره جنوبی، هنگ کنگ، سنگاپور و تا حدودی تایوان بوده ایم، جایی که آنها موفق به ایجاد دانشگاه هایی شده اند که در حال حاضر در رتبه بندی جهانی عملکرد بسیار خوبی دارند. خاورمیانه نیز در حال نمایش قوی است و دو مدرسه عربستان سعودی، یک دانشگاه ایرانی و دو دانشگاه ترکیه در این فهرست قرار دارند.
گالری: بهترین دانشگاه های جدید جهان 2013 11 عکس مشاهده گالری
در صدر برای دومین سال متوالی: دانشگاه علم و فناوری پوهانگ کره جنوبی که تنها 27 سال از عمرش می گذرد. این مدرسه که به نام Postech شناخته می شود، از حمایت مالی قابل توجهی از POSCO، یک شرکت بزرگ فولاد کره ای واقع در همان شهر برخوردار شده است. باتی می‌گوید: «مدرسه در جلب مشارکت کسب‌وکارها از پول خود فوق‌العاده موفق است و تحقیقات مدرسه بر روی برآورده کردن نیازهای صنعت برای فناوری جدید متمرکز است. مدیر عامل وقت POSCO، مرحوم ته جون پارک، این مدرسه را تأسیس کرد. این مدل از موسسه فناوری کالیفرنیا در پاسادنا با تاکید بر علم و مهندسی ساخته شد. از سال 2010، این موسسه به عنوان یک موسسه دو زبانه با اکثر سخنرانی ها و جلسات هیئت علمی آن به زبان انگلیسی برگزار می شود. Postech نسبتاً کوچک است و 1400 دانشجوی کارشناسی و 1900 دانشجوی کارشناسی ارشد دارد. اگرچه اکثر دانشجویان کره ای هستند، اما تلاش می کنند دانشجویان خارجی را جذب کنند. Postech طبق استانداردهای ایالات متحده بسیار مقرون به صرفه است: شهریه فقط 5400 دلار است و کل هزینه در سال فقط 9000 دلار است.
برخلاف رتبه‌بندی US News & World Report یا سیستم رتبه‌بندی کالج‌های خود فوربس، THE مواردی مانند شرایط ورود، نرخ فارغ‌التحصیلی، نمرات SAT، رتبه‌بندی اساتید توسط دانشجویان یا حقوق فارغ‌التحصیلان را اندازه‌گیری نمی‌کند. در عوض بر دانش و شهرت جهانی تأکید دارد. THE داده هایی را در مورد نکاتی مانند تعداد دفعاتی که مدرسه در تحقیقات دانشگاهی مورد استناد قرار می گیرد، تأثیر آن استنادها بر تحقیقات دیگر، و حجم، درآمد و شهرت تحقیقاتی که مدرسه تولید می کند، جمع آوری می کند. همچنین به تعداد مدارک اعطا شده به دانش‌آموختگان و کارکنان دانشگاهی و اقدامات آموزشی مانند نسبت کارکنان به دانشجو و بررسی شهرت معلمان نیز توجه می‌کند. (برای اطلاعات بیشتر در مورد روش های رتبه بندی THE، اینجا را کلیک کنید.) برای تهیه فهرست زیر 50 سال، THE نسبت به رتبه بندی بزرگتر دانشگاه جهانی خود اهمیت کمتری به اعتبار بین المللی می دهد.
از بین مدارس موجود در لیست زیر 50 سال، 20 مدرسه برتر همگی در لیست 200 دانشگاه برتر THE رتبه بندی می شوند و خود را به عنوان رقیب مدارس برتر جهان معرفی می کنند. باتی می‌گوید از آنجایی که فهرست زیر 50 سال وزن کمتری بر اعتبار می‌گذارد، این فهرست برای دانش‌آموزانی که به‌دنبال دریافت آموزش عالی و در عین حال کار مستقیم با اساتید هستند، بیشتر مرتبط است. او می‌گوید: «دانشگاه‌های جوان‌تر بیشتر بر تجربه دانشجویی متمرکز هستند. تعداد کمتری از اساتید آنها به دنبال درمانی برای سرطان خواهند بود و تعداد بیشتری با دانشجویان روی تحقیقات کاربردی با کاربردهای فوری و واقعی کار خواهند کرد.
شماره دو فهرست، École Polytechnique Fédérale de Lozanne، ریشه های خود را به بیش از 50 سال قبل بازمی گرداند. این دانشگاه به عنوان بخشی از مؤسسه ای که توسط دولت سوئیس در سال 1853 تأسیس شد شروع به کار کرد. اما در سال 1969 از دانشگاه بزرگتر لوزان جدا شد و سپس پردیس خود را در حومه جنوب غربی شهر در سال 1978 تأسیس کرد. مانند Postech، EPFL بر علم تأکید دارد. و مهندسی هنوز توسط دولت سوئیس اداره می شود، اما راکتور هسته ای خود را در محوطه دانشگاه دارد که از آن برای آموزش فیزیک راکتور استفاده می کند. EPFL دارای 8500 دانشجو است. تا حدودی به دلیل هزینه بالای زندگی در سوئیس، هزینه سالانه 22000 دلار بسیار بیشتر از Postech است، اگرچه شهریه فقط 2700 دلار است.
