اپل امروز سرانجام رسماً اعلام کرد که از سال 2024 به استاندارد RCS برای گوشی‌های آیفون روی خواهد آورد. گوگل که از مدت‌ها تلاش کرده بود غول کوپرتینویی را به انجام این کار وادار کند، حالا با انتشار یک بیانیه از تصمیم اپل استقبال کرده است.

امروز اعلام شد که استاندارد پیام‌رسانی Rich Communications Services (خدمات ارتباطی غنی) یا به اختصار RCS از اواخر سال 2024 به آیفون اضافه می‌شود و اپل از افزونه گوگل برای رمزگذاری سرتاسری پیام‌ها استفاده نخواهد کرد. با این وجود، غول موتور جستجو بیانیه‌ای را برای AppleInsider ارسال کرده است:

«همه لایق این هستند که بدون توجه به گوشی خود، به روش‌های مدرن و ایمن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل است که ما همکاری نزدیکی با صنعت موبایل برای تسریع پذیرش RCS داشته‌ایم و اکنون خوشحالیم که اپل نیز از آن استفاده می‌کند. ما از مشارکت اپل در همکاری مداوم خود با GSMA برای تکامل RCS و عادلانه‌تر و ایمن‌تر‌ کردن پیام‌ها استقبال می‌کنیم و مشتاقانه منتظر همکاری با آن‌ها هستیم تا این استاندارد را به‌روشی در iOS پیاده‌سازی کنیم که برای همه مفید باشد.»

پیروزی گوگل با پذیرش RCS توسط اپل

گوگل تاکنون بارها اپل را به‌خاطر استفاده از استاندارد SMS در iMessage مورد انتقاد قرار داده است. حالا که اپل پشتیبانی از RCS را به‌طور رسمی اعلام کرده است، می‌توان گوگل را به‌عنوان این نبرد صنعت فناوری معرفی کرد.

اپل همچنین قصد دارد با GSMA همکاری کند تا ویژگی رمزگذاری سرتاسری را به RC‌S Universal Profile اضافه کند، کاری که گوگل تاکنون موفق به انجام آن نشده است. در عوض، این شرکت افزونه‌ای برای RC‌S ایجاد کرده که رمزگذاری سرتاسری را فراهم می‌کند.

source

توسط