سومین مدرسه در این فهرست، مؤسسه علوم و فناوری پیشرفته کره (KAIST) توسط دولت کره جنوبی در سال 1971 تأسیس شد و تأکیدی مشابه به دو مدرسه برتر لیست، با تمرکز بر علم و مهندسی دارد. در سال 2009 با یک مدرسه دولتی دیگر به نام دانشگاه اطلاعات و ارتباطات ادغام شد. KAIST امسال در رتبه بندی زیر 50 سال از جایگاه پنجم صعود کرد، تا حدی به این دلیل که مانند Postech، درآمد زیادی از شرکت هایی دریافت می کند که می خواهند از تحقیقات آن استفاده کنند. همزمان با انتشار مقالات بیشتر در مجلات بین المللی و استناد و به اشتراک گذاری توسط دانشگاهیان دیگر، تولیدات علمی خود را افزایش داده است. KAIST دارای 10250 دانشجو از جمله 670 دانشجوی بین المللی است. هزینه تحصیل برای همه دانشجویان سال اول رایگان است. برای کسانی که معدل 3.0 یا بالاتر دارند، KAIST هزینه شهریه کامل 3000 دلار را پوشش می دهد. برای دانش آموزانی که معدل آنها بین 2.0 تا 3.0 است، نیمی از شهریه را پرداخت می کند.
باتی همچنین مشتاق مدارس شماره 4 و 8 در لیست است، دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ، که رتبه 65 را در لیست کارشناسی ارشد THE، و دانشگاه فناوری نانیانگ در سنگاپور، که رتبه 86 را دارد. نانیانگ در سال 1991 افتتاح شد. یک دانشکده مهندسی است و از آن زمان بسیار فراتر از آن، با تمرکز بر علم، فناوری و مشارکت های بین المللی، از جمله یکی با کالج امپریال، لندن، برای یک دانشکده پزشکی جدید گسترش یافته است. نانیانگ همچنین با خودروسازانی مانند رولز رویس، ولوو و ب ام و که از برنامه های آن پشتیبانی می کنند، همکاری نزدیک دارد. شهریه با 22000 دلار، بسیار بالاتر از برخی از مدارس دولتی است، اما هنوز به اندازه یک مدرسه خصوصی آمریکایی مانند Tufts نیست، که اتفاقاً در رتبه 87 قرار دارد، درست بعد از Nanyang در لیست کارشناسی ارشد THE. شهریه در تافتز 43688 دلار است.
یک مدرسه دیگر باتی می‌گوید که به‌عنوان مقصدی برای دانشجویان بین‌المللی در راه است و می‌آید: دانشگاه ماستریخت در هلند که 47 درصد از 15900 دانش‌آموز این مدرسه از خارج از کشور می‌آیند. رتبه 6 این لیست را دارد.
دانشگاه کالیفرنیا در ایروین که در سال 1965 برای پذیرش تعداد فزاینده ای از دانش آموزانی که در U.C ثبت نام می کنند، تأسیس شد، بالاترین رتبه در لیست زیر 50 سال در ایالات متحده در رتبه 5 قرار دارد. سیستم.
دانشجویان ماجراجو آمریکایی باید هزینه های پایین برخی از دانشگاه های برتر جدید را در نظر داشته باشند. جدای از KAIST که کل شهریه دانشجویان با معدل قوی را پرداخت می کند، دو دانشگاه فرانسوی در ده دانشگاه برتر پیشنهادات عالی ارائه می دهند. در Université Pierre et Marie Curie در پاریس، شهریه دوره کارشناسی فقط 335 دلار است و در Université Paris-Sud در Orsay برای همه دانشجویان کاملا رایگان است.
باتی می‌گوید که فهرست زیر 50 سال نشان می‌دهد که دنیای آموزش عالی چقدر در حال تغییر است، زیرا بخش خصوصی و دولتی در بسیاری از کشورهای خارج از ایالات متحده و بریتانیا در دانشگاه‌های جوان سرمایه‌گذاری می‌کنند. او دانشجویان آمریکایی و بریتانیایی را تشویق می کند که به سفر به خارج از کشور فکر کنند. اگر دانشجوی جاه طلب هستید، می توانید تحصیلات عالی را در سنگاپور یا هنگ کنگ دریافت کنید. شما در قلب درک فرهنگی شرق و در مرکز اقتصادهای رو به رشد شرق قرار خواهید گرفت.»
برای لیست کامل THE از 100 دانشگاه برتر زیر 50 سال، اینجا را کلیک کنید.
سوزان آدامز در فوریه 2018، شغل جدیدی را در مدیریت و نوشتن پوشش تحصیلی فوربس به عهده گرفتم. من دو سال قبل را در تیم کارآفرینان گذراندم و شش سال بعد برای کانال رهبری نوشتم. ماموریت من با آموزش کشف تقاطع آموزش و تجارت است. من مشارکت کنندگان را جذب می کنم و همچنین به دنبال داستان های خودم هستم. من از سال 1995 در فوربس بودم و در مورد همه چیز از کتاب گرفته تا میلیاردرها می نوشتم. از جمله داستان های مورد علاقه من: اولین میلیاردر سیاه پوست آفریقای جنوبی، پاتریس موتسپه، و غول الماس جواهرات بریتانیایی، لورنس گراف، که هر دو ثروت عظیم خود را از هیچ ساخته اند. در مجله فوربس، بخش سبک زندگی را نیز ویرایش می‌کردم و نظرات افرادی مانند جان بوگل و گوردون بتون را ویرایش می‌کردم. من کارم را در فوربس از طریق یک اقتصاددان برجسته آزادیخواه به نام سوزان لی به دست آوردم، که او را در مک‌نیل/لهر نیوز ساعت در تلویزیون قرار می‌دادم. قبل از آن من به حقوق و وکلا برای روزنامه نگار، مدیر وظیفه خشن و بهترین معلمی که یک خبرنگار جوان می توانست داشته باشد، استیون بریل، پرداختم.

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط salamathyper